Bukefalos 28 år!

Hökensåsritten 2009

tess91a

Trådstartare
Jaa, vilka ska nu dit i år?
Vi är hela 5 st från stallet som ska rida i år:D
Jag och en tjej red PP30km förra året och ska rida samma runda i år men på andra hästar:)

De andra 3 ska rida PP18km :)

Ska bli jätte roligt att rida i år igen:D
Det var en så himla rolig och trevlig runda, underbara vägar och trevligt folk som var där:)

Vad för hästar ska ni rida?=)
Vi har med en salig blandning. En whels cob, friser, fjording och 2 st korsnings ponnier:)

Önskar alla lycka till och hoppas vi får en lika trevlig ritt som förra året:)
 
Sv: Hökensåsritten 2009

Om allt går som planerat (och hur ofta gör det de;)) så ska jag dit med mitt arabsto, hoppas vara med i 80km klassen:)
 
Sv: Hökensåsritten 2009

Just de, planerna ska ju gå som man vill:)
Vi är fortfarande osäkra på om 2 av tjejerna kan åka då de fortfarande inte har skaffat grönt kort:)
 
Sv: Hökensåsritten 2009

åh, hade gärna velat vara med på den!

Brukade gå lite i skogarna kring campingen när vi hade husvagnen där. Verkligen underbara skogar! :love:
 
Sv: Hökensåsritten 2009

Hej

Jag och Bandy samt sambon och Bento tänkte rida Hökensås som årets premiärritt (och vår totalt sett andra distansritt...). Börjar med 30 km PP och hoppas kunna ragga upp någon från klubben som kan hjälpa oss med hinkningen :D Red Billinge i somras utan hinknissar (hade ställt ut lite vatten längs vägen - vi bor typ 3-5 mil ifrån dessa båda ritter!), men det är nog mer bekvämt att ha lite hjälp längs ritten :)

Ska bli såååå skoj!!!

Hästarna är arabkorsningar båda två - Bandy lite mer (har welshkorsning i tredje led) och Bento är reggad som Sv.halvblod men hans mamma är arab. Bandy är 8 år i år och Bento, still going strong, är hela 22 år! Vi siktar på att rida 50 km CR på Billinge i augusti... och hoppas hinna någon mer därimellan.
 
Sv: Hökensåsritten 2009

Nämen hej Theres ;)
Självklart ska jag och Dzagato på hökensåsritten!
Härligt att höra att ni inte har ångrat er! :D hihi.
Vi ska rida pp 30, med dig & Mirja va tanken? :angel: :):):)

Dzagato är min 6åriga arabkille! Om någon mot all fördmodan har lyckats undgå alla bilder på honom som jag bombar buke med;):rofl:

/Sandra
 
Sv: Hökensåsritten 2009

Hej!
Jag och Sockertoppen ska dit. Vi ska rida 50kmT. Det ska bli jätte roligt längtar redan.

Sockertoppen är min 7 åriga travarsto.
 
Sv: Hökensåsritten 2009

om allt går bra på sämsholmsritten och hästen känns pigg och fräsch så ska jag nog starta 50km CR på hökensås. annars blir det nog en 30km pp.
jag rider en arabvalack på snart 15 år.
 
Sv: Hökensåsritten 2009

Härligt att höra att ni inte har ångrat er! :D hihi.
Vi ska rida pp 30, med dig & Mirja va tanken? :angel: :):):)

Nämen goddagens:D
Självklart får du de....
Skriv bara att du vill starta ihop med oss så gör vi samma sak, ditt efternamn?
:D Härligt att du vill rida med oss, klart vi inte ångrar oss;)
 
Sv: Hökensåsritten 2009

Samma här...går de bra på sämsholsritten så blir det hökensåsritten för oss med. Fast vi rider T50km om de går bra på sämsholsritten.

//Frida- ses ute på banorna
 
Sv: Hökensåsritten 2009

om allt går bra på sämsholmsritten och hästen känns pigg och fräsch så ska jag nog starta 50km CR på hökensås. annars blir det nog en 30km pp.
jag rider en arabvalack på snart 15 år.

Det går nog bra med en 5 milare, jag red en pp 2mil i lördas och ska rida en 4 mil cr om 3 v på min häst som är 24!!! Men vi håller oss till max 10 km/tim
Vi red en 5 milare 2002 då var han .......(tänk) 17 år
 
Sv: Hökensåsritten 2009

Jag ska rida 18 km PP tänkte jag, funderade på 30 km, men tror inte vi hinner bli klara tills dess... Har ju inte varit direkt träningsvänligt i vinter :crazy: . Samma pålla som förra året :D
 
Sv: Hökensåsritten 2009

Hejsan.

Jag ska vara med och rida med min häst Glenn Top PP 30km.
Hästen är en svart stubbad ridtravare som springer åt andra hållet så fort han ser en sulky. :D:p Vi kommer vara dom med den knallblåa utrustningen.:love:

Min hinknisse kommer nog vara mest förvirrad av alla tror jag. :)
Vi ska njuta av det fina vädret(hoppas vi på) och den fina naturen. :)
Mvh Xoya.
 
Sv: Hökensåsritten 2009

Aww, stubbad:D:love:
lätta att känna igen:p naturen är helt otroligt där:love:
 
Sv: Hökensåsritten 2009

Det går nog bra med en 5 milare, jag red en pp 2mil i lördas och ska rida en 4 mil cr om 3 v på min häst som är 24!!! Men vi håller oss till max 10 km/tim
Vi red en 5 milare 2002 då var han .......(tänk) 17 år

hej jag kanske skrev lite dumt. men jag menade att det ev blir så pga konditionen inte för att han är snart 15år :D, han är ju inte gammal.

nu blir det kanske inte som jag hade tänkt ändå eftersom han blev sjuk lagom till sämsholmsritten... och nu har han dragit på sig en luftvägsinfektion och får pennicillin. sen ska han ridas ett tag innan och karensen måste gå ut först.

vi får se om han hinner bli bra så vi kan starta på hökensås, han har ju snart stått i två veckor, kanske en pp 18 eller 30 isf.

kul att din häst hänger med fortfarande!
 
Sv: Hökensåsritten 2009

:D:pHehehe...känner igen hästen på stubben. :P:bump:
Annars skriker vi knallblått omkring oss. :P
Mvh Xoya.
 
Sv: Hökensåsritten 2009

Jag missade sämsholm på grund av virus, men hoppas kunna starta 30 km pp på Hökensås!

Pålle är frisk och pigg igen, men vi ska ändå göra en extra koll hos veterinären på fredag innan vi anmäler. Bäst att vara på säkra sidan!
 
Sv: Hökensåsritten 2009

:idea:vadoligt att så många, är intresserade att komma till våran ritt, vi välkommnar alla varmt.
för våran del blir det att jag rider en 5 mils ritt tillsamans med min son zonny
som nu blivit så tävlingsugen ser verkeligen fram att rida den här tävlingen med honom.
en jätte fin bana med bra kuperad teräng.
så lycka till alla mvh anne och zonny brückner billingens distansridklubb:banana:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 092
Hästmänniskan Hej alla hästfolk hoppas ni har det bra och tar hand om er i dessa tider!! Jag är en tjej på 17 (snart 18) som går i trean på...
2
Svar
32
· Visningar
4 268
Senast: Morran
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 351
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 634
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp