Bukefalos 28 år!

Hökensåsritten 2009

Sv: Hökensåsritten 2009

När ni passerar "Svansjökvarn" så kan ni vinka till åke och Lucy1 om ni vill. Där bor vi nämligen. Lycka till alla i morgon!!!
 
Sv: Hökensåsritten 2009

jag kan tyvärr inte själv rida för ja ha anmält mig till greveritten men ja ska dit o hinka jessica o maria som ska tävla åtta!!=) ska bli jätte kul!!!
 
Sv: Hökensåsritten 2009

det är där du håller hus :angel: de kanske kommer förbi åt mitt håll också ,inte långt till dej genom skogen då juh :eek:
 
Sv: Hökensåsritten 2009

Vilken dag! Jag börjar dagen klockan 3 genom att hoppa upp ur sängen, borsta lite på hästen och dra iväg. Vi har god tid på oss, åker vid 4 (ca 4.30 från Linköping). Allt fungerar tills efter Jönköpingsbacken. Då slutade mitt batteri att ladda, kolen i generatorn är slut. Inte bra, inte bra. Vi kom till Väst-göten eller vad det nu heter där vi ringer runt till hur många människor som helst som kan tänkas hjälpa mig att få hästen till tävlingsplatsen.

Ca 9.40 kommer en vänlig själ som hämtar upp mig, hästen, hinknissar och alla prylar. Bråttom var det, starten för 50kmT gick vid 10.30. Landar på tävlingsplatsen med ca 10 minuter till godo fram till start. Går in och besiktar och snabbt som attan på med sadel. Starten gick när jag travade upp. Sen bar det iväg! Helt ensam de första 1.5 milen innan vi börjar knappa in på de andra och jag fann ett helt underbart ridsällskap, Frida och Showman. Vilka hinknissar hon hade! De servade även mig (mina hinknissar var strandsatta i vet.grind) med vatten, svampning etc längs banan. Mycket duktiga, snälla och trevliga människor!

För de som undrar kom bilen hem. Min klippa till styvfar åkte och köpte nya kol till bilen och slängde sig i bilen och åkte 40-50 mil (tur och retur) för att laga den åt mig. Ibland blir man bara så lycklig på människor!

Stort tack till alla som var involverade i mitt lilla äventyr idag! Ni är helt underbara!

//Amanda Hallin och Starlight
 
Senast ändrad:
Sv: Hökensåsritten 2009

Någon som vet resultatet i 8 milen?? hastighet?
 
Sv: Hökensåsritten 2009

:love: vilka fantastiska människor du har haft omrking dig idag. :love:
Mvh Xoya
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 098
Hästmänniskan Hej alla hästfolk hoppas ni har det bra och tar hand om er i dessa tider!! Jag är en tjej på 17 (snart 18) som går i trean på...
2
Svar
32
· Visningar
4 308
Senast: Morran
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 460
Senast: QueenLilith
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 689
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Avmaskning trots nollat träckprov?
  • Bildtråden
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp