Hööks höst och vinter 2013

Sv: Hööks höst och vinter 2013

Och jag blev helt till mig över att dom släppt ett nytt remontträns, i strl x-full! Halleluja! Återstår bara att få klämma och känna och se om det är gjort av kartong eller inte :P...
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

ja det är ju såklart ett Hööks träns, men jag tycker det känns helt okey. nosgrimman är mjuk och formar sig och puttar inte ut bettringarna på det sättet nya nosgrimmor kan göra iaf.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

jo, för det är ju ändå 700, så prisvärt skulle du säga? :)
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Jag tycker inte det är snyggt live på hästen :o Men det är givetvis en smaksak, har du sett det på någon häst? Annars försök innan köp! :)
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Nej, bara Glen Gordon-föregångaren. Som jag tycker är skitsnyggt (fast man måste byta ut pannbandet, men jag fyndade ett SÅ snyggt pannband på Gekås sist... :love:). Så frågan är hur mycket det skiljer sig från det rent utseendemässigt?
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Jag har tittat på det tränset i butiken för jag skulle vilja ha ett med den formen på nackstycke.
Men :crazy: vad risigt det verkar vara i lädret, var fullt med märken och veck på helt nya träns.
Tyckte att det liksom verkade vara för mjukt och hade ingen riktig yta.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Suck vad tråkigt! :( Jag får väl svänga förbi någon dag och klämma och känna lite ändå. Men det låter ju inte så lovande.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

aa du, jag vet inte, ser lite "billigt" ut, eller så är det modellen generellt :o Gillar hunter-träns annars, dyon och GG, men det kan vara den höga käkremsspännet som förstör för mig :p
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Det är som vanligt, vissa är fina och vissa ser ut som skräp. Är ett måste att åka till butik när det gäller träns.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

KL

Hörrni, är det någon som har Huntertränset?

Är så sugen på ett sådant, men har hört så varierande saker om kvaliteten på deras läder?

Jag har haft ett en stund (sålde vidare pga liten storlek), den bästa läderkvallan jag någonsin haft från Hööks. Känns som äkta läder och inte kartong. Enda som är dåligt med det är att nosgrimman inte är helt avtagbar, det blir flärpar kvar. Hmm, och flärparna på tyglarna funkar inte så bra, men det är ju bara att skära av dom om man stör sig på dom.

Jag vågar dock inte köpa träns på "postorder" via Hööks eftersom det kvallan kan variera. Måste klämmakänna först.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

kl

Jag letar efter ett utetäcke med lite foder i, typ 100 gram. Thermo-Master funkar tyvärr inte, typiskt nu när det är rea på det.... :meh: Det kasar liksom ner över bogen och är för stort/öppet där. Hur är de andra lite tunnare täckena? Hästen som ska ha det har lite lågt och brett ansatt hals, HW Rhino med wug blir hon tex strypt av.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Är super nöjd med mitt, mjukt och fint i lädert.
Minuset är väl som någon annan skrev om nosgrimman som man inte kan ta bort utan att det blir flärpar som hänger löst på tränset och flärparna vid tygelhakarna är väl lite störiga men går att ta bort. :)



Gillar att man kan ta bort snokremmen vilken jag inte använder alls.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

kl

Jag letar efter ett utetäcke med lite foder i, typ 100 gram. Thermo-Master funkar tyvärr inte, typiskt nu när det är rea på det.... :meh: Det kasar liksom ner över bogen och är för stort/öppet där. Hur är de andra lite tunnare täckena? Hästen som ska ha det har lite lågt och brett ansatt hals, HW Rhino med wug blir hon tex strypt av.

Thermo master har väldigt! rymlig halsskärning.
Rhino är ett täcke som passar på nätta hästar med små bogar.
HW Rambo och även Amigo har en halsskärning som är mer generös än Rhino men inte lika extremt som Thermo Master.

Har själv en häst med låg ansatt hals som inte funkar med wug-täckena. Det bästa jag kan rekommendera är Rambo med v-frontknäppning, passar på det mesta, men om vi nu pratar hööks täckesutbud så skulle jag prova ett Amigo med vanlig halsskärning.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Vet inte om det redan har nämnts i tråden, men har någon Aurora dressyrtränset? :) tycker det är snyggt :) någon av er som har det i den bruna versionen? Skulle vilja se hur det ser ut på, ifall någon har en bild isf :bump:
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Är super nöjd med mitt, mjukt och fint i lädret.
Minuset är väl som någon annan skrev om nosgrimman som man inte kan ta bort utan att det blir flärpar som hänger löst på tränset och flärparna vid tygelhakarna är väl lite störiga men går att ta bort. :)

416502_10150505847695665_1221214915_o.jpg


Gillar att man kan ta bort snokremmen vilken jag inte använder alls.

Såg att bilden inte funkade så provar igen.
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Thermo master har väldigt! rymlig halsskärning.
Rhino är ett täcke som passar på nätta hästar med små bogar.
HW Rambo och även Amigo har en halsskärning som är mer generös än Rhino men inte lika extremt som Thermo Master.

Har själv en häst med låg ansatt hals som inte funkar med wug-täckena. Det bästa jag kan rekommendera är Rambo med v-frontknäppning, passar på det mesta, men om vi nu pratar hööks täckesutbud så skulle jag prova ett Amigo med vanlig halsskärning.

Vad är det för skillnad på v-frontknäppning och wug? Jag trodde det var samma sak... :o
 
Sv: Hööks höst och vinter 2013

Wug är halvhals. V-front har även vissa rambo modeller som inte har halvhals.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! vad tycker ni om hööks nya design på täcken mm? Jag är inte förtjust i den alls. Undrar hur kvaliteten kommer vara och passform...
Svar
9
· Visningar
1 003
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
1 824
Senast: Anna
·
Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
314
Senast: Törnrosa
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
654
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Uppfödare som slutat svara

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp