Bukefalos 28 år!

Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Vet någon hur Hööks stalltäcken är?

Funderar på att köpa på mig ett lite tunnare samt ett tjockare men är lite fundersam över passformen. Utetäckena är ju ofta det man betalar för och inget mer, är det samma med stalltäckena?
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

HorsePower tycker jag är bra passform för det mesta (även om det ju är som med alla andra märken, vissa passar vissa hästar och andra inte). Däremot thermo master så nej.. Nu har jag INTE provat ngn av de som kommit senaste åren, men tillräckligt många innan för att känna att 'nej' just ang passform. Men HorsePOwer kan jag tänka mig rent så. Men ofta tycker jag Hööks täcken ligger för högt i pris helt enkelt, för inte alls många pengar mer (ibland inte ens mer pengar) kan jag köpa HW Amigotäcken t ex, och gör hellre det.

Men t ex shettisen regntäcke är ett HP om väl värd den femhundring det kostade, och riktigt trevligt. Även varit nöjd med andra HP-täcken jag haft tidigare.

Någon frågade om rosa schabraket med mulle - det är väldigt tunt.

(Sen ang Hööks rea. EuroStar vita tävlingsbyxor med kritstrecksrand, för 300 spänn.. De vet hur man rear som sagt. Jag avstod dock.)
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Ja, när jag kollade på priserna så blev jag faktiskt förvånad, trodde att stalltäckena skulle vara billigare! Det får nog bli HW istället.

En ponny i stallet har ett brunt regntäcke från HP (sannolikt samma som du har) och det sitter faktiskt riktigt bra på den! Trots lek och bus dag in och dag ut. :)

Såg också ridbyxorna men plånboken vrålade nej ungefär samtidigt som min pojkvän kläckte ur sig att "gud vad fult, vem vill ha sånna ränder på byxorna?!" (han har minsann ingen koll alls :devil: ) och jag fick se mig slagen. Men finns de kvar när jag tar mig till Hööks i morgon så kommer jag inte kunna hålla mig från att köpa dem!
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Ska du köpa stalltäcke så vänta isf till rean;). Det är precis som nämnts rean som gör Hööks sjukt prisvärda:p! Förra året köpte jag ett 1670D utetäcke för 600:-! ...och nu under senste rean ett 220gr för 350:-. Båda på halva priset och jag är jättenöjd med dom. Men jag hade ändå aldrig köpt dom för fullpris, hade helt klart satsat på HW Amigo istället då:).
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Jag har HP ponnytäcket med stjärnor, inte det bruna. Men som sagt, de brukar vara okej.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

KL
vi hade halva på halva här i så jag har fyndat en hel del..=)
jag köpte:
en tjock svart stickad tröja med glansigt foder CRW 129kr
Transportskydd 4st blå/röda lite tjockare med skinn nertill.. 214kr
TJOCKT typ shabrak/padd 50kr
vantar 15 kr strumpor 9 kr

jag var sugen på ett jättefint träns med för bara 100 kr men jag har alldeles för många!

dom reade även polo kläderna och var jättesugen på dom blåa ridbyxorna tyvärr var 40 för stora och 38 var slut=(
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Fast nu har de ju 10% på allt ;) Och då var jag ändå nyligen och köpte reflexjacka med 15% rabatt. De har ju nästan alltid rabatt eller rea på nåt!

Jag shoppar gärna stallkläder på rean som kommer! Är supernöjd med tröjan och ridbyxorna jag köpte förra året, de ser fortfarande nya ut och de är väl använda.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Ja, så får det kanske bli! Jag får satsa på mellandagsrean... ;)

Köpte ett fleecetäcke för 50 kr samt ett tunt "sommartäcke" för 63 kr för ett tag sen, det är fynd det!
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Jo, men dem reorna brukar jag inte bry mig så värst mycket om. ;) 10% är mer en trevlig överraskning om man ändå ska köpa något, tycker jag.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Jag klämde lite på det bruna ländtäcket idag, det var faktiska bättre än vad jag trodde, var inte lika tunnt som de brukar ha.
funderar på att köpa ett, hade det varit ett skrittäcke hade jag köpt det direkt.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Åh, det är ju galet fint! Men jag tycker också skrittäcken är bättre.
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

*kl*

är det någon som har köpt ylletäcket Showmaster Graphite och kan säga hur det är i passform och tjocklek?
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Det har kommit in ett nytt täcken, eller ja täcken kanske. Ett täckesset med 3-I-1. Såg sjukt bra ut!
Väldigt likt ett rambotäcke. :p
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Det är värdelöst :mad: men det beror säkert också på vad man har för häst.

Min passar utmärkt i HW Amigo stl 145. Blev i akutbehov av ett värmande stalltäcke och chansade på SM Graphite. Tjock, stadig ylle, men pyttelitet i storleken, min häst fick skav direkt :(
 
Sv: Hööks Höst- och vinterkatalog 2010

Fanns i mörkblått med ljusare kantband och svart med röda kantband, sistnämnda sjukt snyggt! Hade reflex både framtill och baktill på täcket.
Spännena framtill är precis som på HW´s, två spännen man fäster i en ring, men som ändå är lite ställbart. Någon som fattar min beskrivning?

Själva täcket är 100grams fodrat, extrafodret som verkar vara precis som ett HW liner är 200 gram går att fästa i täcket och har inga egna maggjordar och så en lös hals med 150 grams foder. Bra denier, tror att det var 1680? Och nylonfodrat.
 

Liknande trådar

Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 446
Senast: Badger
·
Utrustning Hej alla glada! :) Jag har letat i veckor efter den perfekta stalljackan/jackor för höst och vinter. Men har hittills inte hittat...
2
Svar
28
· Visningar
2 059
Senast: caradan
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 075
Senast: Gnist
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
668
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 8 månader

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp