Bukefalos 28 år!

Hööks Höst/Vinter 2016

Alltså jag är fortfarande så himla löjligt nöjd med både de korta termochapsen o ridkjolen. Rekommenderas varmt!

Har kjolen när jag ska galoppera (eller vill vara helt insvept) eftersom jag har svårt att sitta bra i galoppen o man sitter lite på chansen i framkant o det blir lite för halt för mig då.

Har tagit bort snörena för tyckte det bara blev bubbligt. Tänker inte på om den fladdrar eller inte haha, inte ridit med den i massa blåst dock förutom skritt då jag lägger den runt benen helt. Chapsen är kalas att rida med annars, tänker inte på att man har dem på sig utan man slipper bara vara vit om låren när man kommer in och ha svinont. Hjälper tom mina knän som gör ont annars på vintern.

Både kjolen o chapsen är suveräna att ha i stallet. Kjolen litet minus om man sitter på huk men plus att den går snabbast att ta på sig.

Varför letade jag inte efter sådant här för 20 år sedan?! Fanns väl iofs inte då men alltså vad vinterridningen blev GALET mycket trevligare alltså!
 
Alltså jag är fortfarande så himla löjligt nöjd med både de korta termochapsen o ridkjolen. Rekommenderas varmt!

Har kjolen när jag ska galoppera (eller vill vara helt insvept) eftersom jag har svårt att sitta bra i galoppen o man sitter lite på chansen i framkant o det blir lite för halt för mig då.
har funderat mer och mer på en kjol. termobyxorna känns knöliga i grenen och man halkar så förbannat.
 
Jag kommer inte ens in på sidan... Blev det en sådan rusning eller blev det något fel i deras uppdatering av sidan?

Edit: Jag kom in nu, men det går heeeemskt seeeegt...
 
Jag har spanat på en väst, Chester och två tröjor (Ceres och Irmin i vinröd) men Gud så tunt det var! Hade gärna fyndat lite hundsakee till min valp som kommer snart och träns till unghästen men inget jag fastnade för :/ synd!
 
Jag gick in när jag fick mailet. Tänkte det skulle finnas mer än inatt då. Men nej. Och min åsikt kvarstod tyvärr även efter kl 10
Tycker också rean var tråkig, inget intressant. Antagligen bättre utbud i affärerna men det är för långt till närmsta Hööks för att köra dit "bara för att kika", tyvärr. Men å andra sidan är det väl bara bra, behöver inget speciellt i hästprylsväg just nu och jag borde verkligen spara.. Massor med extra utgifter i januari med medlemsavgifter, försäkringar och annat som ska betalas.
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
541
Senast: Lady_S
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 982
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 839
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 938

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp