Bukefalos 28 år!

Hööks Höst/Vinter 2016

Det fanns massor i butiken i Lund igår. Massor av kläder och rättså mycket täcken bland annat en hel del Horseware
 
Köpt två par rosa terrängskydd på rean, ponnyn får skav nästan alla andra typ av skydd. Så under 400 för två par :up:
 
Rean är alltid MYCKET större i butik, internetrean består bara av det som finns kvar på centrallagret. Alltså är många varor slut där, men finns i butikerna. Är nästan hela klädessortimentet som reas, nästan alla barnkläder, horsewaretäcken, JHtäcken etc.
 
Jag ska kolla vad som finns kvar efter lön, behöver lite kläder till mig och saker till både unghäst och valp. Pärlan är redan tillräckligt bortskämd, ha. HW-täcken på rea är ju en gudagåva! Behöver ett stalltäcke.
 
Har nu handlat lite på mellandagsrean :D
Dels blev det en rosa hink och lite krokar - dessa var inte på rea. Sen köpte jag också en rutig grimma och ett par benskydd på rean.
Var lite orolig för storleken på benskydden. L såg spontant för långa ut i butik men ville vara helt säker. Så jag åkte hem - mätte Herr Hästs ben med tumstock :D - och åkte tillbaka och köpte M. När jag tog upp de ur förpackningen tyckte jag dock att de såg lite smala ut istället. Provade idag - och de satt perfekt! :up:
De är dessutom väldigt lätta och känns "luftiga".

16142648_1067320266724638_5561178965258035223_n.jpg

Benskydden

16174715_1067320283391303_1672227534688430202_n.jpg

Herr Hästs åsikt om färgen.....:angel:
(Det mesta han har går i blått/turkost, vilket också är mina favoritfärger, men här tyckte jag modellen fick överväga färgen på desamma.)
 
Rean i min butik (uddevalla) var helt ok. Köpte ett utetäcke jag spanat på under hela hösten, men som jag tyckte var väl dyrt för att vara ett "hööks-täcke". Men nu med halva priset så passade jag på, det låg dessutom som ett smäck! :D
Hittade även ett fleecetäcke med blind runt halsen, superfint så det fick oxå följa med hem. Låg bra så blir tävlingstäcke, skall bara broderas.
Hittade över Pälsglans på halva priset vilket alltid behövs med en hårfager häst :)

Så alltihop för mindre än vad utetäcke kostade från början :P
 
Jag köpte en blå fleecetröja "Doorly" och en ryktborste :p Såg att det fanns en del täcken, något Horseware osv - men jag vill inte köpa täcken osv när jag inte vet hur stor nya hästen kommer vara. Sen kan jag inte påstå att jag behöver något alls egentligen :p:o
 
Jag var på rean idag för att kolla efter ländtäcke till en kompis men kom ut med ett schabrak till mig själv :o ett grönt angelzark. Hade egentligen velat ha blått men fanns inga :(
 
Har nu handlat lite på mellandagsrean :D
Dels blev det en rosa hink och lite krokar - dessa var inte på rea. Sen köpte jag också en rutig grimma och ett par benskydd på rean.
Var lite orolig för storleken på benskydden. L såg spontant för långa ut i butik men ville vara helt säker. Så jag åkte hem - mätte Herr Hästs ben med tumstock :D - och åkte tillbaka och köpte M. När jag tog upp de ur förpackningen tyckte jag dock att de såg lite smala ut istället. Provade idag - och de satt perfekt! :up:
De är dessutom väldigt lätta och känns "luftiga".

16142648_1067320266724638_5561178965258035223_n.jpg

Benskydden

16174715_1067320283391303_1672227534688430202_n.jpg

Herr Hästs åsikt om färgen.....:angel:
(Det mesta han har går i blått/turkost, vilket också är mina favoritfärger, men här tyckte jag modellen fick överväga färgen på desamma.)
Jag köpte samma skydd men har inte testat ännu. Har du upplevt hur pass "värmande" de är? Om de svettar benen? Tänkte nämligen ha mina som hagskydd ev.
 
Jag köpte samma skydd men har inte testat ännu. Har du upplevt hur pass "värmande" de är? Om de svettar benen? Tänkte nämligen ha mina som hagskydd ev.
Nu har visserligen Herr Häst inte så tjock päls, inte ens på vintern, men iaf på honom upplever jag de som väldigt svala och "luftiga". Har haft de som hagskydd nu enstaka dag i samband med stallflytt, annars bara som vanliga ridskydd, men jag har öht inte upplevt att det blivit varmt eller så under :up:
 
Jag köpte samma skydd men har inte testat ännu. Har du upplevt hur pass "värmande" de är? Om de svettar benen? Tänkte nämligen ha mina som hagskydd ev.
De är faktiskt ganska svala. Jag fick en uppsättning av en stallkompis som tog bort sin häst och jag har använt skydden ganska mycket. Sitter bra och hästen blir inte särskilt svettig under skydden.
Däremot hade jag tyckt att de var alldeles för hårda och stela för att sitta på en hel dag.
 
De är faktiskt ganska svala. Jag fick en uppsättning av en stallkompis som tog bort sin häst och jag har använt skydden ganska mycket. Sitter bra och hästen blir inte särskilt svettig under skydden.
Däremot hade jag tyckt att de var alldeles för hårda och stela för att sitta på en hel dag.
Ok! Han har nu Catagos dressyrskydd och de tycker jag nästan är hårdare, men denna typ av skydd är den enda han inte får skav av :cool: Bak måste han ha senskydd :meh:
 
Tittade in på rean idag. Hade ju turen att de kör med ytterligare 20% på reapriset för medlemmar hela helgen. Jag snålade lite för jag ska till Ullared på måndag, men ett par snabb-stallbandage till 70% rabatt kändes helt okej så de fick följa med hem :).
 
Tittade in på rean idag. Hade ju turen att de kör med ytterligare 20% på reapriset för medlemmar hela helgen. Jag snålade lite för jag ska till Ullared på måndag, men ett par snabb-stallbandage till 70% rabatt kändes helt okej så de fick följa med hem :).
Jag blev lite sur för de extra 20%, för jag var såklart inne dagen innan och handlade för 500 spänn:rage::D
 
Köpte de bruna mjuka damasker som bara fanns i xs och mini på nätet :), blev positivt överskattat då jag hittade ett par i s i butiken och att de sen passade finfint på lilla ponnyn :). Hade nog kunnat ha xs också då de är stora i storlekarna och verkar töja sig också :). Omkretsen på ponnyns ben är som eskadron full ca men de är för långa. Så dessa var väldigt lagom ^_^.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 918
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 938
F
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 448
Senast: Fruentimber
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
622
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp