Hööks Höst/Vinter 2017

Gillar verkligen verkligen verkligen färgen på mendoza stöveln. :love: Ser dock ganska breda ut över vaden så misstänker att dom inte kommer passa mig, vilket vore synd för priset var väldigt studentvänligt ;)
 
Star wheel hackamore :love: , det dök upp som en räddande ängel när allt annat kändes ointressant. Har dock inget behov av det i dagsläget, så ett eventuellt köp får vänta.
 
Så, nu har jag själv också hunnit sätta mig ner och titta i katalogen (online) :)
Väldigt mycket fint i år!
Gillade i stort sett alla tröjor. Bland ridbyxorna var min favorit de rutiga från JH.
På hästsidan hittade jag också flera favoriter. De luddiga benskydden ser väldigt trevliga ut - tyvärr fanns de bara i full som störst (H.H har full fram och x-full bak). Även benskydden i läder såg fina ut - men samma problem där tyvärr :(
Bland schabrak föll allt i blått + Mulleschabraket mig i smaken mest. Både JH länd och stalltäcke såg väldigt trevliga ut! Vet dock inte om full i ländtäcke räcker på en häst som drar 155 cm...?
Tränsen blev jag dock desto mer besvikna på. Den där "Micklem-kopian" i brunt hade visserligen fin färg, men såg inte så värst anatomisk ut - iaf inte när det kommer till att "skydda" tänder. Dressyrtränset såg jättefint ut - om det inte var för den "anatomiska" skärningen på nosgrimman :wtf: Genomgående för båda dessa var dock att de bara fanns i full - H.H har x-full i träns... Och tur är väl det - när jag redan äger typ 20 träns... :angel:
 
Både JH länd och stalltäcke såg väldigt trevliga ut! Vet dock inte om full i ländtäcke räcker på en häst som drar 155 cm...?

Vet inte hur stor häst du har men till min som har 145 är det det ganska stort, brukar nästan stoppa in lite under sadeln. Jag har haft det på en som hade 155 i täcken också men den gav inte så stort intryck.
 
Vet inte hur stor häst du har men till min som har 145 är det det ganska stort, brukar nästan stoppa in lite under sadeln. Jag har haft det på en som hade 155 i täcken också men den gav inte så stort intryck.

Det låter ju lovande! :up:
Han är inte så stor på höjden, bara 162 cm, men desto grövre på bredden. "Längdmässigt" ligger han egentligen mellan 145-155 cm i täcken, men hans grova bogar, breda bröstkorg och runda grova kors sväljer en hel del på bredden. Har mer än en gång upplevt ländtäcken som varit rätt så reko på längden, kanske någon cm för korta eller så - men däremot sett ut som en löjlig liten "skjärtlapp" på bredden... :angel:
 
  • Gilla
Reactions: AW
600082-21_2.jpg


@Dressyrtjejen_97 Som du ser hänger det ner bra på sidorna, min häst är inte jättegrov men långt ifrån ädel. Man kan nästan se på den här bilden att vi dragit fram ländtäcket under sadeln :)
 
600082-21_2.jpg


@Dressyrtjejen_97 Som du ser hänger det ner bra på sidorna, min häst är inte jättegrov men långt ifrån ädel. Man kan nästan se på den här bilden att vi dragit fram ländtäcket under sadeln :)

Jo, har sett bilden ;)
Men var ändå inte riktigt säker. Men nu när du säger det så, tror jag faktiskt att det kan funka helt okej! :up:
Det kommer ju inte hänga ner sådär mycket på sidorna, för min H.H är bredare än sådär, men det lär nog knappast bli "stjärtlapp", hoppas jag.

Wait, what?! Är det förresten du som har Luxus?! Är det Luxus på din avatar? :eek:
*Känns häftigt att isf prata med hans ryttare/ägare :D :o*
 
  • Gilla
Reactions: AW
@the_connemara Här i Sundsvall hade det kommit mycket nyheter. Var inne och hämtade katalogen i butik idag :).

Känner dock inte nåt extra för nånting :confused:. Möjligen luddskydden, men öven om de är billigare än Veredus så känns en dryg tusenlapp för en uppsättning som mycket när en bara hoppar litegrann. Får kanske bli tills om vi nånsin kommer ut på hopptävling :D.
 
Jag råkade klicka hem tränset Overton, så fint.
Får återkomma med recension gällande kvalité och passform.
 
Jag har jobbat som en gris i flera veckor, är egentligen astrött och har ett drygt elva timmar långt jobbpass imorgon MEN eftersom jag fick med mig katalogen hem idag (vi delar ut den imorgon) har jag ändå hällt upp ett (halvt) glas vin och krupit upp i soffan för att kika i katalogen. Vad gör man inte :D
 
Hittat lite småsaker som jag ska köpa men inget direkt "vill ha".
Ska köpa täcken med liner (trinity)
 
Tyckte det fanns mycket fina saker i härlig färgskala. Skulle behövt inhandla lite till döttrarnas ponny men allt som är snyggt finns ändå inte i hans storlek (115/ponny) vilket är synd. Ville köpt Immergrimman i nya färgen beige, Trinity stalltäcke och tränset man kunde plocka ihop själv om det funnits i brunt.
 

Liknande trådar

Fritid Vet inte om jag pallar en vinter till här. Om man vill ta med sig hundarna och tillbringa vintern utomlands, hur gör man? Vaccinationer...
Svar
1
· Visningar
306
Senast: Törnrosa
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
23 24 25
Svar
489
· Visningar
12 479
Senast: Piglet
·
Utrustning Använder inte benskydd annars men tänkte köpa reflexbenskydd på Hööks nu i höst, men vet inte vilken storlek jag ska välja. Har två...
Svar
5
· Visningar
454
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
7 695
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp