Hööks vår/sommar 2012

Sv: Hööks vår/sommar 2012

Har Hööks ff inte fått fingrarna ur och skaffat fram en Lena Furberg-kollektion för de mkt mkt mkt större "ponnyerna".

Gällande PunkPonykollektionen så fanns i alla fall dressyrschabraken i strl Full och de var rejält tilltagna i storlek (passade bra till min 17,5 dressyrsadel med långa kåpor), så det fanns även till stora ponnyer :)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Du kan få lägga dem på min häst! :idea:

Hehe snällt av dig :D Ska kolla med ägaren till medryttarhästen om det skulle vara okej att använda något ifall vi är med på en träning eller nåt, vore ju synd och skam att inte använda de fina schabraken, eller hur?! :angel:
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Två fleecetröjor med lycra, dom är sååå sköna! Ett grönt basicregntäcke, ett joker fleecetäcke, ett träns som var på kampanj i höstas som jag velat ha så länge och en grimma. :) 50% på allt utom regntäcket som det var 30% på.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

är det någon som har bettet som är på rea? (Artikelnr 500568) Jag har tänkt köpa ett sånt till Rappe och nu är det dessutom rea (=det lär väl försvinna sen..). Är det någon som kan mäta sitt sånt bett åt mig? (han brukar kunna ha 12,5 men ibland när det är parerstänger eller D-bett behöver han 13,5).
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

tre v ringade tröjor en i varje färg lite ryktborstar, läder koppel till hunden. strumpor och handskar med bling. ska ta en runda till en butik med för ridbyxer.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Jag måste säga att jag är lite besviken på rean:/. Vinterrean var väldigt mycket rejälare! Köpte endast två sweatshirts, Derby hette dom kanske. En turkos och en cerise. Gillar modellen med hög hals:). Köpte äben ett täcke till hunden. Har redan ett likadant men efter att hon plockat av sig ett antal täcken i vintras så behövs det fyllas på i garderoben.

täcket:
430832_2897452207299_981588545_n.jpg


Stör mig iofs att min ponny inte gillar engelsk nosgrimma. Det ursnygga kampanjtränset Ardfield (?) var på halva priset...
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Jag köpte en del på rean...

* 2 stycken schabrak, ett ponnyschabrak och en häst (det gröna med röd kant)

* 2 stycken ridhjälmar. Fick lite halvpanik när jag såg att dom reade ut min favvohjälm så fick helt enkelt köpa två stycken o lägga undan. Fast hjälmar är ju alltid bra köp så det är ju okey.

* gul t-shirt

* sadelgjord till ponnysarna. (fast det räckte med en gjord)

* Go for Gold pikén (röda)

* Träns med grön fodring till ponnysarna.

* grimma med rosa fodring och strass

Sedan hittade jag inget mer av intresse.
 
Senast ändrad:
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Har i ungefär ett halvår provat denna hjälm varje gång jag varit på Hööks (och eftersom det ligger granne med Maxi så är det ändå ganska ofta :D).

Och med 30% rea idag så fick det minsann till slut bli ett köp, och jag är JÄTTENÖJD :bump::bump:
En Equi-Theme Ridhjälm.
(Dags för den svettiga sammetshjämen att samla damm på hyllan!)
IMG_20120626_201335.jpg


Åkte egentligen dit för att köpa en borste, sån med ljus trärygg (Rotborste Tampico Borstiq), men de hade inga sånna :mad:. Så fick bli en med svart rygg istället. Hoppas den är bra den oxå....
Blev även en sån där funktionströja. Men tråkig som jag är så hängde jag tillbaka den rosa och tog den svarta ;)

Köpte även en mjuk hink/balja eller vad man kallar dem. En låg, perfekt att ge maten i nu på sommaren när de inte är i boxen. Det stod 79kr på den och 50 %, MEN slogs in för 89 kr. Och det såg jag ju först när jag satt på bussen hem. TYPISKT! 90 kr är den inte värd, men 40 kr ger jag gärna :grin:.

Tycker faktiskt att det var en helt ok Rea. Var i Malmö och där fanns även Artemis träns på 30 % och snygga leggins (inte i min stl tyvärr) på 50% som jag inte sett på rean på nätet. Men som alltid så vill man ju att det ska vara ännu mer ;)
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Precis, Ardfield. Det var det tränset jag köpte idag, så himla snyggt, har kollat in det sen det var på kampanj men tvekat för att den nog egentligen är för klumpig för min ponny.

179927_10150902699631641_1073947480_n.jpg

Nu sitter det ju inte perfekt på men det syns väl på ett ungefär, bu eller bä? Det stör mig att bettringarna sticker ut...
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Åhhh inte dölja sådant fint huvud i den där stora nosgrimman. :cry:

Min gammelpålle tolererar inte när bettringarna står ut sådär, han blir oridbar.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Jag går och hoppas på att de ska börja ta in saker i lite mindre storlekar. tex ifrån centilong 90/104, lite mindre skostorlekar. De har saker för de mindre ponnyerna men inte för de mindre ryttarna. Tycker det är lite galet! :D
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Kl

Jag var där nyss och kom därifrån med softshellvästen ( köpte barnstorlek, fanns bara XL kvar), 2 CRW funktionströjor i svart och rosa, ett Billy Allen-bett och 2 fleecetäcken till hundarna.
Bild på bettet iaf, testas as we speak.

lady_vip
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Typiskt att jag inte tänkte på att prova barnstorlekarna i softshellvästen provade XL men det var ju viss drunkningsfaktor över den om man säger så.

Som vanligt så råkade jag ju bara få med mig en hel hög med saker därifrån ändå :angel: inte bra det här med rea precis innan Fbo. Men vissa saker kunde man ju bara inte motstå halva priset blir alltid så trevliga priser ;)

Skulle ju bara köra in och köpa det marinblåa shabraket med röd kant som jag spanat på ett tag och nu när det var på rea var jag ju bara tvungen att köpa det.

Av någon anledning så blev det väldigt mkt mer saker med hem förstår inte varför det alltid slutar så :angel:

Det marinblåa shabraket fick sällskap med en matschande mössa så nu slipper de frysa om öronen...

Regnkläder behövs alltid i detta väder så vem kunde motstå helhals regntäcken (horsepower) för 350 kr tre stycken sådana följde med hem.

När man står och velar mellan tre olika träns vilket man skall ta och samtliga är på 50% så finns ju risken att man till slut tar alla tre med hem :cool: ett CH dunmore, ett CH Cavan och ett CH Sommerset råkade vist följa med hem de var ju dock inte så stora i stl upptäckte jag här hemma men de gick på de med lite mindre huvud.

Sen vem kunde motstå de supermjuka shortchapsen i anilinskinn för 225:- vips var ett par sådana också i högen tillsammans med ett par tävlingstoppar och en väst. Tror jag skall förbjuda mig själv att köra till Hööks reor blir av någon anledning så himla dyrt för att komma ut därifrån. Får verkligen hoppas att Fbo är lika värdelöst i år som ifjor när jag hade mitt billigaste år någonsin därnere och istort sett inte hittade någonting.
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

170 cl i västen satt perfekt på mig iaf, jag är en S i vanliga fall. Men är man bystig går det nog inte, då är den nog för smal.

Jag hade nog kunnat plocka på mig lite mer kläder, skulle tex behövt den där fleecen de hade för typ 170 spänn, men med Falsterbo i tankarna så drog jag i bromsen. Var sugen på padden/schabraket i vitt/marin, men av någon anledning så la jag tillbaka det:p

Mitt slutade iaf på en femhundring, lagom för 6 saker:D
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

Snyggt träns! Fanns det i brunt? *hoppas* och isf med silver eller mässingdetaljer? Letar efter ett (mörkt)brunt träns med silverdetaljer till min Haflinger. Ska till Hööks i skövde sen och hoppas på att hitta nått kul :laugh:
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

haha innan jag i tisdags hade lyckats på upp reasidorna på min sega dator så fick jag tet mess fårn medryttis/vännen att hon beställt endel ;p. bl.a. lackade islandstränset.

men jag som var shoppingsugen tog ne sväng till jkpg på onsdag fm. och då var dte redan ganska utplockat, bettet fanns bara ett i strl 13,5. wetserntränsen bara en i varje strl. liksom strassgrimmorna, de reade int ehundgrejerna. MEN de reade orenge reflexgrimma så sådan köpte jag och även de svarta lädergjordarda (på hemsidan var dte bara bruna på rean). verkade väldigt mjuk(den smala anatomiska varianten) så fick bli en sådan.

men annars har vi ju dte mesta vi velat ha... (svårt att hålla oss tills de rear).

men rider ju inte western men råkar ju ha en svart westernsadel som ibland åker på halvblodsdonnan hon trivs i den o vi fotar med den ibland.. men vi har bara haft ett brunt westernträns med bosal o det går ju inte.. så köpte faktiskt det svarta westerntränset nu när det var på rean, tycker dte är rätt fult (förbrett + korgmönstret) men gillarstjärnorna (är såna på sadeln) så om vi så ska klippa sönder eller nita upp pannbandet så blev det ett sådant. även tyglarna. ångrarmig att jag inte tog en brösta också. men när jag skulle gå o kolladeen sista gång så fanns bara i strl ponny.
I3337121W648H507V20120628T104855Z.jpeg

I3337119W336H507V20120627T234746Z.jpeg


blev även en strassgrimma. gillar den cobstorleken + ställbar, stor nog att passa största hablodet men också liten nog att passa minstingen (stor ponny). svårrast var att välja färg....... men tänkte att köper jag en ljusblå är det ju bara giras o casper som får användning av den. en rosa skulle ju användas på alla. haha lite störd kanske min min pre-pojk gillar rosa :devil:
I3337122W676H449V20120627T181907Z.jpeg
 
Sv: Hööks vår/sommar 2012

*kl*

Var inne en snabbsväng i butiken idag och kikade på rean... kom hem med ett komplett regnställ, en vändbar Gold Medal sadelpad (vit/marin), en grimma med bred fleece i nacke och nos och en fodrad grimma för sammanlagt 600 kr. Helt okej.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp