Hööks vår/sommar 2014

Är sugen på det rosa reflextäcket få jag tummat på det många gånger innan rean.
Men ni som har det, hur tycker ni rörligheten runt bogen blir?
Har ett reflexridtäcke från horze sen innan men tycker det stramar och hämmar hästen över bogen. Det har ju dock en annan modell än hööks.

Har en nordsvensk av medel grov storlek som drar mellan 145-155 på vanliga täcken. Mycket beroende på hur mycke plats det finns i bogen.
Vilken storlek bör jag köpa då? :)
 
Är sugen på det rosa reflextäcket få jag tummat på det många gånger innan rean.
Men ni som har det, hur tycker ni rörligheten runt bogen blir?
Har ett reflexridtäcke från horze sen innan men tycker det stramar och hämmar hästen över bogen. Det har ju dock en annan modell än hööks.

Har en nordsvensk av medel grov storlek som drar mellan 145-155 på vanliga täcken. Mycket beroende på hur mycke plats det finns i bogen.
Vilken storlek bör jag köpa då? :)

Den sitter inte åt något alls runt bogen tycker jag. Jag har inte ridit med det men när jag provade det så satt det löst. Bogdelen går ju även att ta av.
 
Jag fick besked att katalogen skulle komma 24/7, men att nyheterna kommer ut nu efterhand på webben. De hade redan fått några nya täcken i min butik:).
 
Jag var på Hööks igår och shoppade en tröja på 50%.

Klämde på skydd med ludd från equi-guard men la tillbaka dem. Letar egentligen efter skydd som luftar men det ser ju så gosigt ut med ludd, och så var det ju 50% :o

Samma med Lami-Cells schabrak från serien fun. Klämde lite på både ett grönt och ett orange men kunde inte bestämma om något av dem egentligen var snyggt. Rea gör mig blind typ :p lockar nog kanske mest för att det finns matchande lindor, men jag har sällan lindor mer än till dressyrsadeln.
 
Nu har även jag varit in på rean. Köpte sådana där fluffiga strumpor, jag älskar sådana på vintern. Ja hemma i soffan alltså, så hästiga tycker jag inte de är. Sen köpte jag efter visst funderande en lila hoppluva, de finns bara i cob och full och jag har en liten ponnyplutt. Men tänkte att jag kan ju sy om öronen. Dreglat över luvan förr - men till ord pris vill jag inte behöva sy om. Men 50% - jatack.

Den satt jättebra förutom öronen då, men var inte alls värsta hjonvarningen på öronen heller. Så mycket nöjd. Bilder kommer.

I övrigt fanns det inget jag ville ha, jag var och klämde på både träns och luddskydd men jag behöver det liksom inte. Alls. Schabrak var det extremt urplockat - men det var ingen i färg jag ville ha på rea ändå. Eller, jag var jättenära köpa det röda med flaggor tills hjärnan påminde om att den hästen som har rött inte behöver några nya grejer någonsin =/ Men har ju åtta års vana att ha radar för RÖDA saker, så tar ett tag att sluta tror jag.
 
*kl*
Tänkte ha is i magen och vänta tills de hade halva rea-priset men vågade inte längre. Ett rosa reflextäcke fick följa med hen idag :p
 
Var inne i "min" butik härom dagen. De hade fått in en del nya schabrak. Rätt mörka färger men det brukar Hööks iof ha på hösten. Var nåt ljusgrönt schabrak.
De hade även fått in nya ridkläder i de vanliga färgerna blått och brunt.​
 
Var inne i "min" butik härom dagen. De hade fått in en del nya schabrak. Rätt mörka färger men det brukar Hööks iof ha på hösten. Var nåt ljusgrönt schabrak.
De hade även fått in nya ridkläder i de vanliga färgerna blått och brunt.​

Såg också en del nytt igår när jag var i "min". Tycker dock att dessa mörka färger börjar bli träliga, fram med mer färg!! :bump:
 
jag hoppas att det kommer någon variant av ergonomisk nosgrimma. är för snål för att köpa micklem tränset.
 
jag hoppas att det kommer någon variant av ergonomisk nosgrimma. är för snål för att köpa micklem tränset.

Jag håller med @Rugge

Min häst funkar bara på det tränset. Han blev en helt annan häst!
Helt seriöst, helt annorlunda och bara mot det bättre :)
Är så glad över att jag fick prova det av en vän annars hade vi haft kvar problemen.

Hans problem var att han la huvudet på sned, tuggade på bettet, slängde med huvudet upp och ner och drog tyglarna ur händerna på mig. Ville inte ta stöd på bettet. Har ridit med tredelat eggbett med fasta ringar och bettet trivs han med men inget träns har funkat, provat aachen, engelsk och Remont. Inga tandproblem, kollad i våras och drog då ut vargtänderna. I övrigt perfekt mun enligt tandläkaren.
Med detta tränset från dag 1 - ingenting!

Kör med clipsen så ligger bettet helt stilla så som han vill ha det.

Ja, jag är frälst :love:
 
@Rugge @Matmissbrukaren, jag tror er. Men känner att det är mycket pengar om det inte funkar på min polle. Vet ingen som jag kan fråga om jag kan få prova att rida med det. För fungerar det på henne så är det ju inga pengar att prata om.
 

Liknande trådar

Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 732
Senast: Valle
·
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 237
Senast: mamman
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 980
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
430
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp