Bukefalos 28 år!

Hööks Vår/Sommar 2016

Min Toka i sitt fleecetäcke från hööks :)
IMG_20160228_221628_zpsh2iz3zvv.jpg
 
Är det någon som har känt på materialet i tävlingstopen Salerno? Tycker den är superfin men skulle vilja vet om det är sånt där tjockt funktionsmaterial eller hur den känns. Nån som vet?
 
Någon som köpt Almadastöveln? Provade lite stövlar idag till mina breda fötter och den samt MH Richmond kändes väldigt bekväma!
 
Någon som köpt Almadastöveln? Provade lite stövlar idag till mina breda fötter och den samt MH Richmond kändes väldigt bekväma!
Jag har inte Hööks-stöveln, men ett par Richmond som har hållit fint i nästan 10 år. Lagar jag dragkedjan så håller de många år till, så jag rekommenderar dem.
 
Någon som köpt Almadastöveln? Provade lite stövlar idag till mina breda fötter och den samt MH Richmond kändes väldigt bekväma!

Provade båda mer ordentligt någon dag senare o Almadan fick följa med hem. Och SOM jag älskar dem :love: Har ridit som vanligt i dem sedan dag 1 (första galoppasset med korta läder blir i morgon dock, får se hur det går, de är lite höga till mig trots kilsula i :D) utan minsta problem. Jag som hela mitt liv ridit i skor o chaps. Äntligen!!
 
Har de tjuvstartat rean lite? Fick mail om att den skulle börja 10 men verkar som de fyllt på rea-avdelningen på webben redan?
 
Kollade precis igenom reautbudet (klockan är efter 10 i Finland) men det var rätt klent tycker jag. Inget som intresserade mej åtminstone.
 
Har kikat igenom rean på hemsidan och plånboken jublar :bump:
Hittade inget som skrek efter mig. Funderar på att åka till butik då det brukar skilja sig lite mot vad som finns på hemsidan, men risken är att plånboken då skriker i panik :nailbiting::arghh:
 
Jag gillade faktiskt rean, för engångsskull! :D
Får se vad de har i butik sen, men om utbudet är ungefär detsamma, lär åtminstone några pikéer och schabrak få följa med hem...
 
Jag hittade inte jättemycket jag vill ha på rean på nätet, så jag sticker nog upp en sväng till butiken och kikar.
 
Störde mig att tränset jag blev sugen på bara var på rea i strl x-full. Cob och Full är normalpris.
 
Jag köpte bara ett par tråkiga bakskydd på 30% rea. Tyvärr fanns det inget roligt och det enda jag kom på att jag eventuellt, kanske, någon gång behöver var nya bakskydd (hästen slår efter de gamla, gillar inte modellen). Lite besviken på att inte ens behövt övertala mig själv denna gång att inte köpa för mycket saker. :p Kikade på de guldiga/silvriga damaskerna men det passar inte bra med hästens färg.

Fast jag var inne i affären 10:08, så de kanske inte hunnit tagit fram allt.
 
Var i butik starx efter tio idag :D. Hade siktet inställt på tröjan Sandford (ziptröja med hög hals och ingen luva) och köpte den i både grå och blå. Köpte även en marin v-ringad tröja, tre par strumpor och ett ljusblått schabrak (Sandro). Väldigt nöjd med min shopping!

Schabraket användes direkt! Mycket nöjd med passformen. Hööks dressyrschabrak brukar alltid vara så himla stora för ponnyn, men detta var bra.
13407169_10208377545188126_1637640105972868029_n.jpg
 
Trots jag inte egentligen behövde nått (rider inte för tillfället) så kunde jag inte låta bli att åka till butiken efter att ha sett rean på nätet. Blev softshell jackan Appelby i turkost och svart :o plus sweatshirtjackan Elfi i blått :)
 
Jag köpte också softshelljackan Appelby i svart, men i övrigt fick jag inte med mig någonting. Fanns något fint träns, men jag är verkligen inte i behov av något just nu så det fick stanna kvar :). Jackan var i alla fall skön och invigdes i stallet redan igår.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp