Bukefalos 28 år!

Hööks Vår/Sommar 2016

Satt och kikade lite på Hööks hemsida och såg en riktigt snygg jacka - Somerset CRW. Ska nog definitivt spana in den lite närmare, vill ha en "figursydd" jacka (heter det så?) som följer mina former, så jag inte ser ut som en köttbulle pga att jackan blåses upp. Tyckte den jackan såg lovande ut. :)
 
Satt och kikade lite på Hööks hemsida och såg en riktigt snygg jacka - Somerset CRW. Ska nog definitivt spana in den lite närmare, vill ha en "figursydd" jacka (heter det så?) som följer mina former, så jag inte ser ut som en köttbulle pga att jackan blåses upp. Tyckte den jackan såg lovande ut. :)
Somersetjackan är superfin, även den beiga :)
 
Köpte ridleggingsen idag, tycker de är super. Härlig passform och snygga!
Perfekta för mig som cyklar eller går till stallet. Halkigt tyg absolut, men jag har greppet i min sits och inte i brallorna.
 
... och fastän jag tyckte rean var tråkig klickade jag hem lite grejer nu :angel: Ett par svarta springfield då jag är i trängande behov av nya svarta ridbyxor samt ett par shortchaps Carlin eftersom jag på tidigare rea fyndat ridskor som än så länge bara står i garderoben. Ingen av ryktlådorna(boxarna) föll mig i smaken så blev en ryktväska också, men den var inte på rea.

Jag har just satt igång igen och den här veckan drog jag på mig de nya ridbyxorna som än så länge bara legat i garderoben. Sköna och trevliga. Nöjd! Men inte så länge... Såhär ser de ut idag efter att ha använts fyra, möjligtvis fem, gånger:

 
Såg att Hööks äntligen fått upp det där pullartränset Cloverhill på sin hemsida. Måste bara få älska lite över det :love:
Givetvis ska jag titta på det IRL först, och bedömma läderkvalitén, men designen var ju bara :love: :d
 
Jag och sambon var inne ca 1 vecka efteråt och sa till i affären. De började då kolla igenom alla kataloger som låg framme och det var minst hälften som var likadana...
 
Normalt sett brukar jag få med tyglar till de träns jag köpt, men nu har jag plötsligt fått fler träns än vad jag har tyglar :cautious:
Så jag tittade lite på Hööks olika tyglar, men blir inte riktigt klok på storlekarna. (Eller så är det bara jag som är trött såhär mitt i natten...). Eftersom att de träns jag köper är i storlek full eller x-full, är ju tyglarna rimligen också det. Och x-full tyglarna är lite för långa i min smak, och bland de i full skiljer det uppemot 20-25 cm på de olika O_o. De kortaste full är lagom, medan de längre är snudd på för långa de med. På Hööks finns ju tyglarna i både ponny-cob-full. Ska man våga chansa på att cob passar? Eller hur är Hööks tyglar i storlekarna?
Hästen är 162 cm i mkh med relativt kort hals kan tilläggas.
 
Normalt sett brukar jag få med tyglar till de träns jag köpt, men nu har jag plötsligt fått fler träns än vad jag har tyglar :cautious:
Så jag tittade lite på Hööks olika tyglar, men blir inte riktigt klok på storlekarna. (Eller så är det bara jag som är trött såhär mitt i natten...). Eftersom att de träns jag köper är i storlek full eller x-full, är ju tyglarna rimligen också det. Och x-full tyglarna är lite för långa i min smak, och bland de i full skiljer det uppemot 20-25 cm på de olika O_o. De kortaste full är lagom, medan de längre är snudd på för långa de med. På Hööks finns ju tyglarna i både ponny-cob-full. Ska man våga chansa på att cob passar? Eller hur är Hööks tyglar i storlekarna?
Hästen är 162 cm i mkh med relativt kort hals kan tilläggas.
Det är väl bara att mäta hur långa tyglarna som du har nu är. Sedan mäter du i butiken/ ringer till hööks och frågar hur långa de olika storlekarna är.
 
Att jag inte tänkt på det! :eek:
(Hur dum får man vara undrar jag ibland! :banghead:)
Tack!!

De tyglar jag köpt på Hööks har fö varit lika långa i storlek full, alltså tre olika tyglar i strl full har varit lika långa (på en - två cm när). Tycker de är normala, men bäst är ju som du redan fått tips om - mät. Jag mäter allt, de i princip sträcker sig efter måttbandet när jag går in på Hööks ;) (Mäter bett, gjordar, täcken mm - så less på att köpa nåt som ska vara storlek X och sen komma hem och inse att det mäter Y cm mer eller mindre än det "ska")
 
Har ni sett hööks nya stigbyglar som är så nya att de inte finns på hemsidan?
Tech Stirrups. Skulle jättegärna veta hur de funkar, om de är som kwikout med softupfärger eller vad.
 
Har ni sett hööks nya stigbyglar som är så nya att de inte finns på hemsidan?
Tech Stirrups. Skulle jättegärna veta hur de funkar, om de är som kwikout med softupfärger eller vad.
Det finns på deras facebooksida, det står bland annat:
"En stabil stigbygel i aluminium med en bygel som öppnar sig vid belastning."
Vilket får mig att undra hur man ska kunna rida i dom, om de nu öppnar sig så fort det blir belastning i dom? Kanske borde formulerat om meningen om det nu är på annat vis. :angel:
 
Bygeln öppnar sig vid belastning precis som dom skriver. Man har ju inte foten på sidan av stigbygeln för jag hoppas :p
 
Redo för tävlingssäsong! :D

13010829_852508924872441_7405267296127796284_n.jpg


13012863_852508914872442_69724931047520311_n.jpg
 
Är det någon som köpt Veiga-stöveln? Är nyfiken på hur de ser ut efter en tids användning. Sugen på att köpa dom men har inte sett dom användas av en enda och är lite lurig på om de kanske kommer att reas ut så småningom... Ja jag är snål :p. (Eller ja, läs fattig:D)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldhamster ungar
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp