Hööks Vår/Sommar 2016

Nä, de brukar väl få in vintertäckena i lager igen? Jaja, nu har vi snart -10 grader, så jag får hoppas att det håller i sig. Det är först vid -15 som hon behöver täcke... :p

Nwj, det brukar inte vara vintertäcken med i vår och sommarkatalogen. Övergångstäcken och regn däremot.
 
Spanade lite på hemsidan och jag gillar det ljusblå Sandroschabraket, Sapphireschabrekt (både marin och vinrött var fint!) och så tränset Dunloy Fairfield. Tyvärr är 4 cm nosgrimma alldeles för mycket för ponnierna men snyggt iaf!
 
Jag tycker klassiska färgerna är finast ,alla dom färgglada schabraken är fina också .
Men vissa färger känns väl inte så roliga när man har storhäst och man tröttnar lätt på färgerna.
Men man får absolut kika
 
  • Gilla
Reactions: Bri
Nwj, det brukar inte vara vintertäcken med i vår och sommarkatalogen. Övergångstäcken och regn däremot.

Nä, alltså de har inte täckena med i katalogen, men de brukar gå att köpa igen... Nu finns det nästan inga vintertäcken att köpa på hemsidan. :arghh:
 
Dessutom ser det ut att vara blankt tyg=lär glida som en oljad ål i sadeln :meh:

Ja, hur tänkte de där? Det räcker liksom inte med bara lite kladd vid knäna.

Jag tycker det är bra att de har vårens katalog för oss färg-fantaster, och sen lite dämpade färger om hösten. På så sätt får "alla" vad de vill ha. Personligen tycker jag inte att de haft tillräckligt mycket färg på länge, så jag blir bara glad om det kommer ännu mer färg :D

Ja, som sagt, jag har handlat tillräckligt, jag tycker det är bra att inget frestade mig bland de nyheter jag sett hittills. :p
 
Ja, hur tänkte de där? Det räcker liksom inte med bara lite kladd vid knäna.

Ridtights för mig är ju sådana vi använder i distansritt och då sitter man sällan i sadeln = gör inget om det är halt. Men jag tror ju att Hööks riktar in sig på vanliga ryttare och då känns det väldigt halkigt. :crazy:
 
De där ridtightsen ser inte lika glansiga och halkiga ut på bilderna där modellen står bredvid hästen? Utan där ser det mer ut som någon slags konstskinn. Så beroende på material kanske de i verkligheten är halkmässigt jämförbara med ett par vanliga icke helskodda?
 
Jag har dålig pejl på vad som är nytt och inte, det ligger ju inte mkt saker under "nyheter" men går man in på respektive grej på hemsidan står det "Nyhet" på flera saker.

Har schabraket Fiorentino funnits förr? Jag har inte sett det iaf - men jag vill ha ett utefter bilden iaf...

(Fanns ett matchande fleecetäcke med ser jag nu)
 
Jag har dålig pejl på vad som är nytt och inte, det ligger ju inte mkt saker under "nyheter" men går man in på respektive grej på hemsidan står det "Nyhet" på flera saker.

Har schabraket Fiorentino funnits förr? Jag har inte sett det iaf - men jag vill ha ett utefter bilden iaf...

(Fanns ett matchande fleecetäcke med ser jag nu)

Det är nytt och snyggt =)
Allt där det står nyhet är nytt
Synd bara att jag inte kan ha JH schabrak till min sadel, dom glider bak och ligger illa. Händer enbart med JH schabrak.
 
Det är nytt och snyggt =)
Allt där det står nyhet är nytt
Synd bara att jag inte kan ha JH schabrak till min sadel, dom glider bak och ligger illa. Händer enbart med JH schabrak.

Ah, stod nyhet på saker som var nedsatta/rea, så visste inte om "nyhet" betydde nytt-nytt =)
 
Islagsmutter till brodd 900301 som används till Cavallo boots

Så står det i beskrivningen så antar att den hör till cavallo bootsen så att man kan ha broddar till dom....

Är samma lösning som t ex easyboots haft länge. Du borrar hål i sulan på barfotabootsen. Sen slår du från insidan i den där islagsgrejern och bankar ner den så den sjunker ner i sulan och taggarna greppar.
Sen skruvar du i brodden från utsidan.

Ganska smart och simpelt, tyvärr ger de ändå lätt punkttryck på plattfotade hästar.
 
Ridbyxorna tycker jag ser suuuupersnygga ut, skulle helst vilja ha både de blå/beige och svart/grå, men som vanligt är det lite overprized i mitt tycke, så vi får väl se... Leggingsen ser ju väldigt märkliga ut, så mycket sömmar kors och tvärs? På somrarna när det är riktigt varmt rider jag i vanliga löpartights eftersom jag tycker de är tunnare och svalare än ridbyxor och jag har inte upplevt det som särskilt halkigt, så den aspekten oroar mig inte. Dock är de ointressanta pga överpriset. Den vaxade jackan tycker jag ser ut som en sopsäck :o:p Söta borstar med Mulle, de ska jag köpa till ponnyn! Jag ser fram emot katalogen, de verkar ha ansträngt sig för att komma med lite mer nyskapande grejer i år! :up:
 
Fotade lite av schabraken i hbg butiken i torsdags.
Färgerna är kanske inte helt överens med verkligheten... min mobil är inte så jätte glad över ljuset i butiken.

12647036_10153386958030665_6372407481862801902_n.jpg


12644932_10153386958265665_3214668783829149121_n.jpg


12631520_10153386958185665_528705654382192127_n.jpg


12548990_10153386958060665_3173855626650206814_n.jpg
 
Det svarta med turkost kant o bling har dom haft ett bra tag (och den med gul kant o bling också)
jag har den svart/turkosa.
sadeln.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp