Hööks Vår/Sommar 2016

Fast jag trodde det var brodyr, det ser ut att vara någon form av ditstrykta metallpluppar på närbilden. Nu vet jag inte långre, får se när den landar i butik. :)
 
I värsta fall så är det snart februari, mörker, halka, tröstlös. Då måste man unna sig! Och det är bättre unna sig hästgrejer än sprit och onyttigheter. Så det blir liksom en ren hälsoinsats!
Haha sant. Tänkte dock UNNA MIG en ny dressyrsadel där i februari någon gång så hur mycket schabrak det hinns med får vi se... Men absolut vill ju en NY sadel ha ett NYTT schabrak, det säger ju sig självt...
 
Det svarta med turkost kant o bling har dom haft ett bra tag (och den med gul kant o bling också)
jag har den svart/turkosa.
sadeln.jpg
Här har jag letat efter just ett svart med turkos kant, så finns det på hööks :banghead:
Tack!!:D
 
Fick hem den nya katalogen på posten idag, hann inte titta i den innan jobbet men kvällsläsningen är räddad!

Brukar alltid hitta fina schabrak som jag vill ha.. Behöver inte fler men brukar inte kunna låta bli. Tycker tyvärr att kvaliteten på schabraken blivit sämre, köpte 2 st i höstas (ljusblå med Mulle och röd med "hooligan" brodyr). Mulle blev noppigt efter första tvätten och tycker också att det röda blivit lite noppigt i kanterna redan. :(
 
Fick hem den nya katalogen på posten idag, hann inte titta i den innan jobbet men kvällsläsningen är räddad!

Brukar alltid hitta fina schabrak som jag vill ha.. Behöver inte fler men brukar inte kunna låta bli. Tycker tyvärr att kvaliteten på schabraken blivit sämre, köpte 2 st i höstas (ljusblå med Mulle och röd med "hooligan" brodyr). Mulle blev noppigt efter första tvätten och tycker också att det röda blivit lite noppigt i kanterna redan. :(


Åh, vad avis jag blir! Hoppas jag får min snart :bump:
 
Jag tror jag ska åka till Hööks i helgen, ska kika lite mer på hemsidan imorrn, det är ju imorrn det släpps, får se om jag får hem den nya katalogen också. :p
 
Var in en snabbis idag och högg en brun lädergrimma på rean. 124 kr! Det är rea det! Tyvärr är det inte äkta skinn i fodringen på nos och nackrem. Lite synd tycker jag. Om man nu gör en grimma i läder, varför inte kosta på den där remsan i mjukt skinn, göra hela i äkta läder, och lägga på 50 eller 100 kr. Nu känns det plastigt och det blir hårda veck när remmen böjs. Vilket den lär göra om man ska ha den på hästen. Annars är grimman jättefin, snygga spännen i silver, inget bling, rundsydd käkrem och dubbla dekorsömmar. Nack och nosremmen är upphöjd på ovansidan och riktigt snygg, ser arbetad ut, men det där bluff-skinnet förtar alltihop. Får lust att sprätta bort det, men då förstör man antagligen den upphöjda ovansidan, om inget håller emot på baksidan... Men, oavsett detta, så kostar ju grimman inte mycket! Det finns ju nylon-grimmor som är dyrare, och trots allt är ju denna riktigt snygg,
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp