Bukefalos 28 år!

Hööks Vår/Sommar 2016

Var in en snabbis idag och högg en brun lädergrimma på rean. 124 kr! Det är rea det! Tyvärr är det inte äkta skinn i fodringen på nos och nackrem. Lite synd tycker jag. Om man nu gör en grimma i läder, varför inte kosta på den där remsan i mjukt skinn, göra hela i äkta läder, och lägga på 50 eller 100 kr. Nu känns det plastigt och det blir hårda veck när remmen böjs. Vilket den lär göra om man ska ha den på hästen. Annars är grimman jättefin, snygga spännen i silver, inget bling, rundsydd käkrem och dubbla dekorsömmar. Nack och nosremmen är upphöjd på ovansidan och riktigt snygg, ser arbetad ut, men det där bluff-skinnet förtar alltihop. Får lust att sprätta bort det, men då förstör man antagligen den upphöjda ovansidan, om inget håller emot på baksidan... Men, oavsett detta, så kostar ju grimman inte mycket! Det finns ju nylon-grimmor som är dyrare, och trots allt är ju denna riktigt snygg,

Jag köpte en jättefin CH lädergrimma för 75 kr på halva reapriset efter jul.
 
Hamptons kommer inte i dressyr och ridleggningsen är tyvärr lika tunna som löpartajts och hala förutom silicontrycket. Kunde ju varit silicontryck i rumpan med! Superfina pannband kommer med, 1 fick följa med mig hem direkt!
 
20160127_093940.jpg

received_10207199421815830_2.jpeg
 
Nu har jag bläddrat i katalogen online, och

Fiorentinoschabraket som sagt :heart
Vogueridbyxan (om jag någonsin skulle kunna ha ett par Hööksbrallor, mycket tveksamt)
Fairfieldpannbandet med stenar och strasspärlor (som någon ovan la ut bild på)

Ja det var väl det...
 
Nu har jag bläddrat i katalogen online, och

Fiorentinoschabraket som sagt :heart
Vogueridbyxan (om jag någonsin skulle kunna ha ett par Hööksbrallor, mycket tveksamt)
Fairfieldpannbandet med stenar och strasspärlor (som någon ovan la ut bild på)

Ja det var väl det...

Angående att du inte kan ha ridbyxor, Hööks har ett annat storlekssystem men S motsvarar 38/40 och M 40/42 troor jag, alla butiker har fått en storlekstabell så det är bara till att be dom skriva ut en om man vill se!
 
Angående att du inte kan ha ridbyxor, Hööks har ett annat storlekssystem men S motsvarar 38/40 och M 40/42 troor jag, alla butiker har fått en storlekstabell så det är bara till att be dom skriva ut en om man vill se!

Nu är det ju förvisso passform som ska stämma med, inte bara storlek. Men det storlekssystem du säger att de har stämmer inte med verkligheten. Minns när jag för ett par år sen provade ridbyxor, massor med ridbyxor och inte bara hööks ska tilläggas. Jag är en XS/34 men med rumpa och höfter, smal midja.

Inga hööksbrallor satt bra. Vissa var för små i 38, andra för stora i 34, en tredje hade tre meter långa ben och den fjärde satt bara helt konstigt på - aldrig har jag fått så konstiga veck på så udda ställen.

Så, hitills i livet har jag aldrig hittat ett enda par Hööksbrallor som suttit bra. Eller jo, ett par. Ett par vita med bling, men de var så genomskinliga så tja ;)

Nu kör jag med B2B, passar mig som hand i handske. Tidigare hade jag Horka innan den modellen som satt bra slutade tillverkas. Nån av HorseLifes modeller funkade också.
 
köpte 2 st i höstas (ljusblå med Mulle och röd med "hooligan" brodyr). Mulle blev noppigt efter första tvätten och tycker också att det röda blivit lite noppigt i kanterna redan. :(
Har ett ljusblått Mulle som hållt sig fint i tvätt. Dock tycker jag att det krympt och inte ligger still under sadeln som andra :meh:
 
Är det modernt igen? Då kan jag plocka fram min supersnygga vaxade figursydda pikeurjacka som är 16 år gammal och vara riktigt trendig då :D

Vet ej men modellen tilltalade mig. Köpte en vaxad jacka på HM på rean så lite halvt inne kanske det är. Jag gillar't iaf. ;)
 
Har alla fått katalogen med posten nu? Jag har inte fått den än, stör mig! Är ju suveränt att bläddra i på kvällen innan man ska sova....
 
Blir så lockad att köpa en av de randiga pikeérna samt det mörkblå randiga schabraket. Blir dock av med foderhästen snart, men till mitt nästkommande projekt kan det nog bli superfint!
 
Är det bara jag som tycker att schabraken var jättetråkiga/fula? Konstiga färgkombinationer, ingen stil på! Ångrar att jag inte köpte ett blått och grönt JH-schabrak från höstkatalogen! Nu är de slut:(

Hade även önskat några nya snygga träns.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp