Bukefalos 28 år!

Hööks Vår/Sommar 2016

Och jag tyckte det fanns massor med fint! :o Får verkligen hoppas vissa saker är en besvikelse i verkligheten... :D framförallt skulle jag behöva stallkläder till vår/sommar som inte är fleecetröjor och det verkade finnas en hel del att välja på där. Kul med nya budgetmärken också och en mix med väletablerade varumärken.
 
Första gången på länge som jag faktiskt är riktigt sugen på flera av nyheterna! :D

Firenze-jackan, till vardags :love: Jag har haft en i likadan modell som höst/vårjacka under förra året men nu har jag gått ner 13 kg så den sitter ju inte direkt bra. Dock funderar jag över storlek, hade XL på den förra, men jag har ganska breda axlar, så jag vette fan om jag kan ha mindre än L? Hmm...

Bobbio-ridbyxorna :love: Kan inte bestämma mig för om de svarta eller blåa är snyggast!

Hampton-schabraket, i turkos :love: Lovely! Typiskt mig ;)

Flashline-ridhjälmen! Perfa i snygghet OCH pris till mig och sambon! Vi behöver båda nya nu i.o.m nya märkningen och allt och denna blir man ju inte totalt ruinerad av ;)
 
Första gången på länge som jag faktiskt är riktigt sugen på flera av nyheterna! :D

Firenze-jackan, till vardags :love: Jag har haft en i likadan modell som höst/vårjacka under förra året men nu har jag gått ner 13 kg så den sitter ju inte direkt bra. Dock funderar jag över storlek, hade XL på den förra, men jag har ganska breda axlar, så jag vette fan om jag kan ha mindre än L? Hmm...

Bobbio-ridbyxorna :love: Kan inte bestämma mig för om de svarta eller blåa är snyggast!

Hampton-schabraket, i turkos :love: Lovely! Typiskt mig ;)

Flashline-ridhjälmen! Perfa i snygghet OCH pris till mig och sambon! Vi behöver båda nya nu i.o.m nya märkningen och allt och denna blir man ju inte totalt ruinerad av ;)

Köp inte hjälmen nu!!!!! Den är inte gdk än. Kommer gdk senare i vår så vänta!
 
Firenze-jackan, till vardags :love: Jag har haft en i likadan modell som höst/vårjacka under förra året men nu har jag gått ner 13 kg så den sitter ju inte direkt bra. Dock funderar jag över storlek, hade XL på den förra, men jag har ganska breda axlar, så jag vette fan om jag kan ha mindre än L?
Jag provade den igår, och den var jättesnäv i ärmarna, jag fick inte på mig den alls därför, trots att den verkade vara stor nog i övrigt (XL).
 
Jag provade den igår, och den var jättesnäv i ärmarna, jag fick inte på mig den alls därför, trots att den verkade vara stor nog i övrigt (XL).

Meh, okaj. Måste till butik och prova alltså... Fan ta dom här breda axlarna! Just jackor är jättesvårt jämt :mad:

Men det är bra att Buke finns så man kan få tips om passform osv! :)
 
Meh, okaj. Måste till butik och prova alltså... Fan ta dom här breda axlarna! Just jackor är jättesvårt jämt :mad:

Men det är bra att Buke finns så man kan få tips om passform osv! :)
Jag har grova överarmar också, kunde inte utvärdera axelbredden, för jag kom inte så långt. :(
 
håller med. tycker det är stor skillnad på när jag köpte min första häst för snart 20 år sen och nu. kvalitén har blitt sämre och priserna högre

Håller också med där. Förut var det ok grejer till lagom pris, nu tycks det mera vara dyra saker med kvalitet som inte motsvarar priset. Köper nästan bara om det råkar vara rea, väldigt sällan jag köper något till fullpris.
 
Håller också med där. Förut var det ok grejer till lagom pris, nu tycks det mera vara dyra saker med kvalitet som inte motsvarar priset. Köper nästan bara om det råkar vara rea, väldigt sällan jag köper något till fullpris.

Jag köpte några grejor på rean som var kvar, till fullpris lär jag aldrig köpa något där mer! Nu har jag ett presentkort jag måste "bli av med" men det gäller till dec 2017 så det hinner nog glida förbi ett par reor till innan dess!!
 
Tar väl @the_connemara på orden då och startar en ny tråd ;)

Rean är snart slut (iaf de få godbitar som var i år) och ny katalog är på ingång. Lite smakprov från den finns här... http://www.hippson.se/blogs/redaktionenspryltips/smygtitt-pa-ridsport-kedjans-varkollektion.htm
Pannbanden såg jag när jag var i en annan butik i helgen, tyckte det var lite för mycke "montazami" över det, men smaken e som baken :D
Btw, förr kunde man bädda in länkar lite käckt...går inte det längre? :confused:

Jag fotade lite när jag var i "min" butik i förra veckan, schabraknörd som jag e så var det där jag hade mest koll på vad som var nytt :p

20160120_165744_zpsnrmmnpjf.jpg

20160120_165730_zpsk2vhzvhu.jpg

Blingade :)

20160120_165604_zpsmfwn3tha.jpg

20160120_165555_zpsb3nhkfsw.jpg

20160120_165550_zps41mwpkcx.jpg

20160120_165539_zpsuzf1nutc.jpg

Årets Mulle-bidrag. Det mörka var blått om jag inte minns fel :)
Här var det någon som älskar schabrak ser jag:-)
Förutom att det var mycket fokus på ögonbryn i denna katalog, så tycker jag att JH kollektionen var fin i år. Jag gillar valet av den blå färgen, och färgen på skoningen i byxan.
 
jag tyckte yaphamleggingsen såg bättre ut i butik, så pass att jag egentligen ville prova men det fanns bara xxs och xs hemma just då, så kändes inte lönt att prova. Har inte riktigt förstått mig på produktbilderna, vissa ser de svarta ut på och andra blåaktiga i partier. Är någon sorts meshaktigt tyg som "blir blått" när det töjer sig. Ser coolt ut och gillade gripet, så kanske provar dem framåt sommaren eller något :)
 
Det där ryggskyddet. Hur mkt skyddar det i förhållande till en vanlig säkerhetsväst? Det såg ju väldigt nätt ut.
 
Det där ryggskyddet. Hur mkt skyddar det i förhållande till en vanlig säkerhetsväst? Det såg ju väldigt nätt ut.

Jag har ett liknande som jag har haft i över 10 år. Det är egentligen ett crossskydd som det även står i beskrivningen. Jag tycker det är suveränt! För mig är det inget alternativ med väst, det blir för klumpigt och jag använder den helt enkelt inte. Använder alltid ryggskyddet när jag rider ut. Du tänker inte på att du har det. Mitt är utan västen i fram, bara runt midjan och remmar runt armarna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • GVFÖ 2024
  • Uterätt för kor

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp