Bukefalos 28 år!

Hööks Vår/Sommar 2016



Dom här två plus ett schabrak följde med mig hem från rean idag, råkade visst nappa på 3 för 2-erbjudandet. :angel:

Hehe glömde kolla in nyheterna.... Men hittar sällan något på hööks som jag tycker är värt det fulla priset nuförtiden. Tyvärr. Tur dom har rea ibland. :p
 
Men dina var ju från Kjell & Compani. Jag köpte nämligen från Clas Ohlson och det är samma som Hööks. Tycker än så länge dom är ok men inte fantastiska.

Fan jag blandar alltihop ihop. Som försvar fick jag dem i julklapp och har inte köpt själv =) Mina är från Kjell ja!
 
Såg ett rätt sött träns i katalogen på ponnysidorna. Ett pullarträns, tror det hette typ "Clover" eller något sånt. Någon som vet när det kommer ut i verkligheten? Aldrig sett det varken på webben eller IRL nämligen... :confused:
 
Skulle egentligen bara lämna tillbaka ett bett som inte passade...
Var visst "3 för 2" på rean, så jag passade på :angel:

På bild:
Spooks Big Bobble mössa
JH Collection tröja (har redan 2 st, men gillar de!)
Gold Medal Sirius träns :love:

12669693_809345179188816_1474681859670394184_n.jpg
 
Min kära kuse lyckades göra sönder ett träns idag, vilket betyder att jag efter att ha sålt av en massa bara har ett kvar. Jag måste nu alltså köpa ett nytt...:nailbiting::eek::D:p:bow:

Har varit sugen på "Freston" länge och nu får jag nog göra slagit i saken :D
Ska låna och testa ett micklem först, men om jag inte märker en världsomvälvande skillnad får det bli Freston ;)
 
Min kära kuse lyckades göra sönder ett träns idag, vilket betyder att jag efter att ha sålt av en massa bara har ett kvar. Jag måste nu alltså köpa ett nytt...:nailbiting::eek::D:p:bow:

Har varit sugen på "Freston" länge och nu får jag nog göra slagit i saken :D
Ska låna och testa ett micklem först, men om jag inte märker en världsomvälvande skillnad får det bli Freston ;)


Jag är också sugen på det! Inte för att han behöver nått nytt träns men.... :grin: Du måste ta kort när/om du köper!
 
Är det någon som har klämt och känt på tränset Dunloy? Jag är precis på gång att köpa ny dressyrsadel och den är svart! Jag har bara mörkbruna träns och dom kan jag ju INTE använda till den nya sadeln. :angel:
 
Är det någon som har klämt och känt på tränset Dunloy? Jag är precis på gång att köpa ny dressyrsadel och den är svart! Jag har bara mörkbruna träns och dom kan jag ju INTE använda till den nya sadeln. :angel:

*Räcker upp en hand*
De exen som hängde i min butik var det väldigt smala remmar på, sen nosgrimman var det en smal liten läderremsa i mitten, med typ 3x så bred plastpaddning på baksidan. Det lilla lädret som väl fanns kändes väldigt plastigt och torrt. Nej, det gillade jag inte alls! :yuck:
Gold Medal tycker jag alltid verkar ha bra läder och bra modeller, men från Claridge House tycker jag att Callington verkar vara det enda fina dressyrtränset. Klämde på det samtidigt som den där Fairfield plast-historien. Callington tyckte jag hade väldigt mjukt och fint läder och kändes överlag mycket mer arbetat och gediget gjort.
 
Skulle det vara någon rea vecka 7? Har för mig någon nämnde det? Skulle verkligen behöva nya ridstövlar.. Och säkert en miljon andra saker :D
 
*Räcker upp en hand*
De exen som hängde i min butik var det väldigt smala remmar på, sen nosgrimman var det en smal liten läderremsa i mitten, med typ 3x så bred plastpaddning på baksidan. Det lilla lädret som väl fanns kändes väldigt plastigt och torrt. Nej, det gillade jag inte alls! :yuck:
Gold Medal tycker jag alltid verkar ha bra läder och bra modeller, men från Claridge House tycker jag att Callington verkar vara det enda fina dressyrtränset. Klämde på det samtidigt som den där Fairfield plast-historien. Callington tyckte jag hade väldigt mjukt och fint läder och kändes överlag mycket mer arbetat och gediget gjort.

Jag får nog åka och klämma lite på det själv. Callington är inte aktuellt för jag tycker det är jättefult med vit padding. :angel:
 
Började glatt bläddra i min nya katalog som jag skickat bud (läs: pojkvän) för att hämta i affären igår.
Efter halva katalogen har det hänt något med tryckningen, så man ser knappt några bilder och texter och priser är helt borta. Bara att slänga...:meh:
Likadant för mig :mad: beställde katalogen för över en vecka sen, fick den idag, har inte gluttat på nätet ens för jag gillar kataloger bättre. Så är varannan sida skrot.. :(
 
Likadant för mig :mad: beställde katalogen för över en vecka sen, fick den idag, har inte gluttat på nätet ens för jag gillar kataloger bättre. Så är varannan sida skrot.. :(

Jag har hämtat en och av okänd anledning fått två på posten. Alla är okej. Så vad trist för er som fått värdelösa kataloger :(
 
Äsch, det blev lite saker på rean ändå... Hanskar, vantar, strumpor, en huvtröja, en lädergrimma... Lite smått och gott som alltid behövs alltså ;)

9 artiklar för under 400 spänn är inte så illa :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp