Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
This is life on a stick...(?!)O_o

Iofs konstigt på svenska också
Livet på en pinne tror jag är ett nödrim av Revykungen Ernst Rolf och inget ordstäv.

Jag är ute när gumman min är inne
Jag är inne när gumman min går ut
Det är det som är livet på en pinne,
och vår kärlek den tar aldrig slut
Och det tröttar ju inte alls ens sinne
Att man träffas så här en kort minut
Jag är ute jämt när gumman min är inne
Jag är inne jämt när gumman min går ut
 
Livet på en pinne tror jag är ett nödrim av Revykungen Ernst Rolf och inget ordstäv.

Jag är ute när gumman min är inne
Jag är inne när gumman min går ut
Det är det som är livet på en pinne,
och vår kärlek den tar aldrig slut
Och det tröttar ju inte alls ens sinne
Att man träffas så här en kort minut
Jag är ute jämt när gumman min är inne
Jag är inne jämt när gumman min går ut
Enligt Språket i P1 är det en hönsreferens; http://t.sr.se/1tjFHPO
 
Tittar på slutet av sporten i väntan på att Mello ska börja. Bild på morgondagens event kommer upp bakom programledaren. Läser "sportta-blå" och tänker va? :confused:
Näe, just det, "sport-tablå" ska det nog va.. kan ha förvirrat något att bakgrunden bakom texten var blå dock :angel:
 
Du kan ju inte hållas ansvarig för min hjärnas slingriga associationstigar... :o Hoppas att du har fått bra svar i din tråd :)!
 
Innan jag fattade vad krus-kakli var...

Min man läste på en anslagstavla och fattade noll. "påskjut-ställning? Vad tusan är det?" Han läste flera gånger men fick inte ordning på't. Jag tittade också, och det gällde alltså en påskutställning av tavlor. :banghead::rofl:

Ordet delfinansierat kommer för alltid läsas som delfin-ansierat av mig. Jeffla dåvarande vägverket. :D

Som anti-krundan för mig då. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
427
Senast: hamilton1
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
63 191
Senast: FrDrake
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 560
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 980
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp