Höra/läsa/säga fel

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha... "Hökupor" Jag läste det som hök-upor.

Det blev ju bara HUR fel som helst. I en hästgrupp på fb. Någon hade hört att de sliter på manen. Aha..... Fast jag vet fortfarande inte EXAKT vad det är för något, ska erkännas.... Samma som balkupa? Det verkar i alla fall google föreslå.....
 
När vi såg på game of thrones med svensk text översattes "the Mountain" med "Berget" men jag skojar inte när jag säger att jag i flera avsnitt uttalade det "Ber-get" i huvudet. (Stackars get, undrar vad det är han ber om.) Jag tyckte i början att det var ett väldigt märkligt namn men sedan vande jag mig väl, haha.

Totalt kortslutning där.
 
Läste nyss ett evenemangstips på FB - Häromi Expo...
Tänkte "men Oj, blir det ett helt Expo med hundprylar, vad skoj!!" tills jag insåg att det stod Harmoni Expo... :meh:
Efter en vecka med valp i huset är jag skadad :o:p
 
"Usch, det är en guldfisk som kravlar runt på golvet i mitt rum!"

Skillnaden mellan guld och silver har sällan varit så viktig :angel:
Vi verkar ha dålig koll på djur och kryp i det här hushållet! Min sambo kom precis in och sa att det ligger en död pingvin ute på gatan. Skillnaden mellan "penguin" och "pigeon" var inte något hans hjärna brydde sig om att reflektera över just idag...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
973
· Visningar
62 407
Senast: FrDrake
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429
Kropp & Själ På sedvanligt manér så har jag spenderat senaste veckorna med att läsa otroligt mycket om den här pusselbiten som fick allt att falla på...
Svar
10
· Visningar
1 956
Senast: Rosett
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 278

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp