Höstföräldrar 2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2012

Ja den tanden han har är ju ett mini riskorn :P känns som att det tar tid för den attt komma fram, men man känner den nu iaf.
Fixade en tandborste till honom igår, vill börja tidigt så att han växer upp och tandborst. är en del av livet lixom, så är han med då man själv borstar tänderna, guuud vad han tittar på oss, så söööt :D
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Jag köpte borsten på babyproffsen, med en tandkräm för små barn ^^

(och ja, jag har bytt användarnamn så ni ej blir förvirrade ) ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Åtminstone på min bvc delar de inte ut tandborstar. Vi köper dem på ica eller apoteket, och har vanlig tandkräm till, det funkar bra. Dock har vi inte börjat borsta tänderna förrän mycket senare, när kindtänderna kommit.
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Men det gör dom där jag bor :laugh:

Idag har Viola haft en riktigt grinig dag, och jag har varit helt slut för jag fick sova så dåligt inatt.
Det är ingen bra kombo!
Och så valde jag som grädde på moset att ta striden som vi har om hon inte somnar när hon ammar. I 20 minuter låg hon och skrek och var skit sur medans jag låg brevid, sen gav hon upp och fortsatte amma lite till för att sedan somna.
Gud vad envisa barn är! :eek: Jag har aldrig klarat av att låta henne ligga men idag orkade jag inte dalta med henne. Jag var helt enkelt för trött själv.
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Jobbig sånt där, Ian är som tur inge grinig då han ska sova. är han det ja då är han helt enkelt hungrig men änr han mätt så somnar han alltid om kvällarna :)

Idag har jag varit på en föräldragrupp, riktigt roligt att träffa andra bebisar :D Ian kastade sin leksak i en annan bebis mun, hon började glatt tugga på den leksaken ^^ pricksäkerhet ;D
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Vad gäller striden, att du vill att hon ska somna själv och hon inte kan det? Tror egentligen inte så små barn är envisa på pin kiv, de gör så gott de förmår, helt enkelt. Det är inte så lätt alltid att veta hur man gör när man somnar när man är liten.
 
Sv: Höstföräldrar 2012

ojojoj, Ian somnar bara tidigare och tidigare.. inte för att vi klagar :D
igår somnade han kl 19 och sov till 6.30. snacka om att bli utvilad :D
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Tyst!
Det är fult att skryta :p Fast i natt har jag inte klagat!
Viola sov från halv åtta till halv tre, med ett undantag på två snutt på tutten vid halv ett.
Hon ammade bara två gånger i natt och jag är helt salig :love: Det har aldrig hänt förut.

Idag ska vi gå till mamma gruppen på bvc. Det ska bli kul att se hur många som dyker upp idag, sist var vi 3 mammor med barn totalt...
Hur är det i era mamma grupper?
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Helt plötsligt vänder det ;)

Älskar att gå till föräldragruppen, har varit där 2 gånger nu och det är så roligt att prata med gänget och se hur barnen reagerar mot varandra :D

få se, hur många r vi... *räknar* 5-6 st

Ian har börjat lära sig hur man tar sig framåt nu. helt underbart, man blir så stolt :D
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Ang sömnen så har R börjat gå och lägga sig vid kl 20.00-20.30. Lite olika är det, blir hon trött tidigare sover hon (lite) tidigare och vice versa. Men runt kl 20 bruar hon få vällingen och därefter är det läggdags.
Oftast går det bra att bara lägga ner henne, bädda om och gå därifrån, men ibland får man lov att ligga i sängen bredvid, vyssa eller kanske rentav ha henne intill sig.
Men sen brukar hon sova till kl 7, lite lagom :)

(OT - den smärre chocken när det var FEL smilies nu när jag kikade in!! :D)

Här har de inte föräldrakurser :( Riktigt trist, men vi går på babysång istället och träffar andra barn och föräldrar. Det är skönt att komma ut lite.
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Hur går det för er med era småttingar?
Här har vi haft förkylningar och magsjuka som bytt av varandra (hos föräldrarna), bebis har klarat sig med "bara" en snorig näsa och slemhosta. Det verkar vara på bättringsvägen nu dock, äntligen! I övrigt har hon varit sitt vanliga pigga och glada jag, så då känns det ju inte som något farligt direkt.

Hon har lärt sig en/ två nya färdigheter sedan sist. Hon står och gungar fram o tillbaka när hon står på alla fyra och hon kan numera även åla sig åt sidan, eller rättare sagt; hon vänder sig åt höger eller vänster. I övrigt ålar hon fortfarande bara bakåt eller rullar sig fram :p
Men jösses, nu är hon verkligen inte still längre! Lägger man henne på filten vid sig så tar det inte lång tid förän hon backat in i bordet eller dyl och skriker på hjälp för att koma loss :D
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Hoppas ni blir friska allihopa snart så ni kan njuta av vår solen!
Här har vi peppar peppar ta i trä hållit oss friska :)

Viola ligger inte heller still en sekund här längre, så hon har börjat få ett litet mål mat om dagen och lite fruktpure. Jag klarade inte av att helamma henne längre för jag gjorde inget annat dygnet runt 1-3 timme. Dagarna innan jag bestämde mig så vart hon inte mätt på båda tuttarna vid varje amning :(
Hon vill alltid stå upp om man håller i henne och om man läggger henne ner så rullar hon över på magen och börjar åla runt :D

Hur ser era dagar ut nu?
Våra styrs fortfarande av när hon blir trött, men vi börjar få in en rutin som passar oss.
 
Sv: Höstföräldrar 2012

kl

Ian är i full rörelse hela tiden, han drar sig framåt, nu på senaste tiden har han börjat lyfta sig samtidigt som han drar sig framåt, upp på alla fyra och så sträcker han ut sig för att komma fram, men så gör han bara ibland, för det mesta så drar han sig fram med armarna och skjuter på med benen, riktigt snabb har han blivit.

Sitter bra gör han också, han har kommit på att han kan ta sig från sittande till ligga på mage :D
Så når han inte en leksak så vet han hur han ska göra ;D

Snart 8 månader, känns som igår då han var liiiiiten plutt, var tar tiden vägen? :arghh:

vad gäller maten så får han alltid gröt på morgonen, välling vid nattning och nan och vanlig mat om dagarna =)

Just nu har han hosta efter febern han hade för någon vecka sedan, det kan ju hålla i sig länge säger de.. men det är ingenting som stör honom.

Han är ju favoriten bland alla, så fort han ser en människa så lyser han upp som solen :D
Alla blir så glad av att se honom för att han är så glad hela tiden :D
Folk frågar oss om han någonsin grinar :P
 
Senast ändrad:
Sv: Höstföräldrar 2012

Det här är en ganska nytagen bild på mitt lilla troll :love: Hon blir 6 månader den 13/5
934044_10151436602579862_1396164752_n.jpg
 
Sv: Höstföräldrar 2012

Nu har vi varit friska och är på G med den ny förkylning.. Jippie :( Ronjas hosta höll i sig i 3 veckor innan den gav med sig av sig självt, så himla skönt att slippa!

Våra rutiner styrs av mat- och sovklockan :p Typ så är det ju faktiskt. Men det är sova från kl 20.00-8-00 (ungefär, med en matpaus/ natt).
Nu ammar hon kanske en gång på fm och sedan på kvällen och natten, men på dagen är det mer mat som gäller (alltid gröt till frulle, välling till kvällen, mat på dagen och sen är det mellisarna som varieras mer).
Nackdelen med att sluta amma är att man måste komma ihåg att packa med mat när man ska nånstans! :o Lyckligtvis finns det fortfarande mat i tuttarna, så man kan rycka fram dem i "värsta fall" ^^

MinIan (namnbyte!? :D) : Vi brukar också få höra typ "hon är ju alltid så glad/ aldrig ledsen" osv.. De dagar hon är supergrinig känner jag bara att nu! Nu skulle de se henne!
Fast oftast är hon väldigt snäll och till freds, kanske känns de griniga perioderna värre för det?

Haha, ni skulle sett häromdan! Ronja står ju på alla fyra och gungar fram och tillbaks, och en morgon i sängen när hon stod så så tog hon plötsligt i med benen och gjorde ett grodhopp framåt :D
Eller så kan man stå på alla fyra och sen resa upp sig på fötterna så man står som ett upponervänt V! När man står så kan man ju alltid passa på att ta några steg framåt också... Haha, hon kommer väl göra kullerbyttor framåt istället för att krypa :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
5 998
Senast: sorbifolia
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 608
Senast: AlmostEasy
·
Kropp & Själ Jag måste bara få gnälla. Tror inte jag kan få några bra råd ändå om jag ska vara ärlig. Min kropp är världens skitstövel. Den har...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Jag är inne på min tredje Mirena hormonspiral. De tidigare två har jag varit hur nöjd som helst med, men nu har det vänt. De första två...
2
Svar
25
· Visningar
19 329
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp