Höstföräldrar 2013 del 2

Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Vi håller på att flytta tillbaka lillemans sista matning nu (flyttar en kvart varje dag), så idag kommer han att lägga sig för natten vid 22.15. Då har han sovit i sin säng från 19.30-20.00 någonstans. Han vaknar vid 07, käkar och sover sedan med mig i sängen fram till 09-10 någonstans.
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Nä, jag menar 98. Sid har väldigt långa ben :D
Hi hi, skojjar bara. Det är storebror som har storlek 98 ;)

Hittade ni något fint?

Sid hade varit väääldigt långbent i sådana fall xD Jaha, men det gjorde det ju lite mer logiskt. De där stora storlekarna finns inte i min värld än :p

Jo, vi hittade faktiskt en del. Både i klädväg och annat (handdukar med luva bland annat :love:). Men jag tycker alltid att man fyller minst en kundvagn när man åker till Ullared - det är därför vi ser till att inte åka dit för ofta :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

om två veckor ska vi börja på babysim och jag hoppas han kommer tycka om det :)

Åh, så roligt! Du får tala om för oss hur det går :) Jag är bara liiite avundsjuk. I badhuset närmast oss började babysimmet i januari och september, och det deltagande barnet skulle vara minst 3 månader vid kursstart :meh: Så det blev inget med det. De sa att vi kunde komma med S ändå (vid två månaders ålder, då) men det kändes inget bra. Vi får helt enkelt försöka få till vattenträning på egen hand!
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Va roligt! Vi fyllde också en vagn och lite till men ska det löna sig att köra dit måste man ju handla en del :D

Långbente Sid i vagnen

1964879_436855946417630_1049642559_n.jpg
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Så söt han är. Är det fortfarande kallt hos er? Samuel hade bara tunn filt och vanliga kläder på sig i vagnen idag - liften fick absolut inte vara stängd för då blev det en väldigt grinig liten bebis :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Jag lovar att rapportera :). Jag får åka fem mil för att vara med. Hej landsbygd ;). Badhuset närmast oss hade ingen grupp förrän augusti så då kollade jag med ett i staden som är närmast och de hade. Visst blir det en bit att åka men jag får passa på att handla och hälsa på lillemans kusiner som bor i den staden samtidigt :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Så söt han är. Är det fortfarande kallt hos er? Samuel hade bara tunn filt och vanliga kläder på sig i vagnen idag - liften fick absolut inte vara stängd för då blev det en väldigt grinig liten bebis :p

Ha ha. Jag får inte heller stänga liften . Lilleman ska se och kan man inte det så slår man på högsta volym och visar att man tänkt sig karriär inom operan ;) (tur det är långt till grannarna!)
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Nä, vi har varmt och härligt vårväder men eftersom jag ofta får ta upp Sid och flyttar han från bilen till vagnen så har han fleeceoverallen på sig. Sen har han bara en tunn snuttefilt över sig i vagnen så det blir lite gosigt.
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Så gullig lille Sid är :)

DSC_0249_zps965ec416.jpg


Elvira idag, fick sätta henne upp för när hon vaknat duger det inte att ligga ner. På besök hos pållarna.
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Vad söt hon och sid är :)

......

Jag träffade några mammor (f- gruppen) i dag och så kom en mening som bara fick mig att gapa och klia mig i huvudet. "vad skönt att det är +grader så att de äntligen kan sova ute i vagnen" :eek:
Varför varför varför sprids det sådana saker?
Jag vet att jag pratade om det i förra tråden också när jag fick temperaturråd från bvc. *suck*
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Klart man vill sitta upp när man är hos pållarna :D
Söta Elvira, sån glad liten tjej!
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Har du testat att bära honom på höften? Om du har en ergo. Då kan han ju se sig omkring lite mer, men du slipper krångla på honom på ryggen.

Testade det igår, efter att ha kollat youtubevideo hur man gör. Det var en mysig position och Bob gillade det, men tyvärr blev det hur jag än försökte få till det väldigt stramt och belastande över axeln/nacken, så jag fick ont i huvet. Vet inte om jag gjorde fel på nåt sätt. Överlag skulle jag behöva en personlig guidning i ultimata ergoinställning tror jag, för även i magpositionen håller jag fortfarande på och fipplar hit och dit med remmarna för att få så mycket vikt som möjligt på höften, men det kanske helt enkelt inte går att få det riktigt som jag vill och så är jag kanske klenare än jag tror. (Har ju hört så mycket lovord om att med en ergonomisk sele kan man bära länge utan att bli trött i ryggen, och tänker på hur det känns när man har en bra vandringsryggsäck med höftbälte som verkligen avlastar ryggen. Men på en ryggsäck finns ju en ram.) Funderar på om en sån ryggsäck med bärstol skulle vara nåt att ha till längre promenader. Nån som provat?
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Sid hade varit väääldigt långbent i sådana fall xD Jaha, men det gjorde det ju lite mer logiskt. De där stora storlekarna finns inte i min värld än :p

Jo, vi hittade faktiskt en del. Både i klädväg och annat (handdukar med luva bland annat :love:). Men jag tycker alltid att man fyller minst en kundvagn när man åker till Ullared - det är därför vi ser till att inte åka dit för ofta :p

Minst en vagn? Här fyller vi 2 vagnar proppade med saker + korgarna under, hehe. :D Kan oxå bero på att vi är bara på Gekås 1 gång/år :D

*****************************

Övrigt så läser jag mest, och hinner inte svara :(

Eirah växer 8(ast inte tillräckligt) och vill gärna hänga på allt storebror gör. Hon är en liten dam, vid 5 mån endast 5740 gram och 61,5 lång. Gått upp endast 300 gram på 6 v.

Så nu får hon gröt varje kväll med mlite olja i, så förhoppningsvis går hon upp lite mera till nästa vägning om 3 v. Men hon är en nöjd o glad tjej, som dock skaffat sig en rutin att vakna vid 1-2 o sen göra morgon vid 6-7 istället för som förut 5-6 för att sedan somna om till 8-9.

Skrev förut att jag var rädd att sambon skulle bli arbetslös. Efter hans sjukskrivning (pga pappans död) så fick han nytt jobb (där han ev. hade blivit lovad jobb av sin förra chef).
Så nu jobbar han heltid där, har dock en provanställning i 3 mån (går ut 7 maj). Så än är det inte säkert, men hoppas det. Isf får han en tillsvidareanställning där, och han är väl säkrad jobb iaf i 2-3 år framöver.
Nackdelen är att det är 1 timmas pendling dit o sen 1 tim hem.
Han har möjligheten att jobba 06.30-19.30 mån-ons o sen 07-14 på torsdagar o ledig fredagar.
Han gjorde så 1 v när vi var hos hans mor då sonen gick i skidskola. Han får väl egentligen jobba som han vill bara han gör sina 38-40 tim/v :)

Det bästa av allt är att vi VET att han får lön varje månad den 25e. Förra jobbet så kunde han (de sista 5 mån iaf) få lön någon gång mellan den 28e-10e, o ibland inte full lön då pengarna inte fanns...
Vi saknar fortfarande 8000 kr från förra arbetsgovaren som jag hoppas kommer snart... :rage:

Vi ska vänta med att säga att sambon ska vara ledig 2 v i sommar tills hans provanställning är slut. Det är den enda semestern han brukar ta på sommaren (eller egentligen hela året, mer än någon strö dag då och då)... Då åker vi till västkusten. Men jag funderar på om han ska säga att han ska vara föräldrarledig i 3 v. Så vi får 1 v här hemma oxå tillsammans.

Vi har så mycket som måste fixas hemma oxå, o hur vi ska hinna allt i sommar vet jag inte... o framförallt nu när hans pappa dog, annars hade vi stor hjälp av honom med saker.

Oj, nu vart det långt. Bäst jag kutar o hämtar ut kladdkakan i ugnen... :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Skönt att det verkar ordna sig med hans jobb!

Vi har varit ute på Bobs tredje tågäventyr nu, till morfar denna gång. Bob har en riktig solstråleperiod nu och han var en ängel på resan (utom när han bajsade ner både sig och mamma 5 min innan vi skulle av och byta tåg, men det är väl lika bra att få rutin på sånt! :) )

Vi hade en liten spelning, jag och sambon. Bob var taggad och glad under soundcheck, men sen blev det ändå tokigt, med en stressad amning och mycket stim och folk och konstiga hörselskydd på och så försvinner både mamma och pappa samtidigt... Bonusmormor fick gå hem med honom, och aj vad det gjorde ont i mammahjärtat att höra hur han skrek sen när jag kom dit:cry:. Men lite tröst-tutte och sen var smajlet tillbaka, så alltför traumatiserad blev han nog inte av den föräldralösa timmen.

En annan kväll busade jag och sambon till det och gick ut på puben och tog en öl när Bob lagt sig (min pappa bor mitt i stan, så det var bara några minuter hem). Kändes helskumt! Men mysigt.

Vad gäller läggtider så blir det runt 22-23 nu, och det passar oss utmärkt eftersom vi är kvällspigga och morgontrötta. Så vi gör inget aktivt för att försöka få honom att somna tidigare, utan det får bli om han själv verkar behöva det.

Bob får smaka på lite allt möjligt, men bara pytte än så länge, ett litet finger av vår mat, eller att han får suga på något som vi håller i. Han verkar gilla allt! Får han suga på äpple blir han jättearg när jag tar bort det. Rån är också gott, och gurka.

Nu hör jag att lilla stjärnan vaknar... :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Gillar han att smaka på saker kan jag varmt rekommendera Umami teeth teaser :)

Då kan dom smaka på allt utan att man behöver vara rädd att dom får loss en bit eller den slinker in (har hänt mig o panik!). Sen kan dom hålla den själv o styra som dom vill :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Kl

Tack för svar om sömn! Tror Björn är på väg att börja somna i någorlunda normal tid också. Ligger just nu och "tankar" inför natten och har i princip somnat.
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Vad skönt att sambon har jobb! Det är en sån trygghet.
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Fick googla på det, och Umami taste teaser verkar helt klart passa min lille smakglade skrutt! Ska införskaffas, tack för tipset! :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Haha, ja det skulle ju vara taste teaser :p Tror den skulle passa bra här med. Vi har en med nät, men känns inte alls lika trevlig att ha i munnen o lite svårare att få in själv för dom.

Ska oxå beställa en, tror billigast var från babyland, 149 kr för 2 st (olika storlekar), får 10% oxå o fri frakt :)
 
Sv: Höstföräldrar 2013 del 2

Kan barnet reagera på att jag dricker mjölk men tåla att jag äter yoghurt/använder mjölkproduktert i mat?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 222
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 566
Senast: lillebill
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 066
Senast: YaHilweh
·
  • Låst
Småbarn Ny tråd! Vi får väl hoppas att @pollex bebis behagar att titta ut i den här tråden:D Listan: Januari 2 - Venus_in_furs, första barnet...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
83 876
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp