Höstföräldrar 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Höstföräldrar 2013

Vänta lite nu.. Det räcker väl att du blir gravid om ett år om ni vill ha två år emellan... Eller hur länge har du tänkt att vara gravid? :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Länge :p

Det var mer känslan av att tiden går så fort så det känns som att detta år kommer rusa iväg :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Aha, då förstår jag.
Tänkte häromdan att sen vi flyttade till gården har jag antingen varit gravid eller ammat. Den lilla perioden emellan minns jag knappt ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Sambon retades och sade att "2015 börjar med januari så då blir det två år emellan om den kommer redan då". Han tänkte 2013-2015 och inte antalet månader.
Jag övertygades inte av det :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Ja det var ju helt klart värre att planera nr två. Dels vet man inte hur fort det går plus att man inte alls orken att
hålla på när det väl är "högvatten" (ägglossning)

Tycker jag kom rätt nära med 2 år och tre dagar mellan mina :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Wow, det var inte illa. Verkar nästan som att du hade en plan där ;)

kl
Nu har vi ju snart lyckats fylla en tråd, mina damer! Och inte ens ett år tog det :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vi har varit flitiga ;) (känns som att jag var en av de som skrivit mest eftersom jag var så otroligt uttråkad på slutet av graviditeten :o ;) )

Jag ser fram emot morgondagens bvc besök (-vaccin). Jag är så otroligt nyfiken på hur lång och tung lille gossen har blivit. Tycker det känns väldigt väl på nätterna när han ska ha mat och jag är lite stel att han framför allt blivit lpng. Det är lite svårt att få till en bra amningsställning.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

kl. Idag är jag uttråkad:meh:. Känner mig rastlös och grinig och för att göra det hela värre så har tv:n dött:nailbiting:. Den som jag ofta brukar ha på om dagarna trots att jag sällan sitter och tittar, trevligt med lite "sällskap" i form av ljudet iaf;). Vi har just kommit hem från en runda till butiken och Signe fortsatte sin biltupplur en stund på soffan så därför fördriver jag tiden här på buke, hehe.

Ikväll ska vi hämta hö. Jag fodrar med småbalar som vi hämtar från en höbonde med några månaders mellanrum, 120 balar brukar det bli per gång. Får se hur det lyckas när höet ska in och Signe skulle vilja ha mammas famn...

På torsdag ska vi till bvc. Blir vägning och mätning förstås och dessutom två sprutor. Usch, hoppas liten inte blir allt för ledsen:(. Jag tycker det är jobbigt när nån "gör illa" henne trots att jag vet att det bara är en liten stund och att vaccinet är viktigt.

Nåja, får väl sluta flumma nu. Den mest livade happeningen idag blir väl att mocka stallet misstänker jag:p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

60 cm, 5410 gram tung och ny vaccinerad. Första sprutan gick bra (jag som inte är det minsta nålrädd kunde inte titta) men andra så grät han länge, det kombinerades nog med att han dessutom var supertrött så vi tog en lång biltur efteråt för att han skulle få sova och nu har han somnat igen i mitt knä. Jag sitter ruskigt obekvämt men vill inte riktigt börja vrida mig heller.

Han sov i sin säng i natt :). Vaknade vid 2 och var hungrig, sov sen vidare till 5.30 och eget den matningen somnade han hos mig. Jag sov däremot som en kratta för att han INTE var i sängen. Vad knasig man är.

Ringde även kyrkan i dag för att planera dop. Det blir inte förrän i slutet av april/början på maj och jag tror det stör en del i omgivningen att vi väntar så länge men för att det ska passa oss blir det inte tidigare...
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Äh, dop kan man väl ha när man vill? Vår unge får döpa sig vid konfirmation, om han vill ha sådan, och det är ju ännu senare :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Precis min åsikt :D . Fast vi gör ju alltid fel med detta stackars lilla barn... ;) (i går funderade jag på fullaste allvarom vi inte skulle ta o flytta sisådär 20 mil härifrån).
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Haha, ja säg till farmor att ni funderat på det, så tycker hon kanske inte att ni gör så många fel längre ;)
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Att så många svärmödrar ska vara så petiga :p
Min är mycket bättre nu andra barnet.

Lille Sid börjar få svårt att koncentrera sig på maten när storebror härjar.
Han slutar äta och bara tittar i stället.
När vi är själva så går det jättebra.
Så i morse satte jag igång en film till storebror och då gick det bra. Man får vara lite klurig för att få det hela att fungera... ibland :D
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Låter bättre än efter samma grusväg i alla fall ; )

Jag såg höst2014 tråden nu och mindes all spänning som fanns förra året :). Det är ett par veckor kvar tills det gått ett år från mitt plus.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Jaaaaa, det är så mysigt! Jag kommer att stalka dem så hårt :p

Jag fick mitt plus den nionde mars, så det är inte långt kvar nu. Herregud vad tiden går. Mitt lilla knytt håller ju på att bli en riktig bebis :p
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Vårat frö har börjat med litet trick. När han börjar vara färdig med amningenså kastar han huvudet bakåt med bröstvårtan kvar i munnen och sen skrattar han. Det gör ont men sen måste jag också skratta för han är så söt när han sett så nöjd ut.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Aj! Det låter inte skoj ...

kl
Varit på babyöppet på öppna förskolan idag. Tyvärr bara barn som var kring halvåret äldre än lilleman. Förhoppningsvis kommer det lite fler som är "mer i fas" längre fram.

Ingen föräldragrupp den här veckan. Trist, tycker jag som har börjat uppskatta dem. Man blir lätt så isolerad tycker jag.
 
Sv: Höstföräldrar 2013

Har inte lyssnat, men det lät intressant. Måste kolla upp:).

Kl. Signe växer så det knakar:D. 3 månader gammal förra fredagen och då var hon 6890 g och nästan 63 cm lång. Kanske är något i generna för min systers äldsta kille vägde 10 kg när han var 4 månader:o. Idag är han 16 år, nästan 2 meter lång och smal som en flaggstång så det behövdes väl antar jag:p. Annars har jag inte så mycket att säga för tillfället. Bidrar nu med ett inlägg i alla fall så att vi snart få en ny tråd;).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 199
  • Låst
Gravid - 1år Åååh, nu är det suuuupertidigt plus för mig, men jag chansar och startar tråden. Kanske får lite sällskap om ett tag får jag hoppas. :p...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
128 352
Senast: Roxer
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 267
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 344
Senast: Emtherlia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp