Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men dumma FK..!! Ska gå in och ansöka/planera för FP nu när dem fått in alla papper.
"Tjänsten ej tillgänglig, pröva igen om ett par minuter." har det stått nu i 20 minuter... bläääää. :yuck:

Har redan smått panik för att jag ska göra fel och inte få något utbetalt för man får ju ingen hjälp utav dem heller. :crazy:

Samtidigt smått sur på sambon för jag ville titta på en film med honom eftersom han sa nyligen "varför frågar du aldrig mig". Jo för att du just nu som då säger att du "ska bara kolla klart en sak på datorn" och sen börjar du spela ditt förbannade CS! Jag väntar inte på dig och jag kommer inte tjata heller! :mad:
 
Var på förlossningen idag och kollade bebisen eftersom den inte rört sig på typ ett dygn. Min sambo var superorolig så fick åka hem från jobbet och åka dit. Självklart såg allt bra ut så det var helt i onödan, som väntat men ja alltid bra att kolla antar jag. Barnmorskan sa att allt såg helt perfekt ut, "fantastiska värden för att vara i v 27", vad det nu betydde vet jag inte.

Vi är inte överens om vagn heller. Min sambo vill ha en bugaboo donkey. Jag tycker de är fula och inte värda 12000. Nån här som har en sån? Är de så bra som min sambo hävdar?
Buggan är ju väldigt poppis nu för tiden så nåt bra lär de ha. De kanske är lättkörda? Den kan beställas från utlandet om man vill spara lite slantar.

Jag personligen gillar de gamla hederliga, mer robusta. Emmaljunga har lite trevliga, vi valde en nitro city pga svängbara hjul och bredden (sambons krav även om han, har det visat sig, inte kan hantera det så väl :D ) och skönt gung och känslan av att den är rejäl (mitt krav).
 
Jag hoppas för min mans skull att mina värmevallningar på nätterna snart slutar. Efter han somnat går jag upp och kyler ner rummet en aning :angel: :o

AQFAAAACUidodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ0MTAwNTQxMDcxMV81NWUzZmY2Yzk2MDZlZTZjYTA0YWI0NWYuanBn


Nu är jag på väg till jobbet - mitt sista pass :banana:
 
Imorse vaknade jag 5 minuter före klockan, storgråtandes. Drömde att maken var död, och det tog lång tid innan jag kunde släppa känslan. Lagom start på första arbetsdagen efter semestern...
Men ändå rätt kul att vara tillbaka, förutom att jag inte har nånstans att inta ryggläge när fröken sträcker ut sig i magen :p
 
Var på förlossningen idag och kollade bebisen eftersom den inte rört sig på typ ett dygn. Min sambo var superorolig så fick åka hem från jobbet och åka dit. Självklart såg allt bra ut så det var helt i onödan, som väntat men ja alltid bra att kolla antar jag. Barnmorskan sa att allt såg helt perfekt ut, "fantastiska värden för att vara i v 27", vad det nu betydde vet jag inte.

Vi är inte överens om vagn heller. Min sambo vill ha en bugaboo donkey. Jag tycker de är fula och inte värda 12000. Nån här som har en sån? Är de så bra som min sambo hävdar?

Jag har haft en Bugga och den var jättesmidig och väldigt lättkörd. Hade den bara som sittvagn, så jag kan inte uttala mig om hur den är som liggvagn. Köpte min begagnad för 1700 kr inkl massor med tillbehör, skulle aldrig slänga bort 12 000 kr på en vagn när det finns massor med begagnade på Blocket.
 
Var hos barnmorskan lite akut idag då jag haft huvudvärk hela helgen. Blodtrycket låg på 110/55 och alla andra värden var bra, så skallevärken beror nog mer på stress än på graviditeten. Fick order om att försöka ta det lite lugnare.. Hur lätt det nu är med en snart 2 åring, en 7åring med autism och en 9åring som hamnat i nån pubertetsfas (fick sin första mens för ett par månader sen och hormonerna och humöret är minst sagt instabila) :S
Fick även en läkartid nästa vecka för att försöka hitta en vettig lösning på foglossningen, karpaltunneln som bråkar i ena handen och till sist min "underbara" morbus de quervain som vägrat ge med sig helt från förra graviditeten. Man känner sig en aningen handikappad när man knappt kan gå eller lyfta en liter mjölk. Må de sista månaderna gå fort nu!
 
Jag har haft en Bugga och den var jättesmidig och väldigt lättkörd. Hade den bara som sittvagn, så jag kan inte uttala mig om hur den är som liggvagn. Köpte min begagnad för 1700 kr inkl massor med tillbehör, skulle aldrig slänga bort 12 000 kr på en vagn när det finns massor med begagnade på Blocket.

Jo fast begagnad är inget alternativ. Varken jag eller sambon vill ha det. Var tydligen Buffalo och inte donkey vi ska titta på imorgon i affären.

@Amha
Hoppas den är jättelåg för då blir det ingen sån :p beställa från utland för att spara nån tusenlapp orkar vi nog inte. Min sambo vill bara ha den här för att hans kompisar sagt att det är "vagnarnas iPhone" och absolut den bästa, som att dyrast alltid är bäst...
 
Jo fast begagnad är inget alternativ. Varken jag eller sambon vill ha det. Var tydligen Buffalo och inte donkey vi ska titta på imorgon i affären.

@Amha
Hoppas den är jättelåg för då blir det ingen sån :p beställa från utland för att spara nån tusenlapp orkar vi nog inte. Min sambo vill bara ha den här för att hans kompisar sagt att det är "vagnarnas iPhone" och absolut den bästa, som att dyrast alltid är bäst...

Min kompis köpte från Holland och där var den minst 4000 kr billigare.
 
Var hos barnmorskan lite akut idag då jag haft huvudvärk hela helgen. Blodtrycket låg på 110/55 och alla andra värden var bra, så skallevärken beror nog mer på stress än på graviditeten. Fick order om att försöka ta det lite lugnare.. Hur lätt det nu är med en snart 2 åring, en 7åring med autism och en 9åring som hamnat i nån pubertetsfas (fick sin första mens för ett par månader sen och hormonerna och humöret är minst sagt instabila) :S
Fick även en läkartid nästa vecka för att försöka hitta en vettig lösning på foglossningen, karpaltunneln som bråkar i ena handen och till sist min "underbara" morbus de quervain som vägrat ge med sig helt från förra graviditeten. Man känner sig en aningen handikappad när man knappt kan gå eller lyfta en liter mjölk. Må de sista månaderna gå fort nu!

Det låter som om vem som helst hade haft huvudvärk i dina skor O_o Hoppas du mår bättre snart!

Jag har också allsköns krämpor och räknar glatt ner nu, 14 dagar kvar! :bump:
 
Har också haft en bugga (Bee) och var nöjd med den. Perfekt liten vagn för stan. Men värda sitt dyra pris är dom inte. Man köper namnet helt enkelt men alla lägger som sagt sina pengar på det dom vill ha.
Jag köpte min begagnad i nyskick för ett bra pris precis som med min Phil & Ted.

För mig är barnvagnar som bilar, värdet sjunker avsevärt när den rullat ur butiken så jag köper gärna begagnat.
Vad andra lägger sina pengar på bryr jag mig inte om men jag själv skulle aldrig med att betala så mycket för en barnvagn. Det kanske är min småländska gen som tittar fram där ;)
 
Välj all black edition så får ni lägga 18' :D

Jag är också galet varm, sover med ett lakan och fönstret öppet nattetid. Skyllde på sommaren innan men nu vet jag inte riktigt..
 
Åh vad jag är glad över att jag ändrade tiden hos bm från idag till torsdag. Mardröm att behöva ha med kidsen dit O_o

Så då hade jag mitt sista arbetspass idag och nu ska jag försöka boa lite för bebisen här hemma. Vann några aktioner på Tradera förra veckan och kläderna kom idag och var så små :love:
Köpte några plagg i stl 50 så nu finns det med om hon skulle vara av den storleken. Är hon större så har redan tösen paxat kläderna åt sin docka :p

Det borde iaf vara helt säkert att hon ligger med huvudet neråt så mycket småkickar jag får nedanför revbenen nu. Dessutom så har även min fiffi hicka när bebisen har det O_o :p Vilket tyder på att hon borde sjunkit ner lite. Får se vad bm säger på torsdag.
Då är mannen passande nog ledig från jobbet så han kan hänga på :)
 
Jag köpte en drös med bebiskläder i helgen så nu tycker jag nog jag har det jag behöver i klädväg av nytt så att säga. Kommer nog få lite utav folk nu sista tiden också så det lär räcka.

Min bebis stretchar dagligen numera så hela magen töjs åt två håll samtidigt, tror hon tycker det börjar bli lite trångt kanske :p Tror dock fortfarande att hon ligger snett med huvudet upp åt höger och fötterna nere i vänstra ljumsken ungefär, efter hur det känns. Ska bli spännande att både mäta och väga sig hos bm nästa vecka för jag tycker inte jag vuxit knappt något nu de sista veckorna, känner mig fortfarande ganska smidig.
Funderar till och med på att jobba månaden ut åtminstone, tar väl en vecka i taget.

I morgon ska vi på föräldrautbildning.
 
Bläk. Är hemma idag eftersom jag känner mig helt slut. Skulle haft semester på fredag, men flyttade den till idag. Framfogen bråkar en del och så är jag rätt körig i magen. Bebis verkar tycka att det är party idag dock. Hundarna är inte lika roade. ;)

Insåg att det är dags att börja fixa i det som nog blir barnrum. Ska försöka peppa sambon lite så får vi se om vi hinner klart innan liten kommer.
 
Min kompis köpte från Holland och där var den minst 4000 kr billigare.

Det är ju iofs lite skillnad. Vi får se, jag hoppas vi hittar något snyggare och bättre än bugaboo idag så jag kan få min vilja fram ;)

Hur säker kan man btw va på könet? Bm sa flicka till oss på rul, hon var väldigt säker då vi kunde se från alla håll att den mest vitala delen för att visa en pojke saknades. Men typ jättemånga vi känner håller på och "det är säkert en pojke ändå, så var det för min mosters kusins brevbärares hunds tränare!" Och jag tycker det är rent ut sagt jävligt irriterande. Känns som de håller på så för att det inte finns något annat att kommentera, min mage är liten och jag mår bra så de kan inte komma med tjockis-kommentarer så då blir det allt blaj om kön istället. Som att man bara måste hacka på nånting.
 
Hur säker kan man btw va på könet? Bm sa flicka till oss på rul, hon var väldigt säker då vi kunde se från alla håll att den mest vitala delen för att visa en pojke saknades. Men typ jättemånga vi känner håller på och "det är säkert en pojke ändå, så var det för min mosters kusins brevbärares hunds tränare!" Och jag tycker det är rent ut sagt jävligt irriterande. Känns som de håller på så för att det inte finns något annat att kommentera, min mage är liten och jag mår bra så de kan inte komma med tjockis-kommentarer så då blir det allt blaj om kön istället. Som att man bara måste hacka på nånting.

Det finns ju alltid en liten risk att de har sett fel, men tror knappast du behöver oroa dig speciellt mkt. Tycker också det är skitirriterande när folk håller på så, så jag har bara börjat med att be folk sköta sig själva och att jag är glad bara ungen kommer ut och är frisk. Sen spelar könet ingen roll.
 
@Mulles_matte

Ja såklart spelar det ingen roll om det nu är en pojke men får man "önska" så vill jag helst ha en flicka och nu har vi ju börjat knyta an till bebisen som en tjej så skulle nog få en chock om det inte blev det. Sen går ju det över, kanske på 1 sekund efter födsel eller så tar det lite längre tid. Oavsett kön är det såklart välkommet men just för att förbereda mig mentalt vill jag/vi veta. Och när "folk" då håller på såhär så är det klart man börjar undra. Har bokat ett extra ultraljud nu bara för att kolla kön eftersom allt jävla tjat får mig att undra.

Skönt att det inte bara är jag som stör mig på folk som gör såhär/beter sig så. Förstår inte vad de får ut av det. Som senast en tvärsäkert sa att "nej du kommer få en pojke" ville jag mest vråla håll käften men istället log jag sött och sa att vi får väl se.
 
@Mulles_matte

Ja såklart spelar det ingen roll om det nu är en pojke men får man "önska" så vill jag helst ha en flicka och nu har vi ju börjat knyta an till bebisen som en tjej så skulle nog få en chock om det inte blev det. Sen går ju det över, kanske på 1 sekund efter födsel eller så tar det lite längre tid. Oavsett kön är det såklart välkommet men just för att förbereda mig mentalt vill jag/vi veta. Och när "folk" då håller på såhär så är det klart man börjar undra. Har bokat ett extra ultraljud nu bara för att kolla kön eftersom allt jävla tjat får mig att undra.

Skönt att det inte bara är jag som stör mig på folk som gör såhär/beter sig så. Förstår inte vad de får ut av det. Som senast en tvärsäkert sa att "nej du kommer få en pojke" ville jag mest vråla håll käften men istället log jag sött och sa att vi får väl se.
Haha precis så var det för mig med. Folk gav sig liksom inte - först frågade de om vi tagit reda på kön och när man svarade ja och berättade att det är en flicka så skulle de ändå ge sig på att gissa på att det nog är en pojke. SUCK!
 
Haha precis så var det för mig med. Folk gav sig liksom inte - först frågade de om vi tagit reda på kön och när man svarade ja och berättade att det är en flicka så skulle de ändå ge sig på att gissa på att det nog är en pojke. SUCK!


Jaaaa exakt!! En sak om man skämtar lite typ "höhö ni kanske får en pojke ändå" men när man drygar sig och bara "ja du vet att du kommer få en pojke. Det vet/ser/känner jag det." Då blir jag bara sur. Har inte haft några humörsvängningar alls denna graviditet men nästa gång någon kommenterar så så tänker jag bli arg. Kan ju ändå skylla på humörsvängningar tänkte jag.

Nu har vi provkört vagnar. Det blir nog en cybex för det facila priset 15000 + babyskydd för ytterligare 3000 (annat märke). Alltså usch vad dyrt :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 118
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 332
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 487
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 319
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp