Höstföräldrar 2015 del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, herregud vilka märkliga människor ni träffar (och oförskämda!). Vad är poängen med att tjafsa om att det minsann är ett annat kön än det läkaren(!) visat? Skitkonstigt, jag hade också ledsnat.

Idag har jag gått runt med linnet bak och fram hela dagen på jobbet, utan att märka något. Som tur är så syns det inte direkt, men ändå :p

Ledig imorgon, bara BM-besök. Och det är nog tur, för mina fogar gör så ont så jag vill bara gråta :( får se hur jag gör nästa vecka, det kanske funkar om jag jobbar två dagar, ledig en och jobbar två. Hoppas det, känns som att jag kan bita ihop de här två veckorna jag har kvar.
 
Nu tror jag vi har näst intill allt förutom en badbalja till bebis. Nog att allt ligger i ena gästrummet och säng och skötbord i garaget. Men allt finns hemma iaf. :)

Är anmäld till tjejmilen i helgen. Är lite fundersam om jag ska försöka gå runt eller strunta i det. Kommer i vilket fall åka med och heja och hämta ut nummerlapp och goodiebags. Åker till sthlm med en kompis och bor på hotell i helgen. Ska bli riktigt mysigt.
 
På tal om badbalja. På ilea =59kr. I barnbutik, minst 350!
För en plastbalja!

Bernt vilken modell? Har sett de som sittvagn men inte fattat om de har liggdel också?
 
Jag skulle säga att du kan vara ganska säker på en tjej förresten.
Hade hon bra sikt så ser man rätt tydligt, var med när min syster kollade sin dotter i magen. Var som tre sträck sitället för en snorre.
 
Haha, herregud vilka märkliga människor ni träffar (och oförskämda!). Vad är poängen med att tjafsa om att det minsann är ett annat kön än det läkaren(!) visat? Skitkonstigt, jag hade också ledsnat.

Idag har jag gått runt med linnet bak och fram hela dagen på jobbet, utan att märka något. Som tur är så syns det inte direkt, men ändå :p

Ledig imorgon, bara BM-besök. Och det är nog tur, för mina fogar gör så ont så jag vill bara gråta :( får se hur jag gör nästa vecka, det kanske funkar om jag jobbar två dagar, ledig en och jobbar två. Hoppas det, känns som att jag kan bita ihop de här två veckorna jag har kvar.

Bit inte ihop. Gör fogarna ont så ska du vila. Många är de kvinnor som bitit ihop och endast belönats med svårare smärta som tar längre tid på sig att försvinna.
 
En gång klåda alltid klåda :cry:

Får ta det med min bm på torsdag när jag ska dit. Ingen mening med att ringa imorgon direkt...
Det började för någon vecka sen men har hållit sig över skinnet så att säga men nu har det börjat klia mer och på fler ställen.
Jag vägrar bli lika galen som när jag väntade sonen :arghh:
Till slut kliade det så mycket att jag ville skära ut honom själv med en kniv hemma :crazy:
Med tösen så höll det sig utanför skinnet så att säga och sen försvann det men nu känner jag hur det redan eskalerat denna gången på en vecka.
Å tavegyl som man får hjälper inte ett skit :(

Men blev lovad tidig igångsättning förra gången om klådan höll sig kvar, då i vecka 37+0 när dom anser att bebisen är färdigbakad så jag hoppas dom kan lova samma sak igen om klådan inte försvinner eller blir värre. Då är det "bara" 6 veckor med konstant kliande överallt på kroppen :crazy: :cry: :down:

Något positivt är att när jag hämtade tösen från skolan idag så kom två av hennes kamrater och frågade om jag skulle få en bebis och om det var min tös syskon. Sen sa ena tjejen att hon tyckte min mage var jättefin :love:

Annars har väl första dagen hemma varit okej. Tog lite sovmorgon efter jag skickat ungarna till skolorna. Sen plockat undan lite här hemma, hade middagen klar på spisen när mannen kom hem från jobbet. Det händer aldrig för det är han som lagar maten här hemma. Så han blev glad och tackade hemmafrun :p
Å sen tog jag in ponnyn från betet och mös en stund med honom :love:
Å så ett bad innan ikväll i försök att lindra klådan men det gick ju som det gick..

Å så upptäckte jag ett blåmärke mellan mina bröst på magen där bhn ligger och trycker nu när magen går så långt upp. Snyggt :laugh:
Får väl sluta använda med båge nu då :meh:
 
Det är ju iofs lite skillnad. Vi får se, jag hoppas vi hittar något snyggare och bättre än bugaboo idag så jag kan få min vilja fram ;)

Hur säker kan man btw va på könet? Bm sa flicka till oss på rul, hon var väldigt säker då vi kunde se från alla håll att den mest vitala delen för att visa en pojke saknades. Men typ jättemånga vi känner håller på och "det är säkert en pojke ändå, så var det för min mosters kusins brevbärares hunds tränare!" Och jag tycker det är rent ut sagt jävligt irriterande. Känns som de håller på så för att det inte finns något annat att kommentera, min mage är liten och jag mår bra så de kan inte komma med tjockis-kommentarer så då blir det allt blaj om kön istället. Som att man bara måste hacka på nånting.
Som jag har förstått det är det inte särskilt säkert när man "saknar" delar så att säga. Däremot ser man ju ganska tydligt på bilderna numer så det är ju mindre risk att det felar nu för tiden än det har varit men visst har man ju hört folk vars bekanta renoverat barnrummet och målat allt i rosa, köpt rosa kläder och snuttigt hit och dit i tron om att det är en tös och ut kommer en pojke.

Hade det varit viktigt för mig att en pojke inte haft rosa och tvärt om hade jag nog inte köpt kläder i sådana färger, köpt dyr vagn i "fel" färg osv helt enkelt. Jag var på ul i v. 41+1 eller nåt sånt och hon som scannade kallade vår flicka för honom vilket kändes roligt :p det var i alla fall en flicka som kom ut.
 
På tal om badbalja. På ilea =59kr. I barnbutik, minst 350!
För en plastbalja!

Bernt vilken modell? Har sett de som sittvagn men inte fattat om de har liggdel också?

Priam tror jag den heter. Finns liggdel + sittdel sen en som är typ en kombinerad ligg och sittdel men den vill jag inte ha. Kör på den med separat ligg och sittdel. Jag tyckte Emmaljunga duo edge var fin, en sån vill jag ha. Men nä den dög inte :cool: Kommer väl sluta med att vi köper varsin :o
 
@Amha

Jag fattar inte hur dom klarar av att se vad det är för kön ibland på vissa bilder. Som tex när vi kollade stora tösen. Då åkte vi redan i vecka 21 för när vi gjorde RUL så gömde hon halva sin kropp och jag fick komma tillbaka en gång till och hon låg fortfarande dåligt till så vi gjorde ett nytt ul tidigt för att se så allt såg okej ut själva.
Men detta är könet i vecka 21 och bm var stensäker på tjej och själv fattar jag inget av bilden O_o :p
AQFAAAACqmFodHRwczovL2NkbjMuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ0MTE3NTAzNTc0Ml81NWU2OTYwNjJhNmIyMmJiZmRjNTkyNWQuanBn


Sedan gjorde vi ett nytt 3D i vecka 31 och då såg vi klart och tydligt att det var en flicka :)

Sedan denna bebisen, då gjorde vi i vecka 25. Hade gärna väntat någon vecka till men det passade bäst i kalendern just då.
Men nu såg vi mer. Bla bebisens ben kan jag ju se på bilden så jag fattar var könet är på bilden :p
Men man ser ju att det är en tjej. En pojke hade dock varit lättare att se.
När vi kollade sonen så syntes det tydligt att det var en pojke men vi kollade senare i graviditeten så snoppen hade väl växt till sig med ;)
AQFAAAACoERodHRwczovL2NkbjIuY2RubWUuc2UvNDE4MjA5Ni84LTMvdGVtcG9yYXJ5LWltYWdlMTQ0MTE3NTA1MjEyOV81NWU2OTYxNmUwODdjMzRjNmViNDhiNzIuanBn
 
Här är jag! Kom hem sent igårkväll efter en helvetesförlossning och medföljande eftervård.

Mitt vatten gick ju 02.45 fredag morgon. Ville dock aldrig öppna mig helt trots värkstimulerande dropp och mycket jobb. På lördag vid kl 13.00 hade jag fortfarande bara öppnat mig 4 cm så kl 15.22 i lördags föddes vår Gabriel med akutsnitt, 3235 g och 50 cm lång. Skriver en längre förlossningsberättelse längre fram.
 
September
1/9 Californication, Stockholm, 1:a barnet, pojke - Gabriel född med akutsnitt, 29/8 kl 15.22. 3235 g, 50 cm lång.
15/9 - Norma - Värmland, 1:a barnet, flicka
13/9 - Quickstep, Halland. 2:a barnet, pojke
17/9 - krambanan, Skåne, 1:a barnet, flicka
21/9 - westerngirl- Småland 2:a barnet, flicka
21/9 - pontevecchio, Sthlm, 1:a barnet, pojke
26/9 - zewz - Småland, 2:a barnet, flicka

Oktober
4/10 - annoj - Småland, 1:a barnet
6/10 - Flixon, Skåne, 1:a barnet, flicka
10/10 Allevo, Östergötland, 1:a barnet, pojke
13/10 - Fivi - Gotland, 1:a barnet
17/10 EnLitenAnna, Sörmland, 2:a barnet
29/10 Linisen, Uppland 1:a barnet, troligtvis pojke

November
6/11 - Sedna , Stockholm 1:a barnet, flicka
7/11 - Matmissbrukaren, Halland, 3:e barnet, flicka
7/11 - Mitrolle, Närke, 1:a barnet, flicka
12/11 - BuenoBull, Uppland, 2:a barnet, flicka
15/11 - Saigon, Skåne, 1:a barnet
19/11 - Mulles_matte, Småland, 4:e barnet, flicka
23/11 - Roxer, Uppland. 1:a barnet, okänt kön
31/11 - Bernt, Göteborg, 1:a barnet
 
Här är jag! Kom hem sent igårkväll efter en helvetesförlossning och medföljande eftervård.

Mitt vatten gick ju 02.45 fredag morgon. Ville dock aldrig öppna mig helt trots värkstimulerande dropp och mycket jobb. På lördag vid kl 13.00 hade jag fortfarande bara öppnat mig 4 cm så kl 15.22 i lördags föddes vår Gabriel med akutsnitt, 3235 g och 50 cm lång. Skriver en längre förlossningsberättelse längre fram.


Stort grattis!! :bump::banana::bump:
 
Här är jag! Kom hem sent igårkväll efter en helvetesförlossning och medföljande eftervård.

Mitt vatten gick ju 02.45 fredag morgon. Ville dock aldrig öppna mig helt trots värkstimulerande dropp och mycket jobb. På lördag vid kl 13.00 hade jag fortfarande bara öppnat mig 4 cm så kl 15.22 i lördags föddes vår Gabriel med akutsnitt, 3235 g och 50 cm lång. Skriver en längre förlossningsberättelse längre fram.
Stort grattis till lillkillen!
 
Här är jag! Kom hem sent igårkväll efter en helvetesförlossning och medföljande eftervård.

Mitt vatten gick ju 02.45 fredag morgon. Ville dock aldrig öppna mig helt trots värkstimulerande dropp och mycket jobb. På lördag vid kl 13.00 hade jag fortfarande bara öppnat mig 4 cm så kl 15.22 i lördags föddes vår Gabriel med akutsnitt, 3235 g och 50 cm lång. Skriver en längre förlossningsberättelse längre fram.

Grattis till lilleman!

Skitjobbigt när förlossningen inte kommer igång - bara massa jobb och smärtor och ingen bebis :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 100
Kultur I morgon smäller det! Här är startordningen i finalen. 1. 🇦🇹 Austria | Teya & Salena - Who The Hell Is Edgar? 2. 🇵🇹 Portugal | Mimicat...
18 19 20
Svar
388
· Visningar
19 329
Senast: Mineur
·
Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
20 484
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 301
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp