Höstföräldrar 2017 del 2

Här kom gravidtäppan tillbaka med besked:meh: Hade ganska mycket problem tidigare i graviditeten men har varit ok senaste veckorna/månaderna. Nu är näsan helt igensvullen, kan knappt andas och sambon får inte sova för att jag och hunden snarkar ikapp:angel: Kanske är tur att han ska bort med jobbet nu ett par dagar;)

Jobbat mitt näst sista nio-timmars pass idag, totalt fem pass kvar innan jag går på föräldrarledighet:up:

Nu är vi inte många kvar som väntar på bebis @Riru och @Hogstorp hur går det för er?
 
Här kom gravidtäppan tillbaka med besked:meh: Hade ganska mycket problem tidigare i graviditeten men har varit ok senaste veckorna/månaderna. Nu är näsan helt igensvullen, kan knappt andas och sambon får inte sova för att jag och hunden snarkar ikapp:angel: Kanske är tur att han ska bort med jobbet nu ett par dagar;)

Jobbat mitt näst sista nio-timmars pass idag, totalt fem pass kvar innan jag går på föräldrarledighet:up:

Nu är vi inte många kvar som väntar på bebis @Riru och @Hogstorp hur går det för er?

Gravidtäppa är väl det jag lyckats slippa helt, alltid något, men å andra sidan så är jag alltid täppt på nätterna så jag hade nog inte märkt någon skillnad :p

För övrigt så går det bara skit här. Har verkligen inget positivt att säga så jag kanske bara ska vara tyst tills bebis är ute :angel:
På fredag har jag gått med smärtsamma förvärkar/sammandragningar dygnet runt i en vecka. Plus att jag är sjuk.
Var så utmattad imorse att händerna skakade när jag skulle fixa frukost.
Bebis i magen har dock lugnat sig, rör sig fortfarande men det är inga kickboxningsmatcher längre.
Ska till mvc på torsdag så får se vad de har att säga om värkarna.
 
För en liten stund sedan kom sonen in och la sig i sängen, och bebis passade på att äta. Nu ligger jag här mellan mina två sovande barn och känner mig rikast i världen :love:

B har tagit sig genom sitt första utvecklingssprång och är riktigt lattjo just nu, hon gör svarsljud och tränar leenden och har jättefin kontakt när vi ”pratar”.

Använde aldrig wonder weeks till första barnet, hittills är jag nöjd med appen :)

Dock att hon börjar ha kläder i storlek 62 redan :eek: Hon är en riktig liten knubbsäl. I dag ska vi till BVC och väga och mäta, plus att jag ska till MVC på efterkontroll. Håll tumme!
 
Vi var på vändningsförsök igår som misslyckades... Så har fått tid för kejsarsnitt den 8/11, bara 2 veckor kvar idag, jag som hade räknat med minst 4 veckor till innan bebis kommer :angel:
Jag jobbar till den 3/11 så får bara 2 lediga vardagar hemma innan det är dags, hade hoppats på mer tid hemma.. men men.. nu har vi ett datum och det är ju väldigt mycket lättare att planera allt nu med hundvakt osv :)
så jag kanske hinner före dig ändå @Jordgubblime :o

Här kom gravidtäppan tillbaka med besked:meh: Hade ganska mycket problem tidigare i graviditeten men har varit ok senaste veckorna/månaderna. Nu är näsan helt igensvullen, kan knappt andas och sambon får inte sova för att jag och hunden snarkar ikapp:angel: Kanske är tur att han ska bort med jobbet nu ett par dagar;)

Jobbat mitt näst sista nio-timmars pass idag, totalt fem pass kvar innan jag går på föräldrarledighet:up:

Nu är vi inte många kvar som väntar på bebis @Riru och @Hogstorp hur går det för er?
 
Vi var på vändningsförsök igår som misslyckades... Så har fått tid för kejsarsnitt den 8/11, bara 2 veckor kvar idag, jag som hade räknat med minst 4 veckor till innan bebis kommer :angel:
Jag jobbar till den 3/11 så får bara 2 lediga vardagar hemma innan det är dags, hade hoppats på mer tid hemma.. men men.. nu har vi ett datum och det är ju väldigt mycket lättare att planera allt nu med hundvakt osv :)
så jag kanske hinner före dig ändå @Jordgubblime :o

Hur känns det att det blev snitt tillslut? Bara bra eller lite snopet? Du får se till att maxa de två dagarna hemma iaf :D
 
Vi hade hembesök av BVC igår. Inga konstigheter, allt hon gör är ju att äta typ så blev inte så förvånad att hon gått upp drygt 300 g sen födseln.

Vi hade också dubbelvagnspremiär igår. Sonen tyckte att den var jätterolig och gjorde stor grej av att han och bebisen åkte i samma vagn.

Lillasyster var däremot måttligt imponerad. Hittills har alla försök till vagnåkande misslyckats hårt om hon inte sover redan när man lägger ner henne. Känns oroväckande :nailbiting:
 
Vi var på vändningsförsök igår som misslyckades... Så har fått tid för kejsarsnitt den 8/11, bara 2 veckor kvar idag, jag som hade räknat med minst 4 veckor till innan bebis kommer :angel:
Jag jobbar till den 3/11 så får bara 2 lediga vardagar hemma innan det är dags, hade hoppats på mer tid hemma.. men men.. nu har vi ett datum och det är ju väldigt mycket lättare att planera allt nu med hundvakt osv :)
så jag kanske hinner före dig ändå @Jordgubblime :o

Spännande att få en tid sådär! Hur känns det? :D
 
Augusti
20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8)
30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475 gram (BF 14/9)

September
7 - Bedott, pojke på 49cm och 3290 gram (BF 4/9)
14 - queeniida, andra barnet
16 - Madl - flicka på 51 cm och 4100 gram
18 - Nixehen - pojke, 53cm och 4205g :heart(BF 24/9, född med planerat snitt)
20 - Pulkaskurk - pojke, 50cm och 3008 gram
25 - Lakritsnapp - flicka, 50 cm och 3290 gram (BF 24/9)
25 - Lovise - pojke, 52 cm och 3620 gram (BF 24/9)

Oktober

8 - Guldaskig, flicka, 52 cm och 4300 g (BF 29/9)
14 - Imogen, flicka, 52 cm och 3815 g (BF 17/10)
17 - Turbofling, IDA, 53 cm och 4100 kg (bf 11/10)
18 - Ainon, flicka 2510g (BF 17/10)

November

1- karror89, första barnet - född 28/9 flicka på 46cm 2935gr.
1 - Riru, andra barnet
16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet,Alingsås,strax norr om Göteborg
 
Igar blev Ida en vecka och hon växer i rasande takt, storlek 50 är bara att glömma och det är nästan sa jag kan ta fram 62 redan. I dag kommer barnmorskan och väger henne igen, jag gissar pa att hon väger 4,5kg.

Hon sover och äter men igar var hon vaken en liten längre stund när vi var ute i trädgarden och tittade pa när syskonen lekte.

Amningen gör fortfarande väldigt ont och bade jag och barnmorskan kliar oss i huvudet och förstar inte riktigt vad det är som gör sa ont, för direkt sariga är inte bröstvartorna.
 
Gravidtäppa är väl det jag lyckats slippa helt, alltid något, men å andra sidan så är jag alltid täppt på nätterna så jag hade nog inte märkt någon skillnad :p

För övrigt så går det bara skit här. Har verkligen inget positivt att säga så jag kanske bara ska vara tyst tills bebis är ute :angel:
På fredag har jag gått med smärtsamma förvärkar/sammandragningar dygnet runt i en vecka. Plus att jag är sjuk.
Var så utmattad imorse att händerna skakade när jag skulle fixa frukost.
Bebis i magen har dock lugnat sig, rör sig fortfarande men det är inga kickboxningsmatcher längre.
Ska till mvc på torsdag så får se vad de har att säga om värkarna.
Jag tycker det är helt okej att känna sig less nu! Målet är ju ändå att bebis ska komma ut, inte att vi ska gå runt som tjocka, sömnlösa, zombies med ont i hela kroppen:cautious:
Speciellt nu när det är så nära men ändå känns så otroligt långt borta!

Jag har inte haft några sammandragningar/förvärkar som gör ont, däremot är bebis helvild flera timmar varje dag och det är inte särskilt bekvämt :angel:
 
Vi var på vändningsförsök igår som misslyckades... Så har fått tid för kejsarsnitt den 8/11, bara 2 veckor kvar idag, jag som hade räknat med minst 4 veckor till innan bebis kommer :angel:
Jag jobbar till den 3/11 så får bara 2 lediga vardagar hemma innan det är dags, hade hoppats på mer tid hemma.. men men.. nu har vi ett datum och det är ju väldigt mycket lättare att planera allt nu med hundvakt osv :)
så jag kanske hinner före dig ändå @Jordgubblime :o
Tråkigt att vändningen inte fungerade, men lite skönt att få ett datum:) Eller hur känns det?
Ja känns som om du hinner före då, såvida min bebis inte får tokbråttom och vill ut så är jag rätt säker på att gå över i och med att jag blivit flyttad så pass mycket framåt (26/11 från början)...:angel:
 
@Imogen @Guldaskig @Jordgubblime

Det är blandade känslor att få tid för ett snitt. Jag har hela tiden sett fram emot att göra en vanlig förlossning eftersom jag tycker att det "ingår" i en graviditet att få uppleva det. Så det känns allt lite snopet nu att inte få vara med om detta. Sambon vill inte ha fler barn så det är rätt troligt att det inte blir fler heller (men han kanske ändrar sig, vem vet? :angel:)

Men jag försöker se fördelarna med att ha ett bestämt datum :up:
 
Igar blev Ida en vecka och hon växer i rasande takt, storlek 50 är bara att glömma och det är nästan sa jag kan ta fram 62 redan. I dag kommer barnmorskan och väger henne igen, jag gissar pa att hon väger 4,5kg.

Hon sover och äter men igar var hon vaken en liten längre stund när vi var ute i trädgarden och tittade pa när syskonen lekte.

Amningen gör fortfarande väldigt ont och bade jag och barnmorskan kliar oss i huvudet och förstar inte riktigt vad det är som gör sa ont, för direkt sariga är inte bröstvartorna.

Visst är det otroligt hur de kan växa så snabbt! Här passar storlek 50 just nu men en del plagg är på gränsen. 56 sitter bäst i de flesta fall. Men vi försöker använda det som funkar i 50. Har ju en hel del sånt eftersom storebror hade det tills han var 3 månader typ :p

Mystiskt med amningen! Inte svamp eller ngt sådant! Vet iofs inte om det brukar göra ont då.
 
@Imogen @Guldaskig @Jordgubblime

Det är blandade känslor att få tid för ett snitt. Jag har hela tiden sett fram emot att göra en vanlig förlossning eftersom jag tycker att det "ingår" i en graviditet att få uppleva det. Så det känns allt lite snopet nu att inte få vara med om detta. Sambon vill inte ha fler barn så det är rätt troligt att det inte blir fler heller (men han kanske ändrar sig, vem vet? :angel:)

Men jag försöker se fördelarna med att ha ett bestämt datum :up:

Förstår att det är blandade känslor. Jag som numera har provat båda sätten kan ju säga att själva födelselgonblicket, det där första sekunderna av att få upp bebisen på magen, var ingen skillnad och precis lika känsosamt och fantastiskt även när barnet kom med snitt. Sen blir det ju såklart lite speciellt med snitt eftersom man ska sys och ligga på uppvak osv så det blir ju ett tag man är ifrån bebisen. Men samtidigt får ju pappan väldigt fin egen första tid med bebisen som iaf min make uppskattade massor. Speciellt om man ammar blir det ju annars väldigt mycket mamma-mamma-mamma sen den första tiden.
 
Förstår att det är blandade känslor. Jag som numera har provat båda sätten kan ju säga att själva födelselgonblicket, det där första sekunderna av att få upp bebisen på magen, var ingen skillnad och precis lika känsosamt och fantastiskt även när barnet kom med snitt. Sen blir det ju såklart lite speciellt med snitt eftersom man ska sys och ligga på uppvak osv så det blir ju ett tag man är ifrån bebisen. Men samtidigt får ju pappan väldigt fin egen första tid med bebisen som iaf min make uppskattade massor. Speciellt om man ammar blir det ju annars väldigt mycket mamma-mamma-mamma sen den första tiden.

Vid mitt snitt (planerat) så var enda stunden jag och bebis var ifrån varandra när bm och sambon gick utanför dörren till barnbordet och klippte navelsträng osv. Sedan kom de in i rummet igen och fick sitta bredvid mig när jag syddes och flyttades till säng etc. Och var även med inne på uppvaket där vi fick eget rum och sådär, så bebis fick amma direkt när vi kom in dit och låg sedan i mina armar när vi kördes ned till BB. :heart
Vi behövde med andra ord inte vara ifrån varandra alls, så det är nog lite olika hur det funkar! :)

——
Alfred är nu 5,5v gammal och växer som ogräs! Den där ångesten i början när han inte gick upp i vikt var rätt onödig - det verkar han ta igen nu! :love:Nästan alla Kläderna i 56 sitter tight över lilla magen och på längden, så vi har redan börjat talla på 62:orna!
Tråkigt för mig som sytt massor av plagg i 56 som han nu antingen hunnit använda typ 1 gång eller faktiskt inte ens alls...:rofl:
 
@Imogen @Guldaskig @Jordgubblime

Det är blandade känslor att få tid för ett snitt. Jag har hela tiden sett fram emot att göra en vanlig förlossning eftersom jag tycker att det "ingår" i en graviditet att få uppleva det. Så det känns allt lite snopet nu att inte få vara med om detta. Sambon vill inte ha fler barn så det är rätt troligt att det inte blir fler heller (men han kanske ändrar sig, vem vet? :angel:)

Men jag försöker se fördelarna med att ha ett bestämt datum :up:

Jag tyckte det var rätt märkligt att gå runt och vänta på att det skulle dra igång naturligt. Jag kan verkligen se fördelar med att ha ett bestämt datum :)
 
Skriver beräknat bf enligt KUB då beräknat enligt RUL troligt inte stämt enligt läkaren eftersom hon är tillväxthämmad och KUB då är mer korrekt.

Augusti

20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8)
30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475 gram (BF 14/9)

September
7 - Bedott, pojke på 49cm och 3290 gram
14 - queeniida, andra barnet. 12 med planerat snitt, flicka 51cm & 3510g
16 - Madl - flicka på 51 cm och 4100 gram
18 - Nixehen - pojke, 53cm och 4205g :heart
20 - Pulkaskurk - pojke, 50cm och 3008 gram
25 - Lakritsnapp - flicka, 50 cm och 3290 gram
25 - Lovise - pojke, 52 cm och 3620 gram (BF 24/9)

Oktober

8 - Guldaskig, flicka, 52 cm och 4300 g (BF 29/9)
14 - Imogen, flicka, 52 cm och 3815 g (BF 17/10)
17 - Turbofling, IDA, 53 cm och 4100 kg (bf 11/10)
18 - Ainon, flicka 2510g (BF 17/10)

November

1- karror89, första barnet - född 28/9 flicka på 46cm 2935gr.
1 - Riru, andra barnet
16 - Jordgubblime, första barnet, Skåne
18 - Hogstorp, första barnet, Alingsås, strax norr om Göteborg
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 822
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 979
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 974
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 738
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp