Höstföräldrar 2017 del 2

Känns dessutom bra att barnen i tråden överlag verkar vilja komma lite tidigare än planerat :D Hoppas det fortsätter tills det är vår tur!
 
Trött morsa här. Bebis har velat amma ungefär varannan timme hela natten. Visserligen sovit bra däremellan men man blir ju inte jättepigg av den extremt uppdelade sömnen :banghead:
 
Trött morsa här. Bebis har velat amma ungefär varannan timme hela natten. Visserligen sovit bra däremellan men man blir ju inte jättepigg av den extremt uppdelade sömnen :banghead:

Ungefär samma här. Varannan timme är iofs det vanliga men jag brukar tycka det funkar fint eftersom varje amning tar max 10 min och hon somnar om snabbt. Men i natt har hon vägrat sova själv i nestet så jag har suttit och sovit typ hela natten känns det som. Men nu på morgonen var det lite bättre och vi tig sovmorgon till 10. Alltid något :)
 
Ungefär samma här. Varannan timme är iofs det vanliga men jag brukar tycka det funkar fint eftersom varje amning tar max 10 min och hon somnar om snabbt. Men i natt har hon vägrat sova själv i nestet så jag har suttit och sovit typ hela natten känns det som. Men nu på morgonen var det lite bättre och vi tig sovmorgon till 10. Alltid något :)

Här ammas det tack och lov inte heller så länge varje gång. Skönt med sovmorgon, det hade vi också behövt :p
 
Tips på hur vi kan vänja bebisen med att sova själv? Vi förstår att hon är i stort behov av närhet men det går i princip aldrig att lägga ifrån sig henne utan total skrik och panik. Nätterna spenderar hon helst på vår mage/bröst och sover så gott, värre är det för oss :grin: Hon blir tre veckor på söndag.
 
Tips på hur vi kan vänja bebisen med att sova själv? Vi förstår att hon är i stort behov av närhet men det går i princip aldrig att lägga ifrån sig henne utan total skrik och panik. Nätterna spenderar hon helst på vår mage/bröst och sover så gott, värre är det för oss :grin: Hon blir tre veckor på söndag.

Jadu, sånt där är svårt! Det är ju överlevnadsinstinkt hos bebisar att skrika när de blir "övergivna" så det är inte lätt om de bestämt sig för att de inte vill ligga själva...

Vår dotter sover i nest mellan oss i dubbelsängen. Ofta kan hon sova själv men inte alltid. Jag tycker att det ibland går att "lura" henne om man ligger bredvid och "kramar om" henne, har min arm under hennes ben.

Annars kanske det skulle fungera om hon sover på amningskudde eller vanlig kudde i famnen, och det då blir ett mindre steg att flytta över?
 
V 38 idag, sista dagarna på jobbet. Går all in och avslutar med det vi kallar långhelg med jobb fredag, lördag, söndag och måndag. Får tacka mina schemaläggare som åtminstone har lagt in så vi är en person extra under helgen vilket förhoppningvis betyder att jag kan ta det lite lugnare.
Kan knappt förstå att jag inte kommer jobba på superlänge efter denna helgen:nailbiting: Vad ska jag göra hela dagarna? Ta hand om en bebis? Vilken bebis? :confused:
 
Jadu, sånt där är svårt! Det är ju överlevnadsinstinkt hos bebisar att skrika när de blir "övergivna" så det är inte lätt om de bestämt sig för att de inte vill ligga själva...

Vår dotter sover i nest mellan oss i dubbelsängen. Ofta kan hon sova själv men inte alltid. Jag tycker att det ibland går att "lura" henne om man ligger bredvid och "kramar om" henne, har min arm under hennes ben.

Annars kanske det skulle fungera om hon sover på amningskudde eller vanlig kudde i famnen, och det då blir ett mindre steg att flytta över?

Tack för tips! Babynestet är hon nöjd i ibland men då ska hon helst inte ligga på rygg utan på sidan. Ska prova att "lura" henne så som du föreslog :up:
 
Tack för tips! Babynestet är hon nöjd i ibland men då ska hon helst inte ligga på rygg utan på sidan. Ska prova att "lura" henne så som du föreslog :up:

Temperaturväxlingar kan även göra skillnad, tex om bebis ligger varmt och skönt hos mamma och sen flyttas över till någon kallare plats. Att låta bebis sova på en filt i famnen som man sedan flyttar med till nästa plats kan ibland hjälpa. Men det har du kanske tänkt på redan :)
 
Tack för alla gratulationer förresten!
Får se om jag skriver något om förlossningen, vill helst bara glömma för det var inte trevligt alls.
Men personalen var jättebra :bow:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 797
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
110 920
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 973
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 698
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp