Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017 del 2

Temperaturväxlingar kan även göra skillnad, tex om bebis ligger varmt och skönt hos mamma och sen flyttas över till någon kallare plats. Att låta bebis sova på en filt i famnen som man sedan flyttar med till nästa plats kan ibland hjälpa. Men det har du kanske tänkt på redan :)

Ska prova det inatt!

Varför ringer de i en kobjällra? :laugh:
 
Jag har börjat pumpa för att avlasta mina onda bröstvartor och da känner jag mig verkligen som en mjölkko :)
Systrarna ville förövrigt smaka, de tva stora tyckte det smakade gott. 3,5 aringen som är den som jag ammade längst och i övrig tycker om i stortsätt allt tyckte inte att det var gott.
 
Här försöker vi introducera napp för att jag ska slippa ”sitta fast” i 45-60 min varje amningstillfälle bara för att E vill snutta på bröstet. Det går sådär. Första märket vi provade flög ut direkt ur munnen så nu testas en specialnapp som ska likna bröstvårtan mer och den fungerade bättre även om den också ryker lite då och då :)

Hon ammar inte särskilt ofta dock och nu kan det gå 6-7 timmar på nätterna utan att hon vill ha mat, men så länge hon går upp i vikt tänker jag inte väcka henne, kommer dock inte nämna något om det för bvc för då lär jag få höra det :angel: Minst var tredje-fjärde timma!!!!
 
Här försöker vi introducera napp för att jag ska slippa ”sitta fast” i 45-60 min varje amningstillfälle bara för att E vill snutta på bröstet. Det går sådär. Första märket vi provade flög ut direkt ur munnen så nu testas en specialnapp som ska likna bröstvårtan mer och den fungerade bättre även om den också ryker lite då och då :)

Hon ammar inte särskilt ofta dock och nu kan det gå 6-7 timmar på nätterna utan att hon vill ha mat, men så länge hon går upp i vikt tänker jag inte väcka henne, kommer dock inte nämna något om det för bvc för då lär jag få höra det :angel: Minst var tredje-fjärde timma!!!!

Och sen när det gått någon månad till kommer du att få höra från BVC att "nu behöver de minsann inte äta på nätterna längre" :grin:

Så länge bebis mår bra och går upp i vikt finns det ingen som helst anledning att försöka reglera amningen. (För bebisens skull alltså, sen kan man ju behöva göra saker för sin egen skull men det är ju något annat :) )
 
Jag ligger helt utslagen här hemma, lunginflammation och halsfluss är ingen kombo jag rekommenderar.
Sambon får sköta allt, jag kommer knappt ur sängen. :(
 
Tack! :heart
Ja efter mycket strul fick jag idag antibiotika. Läkaren igår tyckte att jag ”kunde åka till akuten under helgen om det inte avtog.” :cautious:
Tack :heart
Ja för akuten är en plats du vill åka till och sitta i timmar med ett litet mottagligt spädbarn utan immunförsvar...:meh:
Men skönt då borde det ju börja släppa inom de närmaste dagarna i alla fall:up:
 
Ja för akuten är en plats du vill åka till och sitta i timmar med ett litet mottagligt spädbarn utan immunförsvar...:meh:
Men skönt då borde det ju börja släppa inom de närmaste dagarna i alla fall:up:
Ja precis, och för något som han kunde hjälpt mig med där på plats, på vårdcentralen - dit man ska söka för sånt här... :meh:
 
Nej den rekommenderas inte! :arghh: Mest rädd att bebis ska bli sjuk, men han verkar - peppar peppar - må hur bra som helst än så länge.
Tack! :heart
 
Vi skulle vilja ha en förskoleplats vid 1,5 år men det är nog omöjligt att få på det kommunala då, kanske går dagmamma eller på den privata förskolan men det är så dyrt att det knappt lönar sig att jobba. På den kommunala går dom strikt efter ålder på barnen så det spelar ingen roll när man anmäler. Men till hösten när Ida är nästan 2 borde vi få en plats iaf.
 
Tips på hur vi kan vänja bebisen med att sova själv? Vi förstår att hon är i stort behov av närhet men det går i princip aldrig att lägga ifrån sig henne utan total skrik och panik. Nätterna spenderar hon helst på vår mage/bröst och sover så gott, värre är det för oss :grin: Hon blir tre veckor på söndag.

Bonnie är två månader nu och har fortfarande stort behov av närhet, såklart. Jag tillgodoser det hyfsat med sjal och sele på dagarna. På nätterna sover hon i vår dubbelsäng, första veckorna sov hon antingen på en kudde eller på någon av oss och nu sover hon mest i min ena armhåla :D

Hon ammar när vi går och lägger oss, cirka 23. Sedan sover hon till 4-5 på morgonen, då äter hon igen. Sedan sover hon vanligtvis till 8:30 när jag väcker henne :angel: Bästa som finns just nu är ju när hon har ammat klart och jag rullar över henne på sidan och vi ligger sked, så mysigt!! :love:

Vi ska snaaaart hänga upp vaggan så att hon kan sova några timmar där.
 
Bonnie är två månader nu och har fortfarande stort behov av närhet, såklart. Jag tillgodoser det hyfsat med sjal och sele på dagarna. På nätterna sover hon i vår dubbelsäng, första veckorna sov hon antingen på en kudde eller på någon av oss och nu sover hon mest i min ena armhåla :D

Hon ammar när vi går och lägger oss, cirka 23. Sedan sover hon till 4-5 på morgonen, då äter hon igen. Sedan sover hon vanligtvis till 8:30 när jag väcker henne :angel: Bästa som finns just nu är ju när hon har ammat klart och jag rullar över henne på sidan och vi ligger sked, så mysigt!! :love:

Vi ska snaaaart hänga upp vaggan så att hon kan sova några timmar där.

Låter bra! Vi hade en väldigt bra natt till idag, hon sov i nestet mellan oss förutom en timme eller två när hon sov på sambons bröst. Jag som haft lite besvär med amningen har alltid gått upp till soffan och ammat på natten men nu satt jag kvar i sängen och kunde oftast välta över henne tillbaka i nestet efteråt.

Hon äter dock lite oftare än er söta Bonnie :laugh: Mellan 22 och 07.30 åt hon fyra-fem gånger. Men det är väl rätt normalt ändå, hon är ju inte så gammal ;)
 
Dagisplats ja! Det ska man ju välja också. För oss är det iofs inte så svårt att välja (samma som storebror går på) men man ska ju bestämma när de ska börja också. Vi har tänkt oss förskolestart augusti 2019 men funderar lite på att söka tidigare (våren någon gång) för att ha som backup för säkerhets skull. Sen kan man ju alltid skjuta på starten :)
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 531
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
111 974
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 459
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
92 358
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp