Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2017 del 2

Har nu tre dagar av tre möjliga lyckats tajma hämtning på dagis med sovande bebis. Frågan är väl mest när första kaoshämtningen kommer :D
 
Idag fick jag känna på hur oflexibel man kan bli med en bebis. Hästarna blev troligtvis skrämda av något i hagen och stack. Det var rena turen att jag befann mig i rätt ände av huset så jag såg att de rymde.

Samtidigt låg E i nästet och var på g att somna. Jag sprang ut med pellets skramlande i högsta hugg, men fick dessvärre inse att de inte brydde sig och jag kunde inte följa efter då jag inte kunde lämna E ensam inne. Inga grannar var hemma heller.

Slutade med att jag fick panikringa min kära far som var mitt uppe i något. Han kastade sig i bilen och körde de 2,5 milen hit samtidigt som jag satte E i bärsjalen och gick efter hästarna. Vi hittade dem till slut iaf och pappa hjälpte mig att få hem dem igen. Borde ge min kära far en riktigt fin farsdagpresent :heart
 
Idag fick jag känna på hur oflexibel man kan bli med en bebis. Hästarna blev troligtvis skrämda av något i hagen och stack. Det var rena turen att jag befann mig i rätt ände av huset så jag såg att de rymde.

Samtidigt låg E i nästet och var på g att somna. Jag sprang ut med pellets skramlande i högsta hugg, men fick dessvärre inse att de inte brydde sig och jag kunde inte följa efter då jag inte kunde lämna E ensam inne. Inga grannar var hemma heller.

Slutade med att jag fick panikringa min kära far som var mitt uppe i något. Han kastade sig i bilen och körde de 2,5 milen hit samtidigt som jag satte E i bärsjalen och gick efter hästarna. Vi hittade dem till slut iaf och pappa hjälpte mig att få hem dem igen. Borde ge min kära far en riktigt fin farsdagpresent :heart

Lät lite väl dramatiskt! Hoppas det gick bra med hästarna.
 
Bebis gillar babysittern och kan sitta där tyst och nöjd och spana ganska länge. Perfekt när vi leker med storebror!

Men nu har hon kräkts ganska ordentligt två gånger när hon suttit där.. och med tanke på atthon totalt kräkts fyra gånger i sitt liv vet jag inte om jag tror på slumpen. Antar att det är gungandet. Men samtidigt lite konstigt för det är ju verkligen minimal gungning hon får till. Och varken babyskydd, bärsele eller vagn har hon kräkts i...
 
Bebis gillar babysittern och kan sitta där tyst och nöjd och spana ganska länge. Perfekt när vi leker med storebror!

Vad skönt! Vår bebis börjar tycka att babygymmet är en kul grej, också väldigt uppskattat av hennes mamma ;)

Imorgon ska jag rida för första gången sedan förlossningen! Visserligen bara i skritt i 20 minuter men ändå, min fina lilla häst, ska bli så oerhört roligt :love:
 
Vad skönt! Vår bebis börjar tycka att babygymmet är en kul grej, också väldigt uppskattat av hennes mamma ;)

Imorgon ska jag rida för första gången sedan förlossningen! Visserligen bara i skritt i 20 minuter men ändå, min fina lilla häst, ska bli så oerhört roligt :love:

Ja.. nu är ju bara frågan om jag vågar ha henne där pga andra stycket :)

Ska kanske gräva fram babygymmet snart. Är nog tidigt än men det går ju att ligga där och slappa också :p
 
Inatt har vi sovit rätt bra faktiskt. Hon har sovit i tvåtimmarsintervaller och då legat i nestet :up: Lustigt hur man känner sig utvilad efter en sån natt, skulle någon frågat mig för en månad sedan hade jag inte haft samma svar :laugh:
 
@Lakritsnapp huu vad läskigt! Minns känslan när jag såg hästarna försvinna ut genom staketet:nailbiting: Inte en av sakerna jag saknar med hästlivet ;) Tur att din pappa kunde komma och hjälpa till!

V 38+1 idag! Besök hos BM igår, allt såg normalt ut. Så ja nu är det bara att väääääänta:angel:
Har ju varit hemma sedan i tisdags, försöker varva ner men har blivit rätt mycket städande, matlagning, bakning och diverse mindre projekt här hemma. Sååå svårt att ”bara” sätta mig och läsa en bok eller se på tv. Försöker dock att sätta mig med något avsnitt av någon serie till frukost och lunch så blir det lite välbehövliga vilopauser.
Är mycket piggare nu när jag själv kan lägga upp dagen och inte är styrd av jobbet.
 
@Lakritsnapp huu vad läskigt! Minns känslan när jag såg hästarna försvinna ut genom staketet:nailbiting: Inte en av sakerna jag saknar med hästlivet ;) Tur att din pappa kunde komma och hjälpa till!

V 38+1 idag! Besök hos BM igår, allt såg normalt ut. Så ja nu är det bara att väääääänta:angel:
Har ju varit hemma sedan i tisdags, försöker varva ner men har blivit rätt mycket städande, matlagning, bakning och diverse mindre projekt här hemma. Sååå svårt att ”bara” sätta mig och läsa en bok eller se på tv. Försöker dock att sätta mig med något avsnitt av någon serie till frukost och lunch så blir det lite välbehövliga vilopauser.
Är mycket piggare nu när jag själv kan lägga upp dagen och inte är styrd av jobbet.

Hade också svårt att bara sitta stilla hemma, skönt att du kan sysselsätta dig med saker. Lägenheten var aldrig så fin som när jag var gravledig, nu är den desto stökigare :D
 
Haha känner igen det där! Den där extra renheten man lyckades skapa innan bebisen kom återställdes snabbt :D

Här är det tvärtom :D Orkade inte göra någonting innan tösen kom. Nu tar jag varje tillfälle som ges (allra helst när E sover på makens bröstkorg) till att diska, städa och tvätta. Det märkliga är att jag aldrig varit sådan av mig tidigare utan har lätt kunnat leva i röran och bara städat i yttersta nödfall :o
 
Det gick bra som tur var. De sprang åt rätt håll (från den lite större vägen). Sen stannade de bredvid en kohage 1 km bort. Tror min ena häst hittar på sin koskräck när jag sitter i sadeln :mad: eller så beror det på mig :angel:

Vad skönt att det gick bra!
Man blir verkligen lite oflexibel med bebis, hundskrället har lärt sig utnyttja det. Lyder klockrent när bebis inte är med men är som hon vet att man blir lite begränsad när även bebisen är med ute och får en räv bakom örat. Stack till hönsens inhägnad häromdagen och ville jaga :banghead:
 
Vad skönt att det gick bra!
Man blir verkligen lite oflexibel med bebis, hundskrället har lärt sig utnyttja det. Lyder klockrent när bebis inte är med men är som hon vet att man blir lite begränsad när även bebisen är med ute och får en räv bakom örat. Stack till hönsens inhägnad häromdagen och ville jaga :banghead:

Vad irriterande, men snart kanske hunden blir av med lite energi när bebis börjar busa med den ;) Fastän det är säkert mycket roligare att jaga höns :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 795
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Eftersom vi fyllt den gamla tråden startar jag en ny. Kopierar in vad jag tror är den senaste listan. Mars 28/2, KarinStarfighter, 33...
102 103 104
Svar
2 071
· Visningar
112 825
Senast: lillebill
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 653
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
93 085
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp