Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu är det rätt härligt att vara gravid :love:! Sover bättre, känner av lillebror flera gånger per dag, känner mig fin trots att man nog knappast skulle gissa att jag är gravid om man inte visste.

Idag så sonen "Tur att jag inte har några syskon!" när han kom hem efter att ha sovit över hos en kompis som har tre... Det blir som sagt spännande att se vad han säger när vi berättar för honom :angel:.
 
Just nu är det rätt härligt att vara gravid :love:! Sover bättre, känner av lillebror flera gånger per dag, känner mig fin trots att man nog knappast skulle gissa att jag är gravid om man inte visste.

Idag så sonen "Tur att jag inte har några syskon!" när han kom hem efter att ha sovit över hos en kompis som har tre... Det blir som sagt spännande att se vad han säger när vi berättar för honom :angel:.
Hoppar in från sommartråden (även om jag nästan lika gärna kunde tillhört denna, BF 30 augusti) avundas att du redan känner av bebis :love: jag är i vecka 18 och känner ingenting :confused: va på ul i vecka 12-13 och såg en liten livskraftig varelse.
 
Alltså det låter helt sjukt att det är många som reagerar så?! Eller ja, kan iofs tänka mig att folk gör det men ska själv se till att aldrig någonsin råka säga något sådant..O_o

Vad jobbigt med foglossningen! :down: Vilken vecka är du i nu? Vad kul att ha börjat berätta! Vi (eller egentligen mest jag :p) har bara berättat för min syster, men det gjorde jag nästan direkt jag hade plussat :D

Ja, jag tycker att det är en helkonstig reaktion när någon berättar om en graviditet. Jag försökte prata med min mamma om det (som var en av dem som sa just så) och förklara att jag tycker att det är väldigt fult att säga så, men hon förstår inte alls och tycker bara att jag är löjlig. För mig är det samma sak som att säga att det inte är lika kul om det blir en pojke till och att man skulle föredragit en flicka och det gör mig jätteledsen. Jag har sagt ifrån till alla som kommenterat könet så men ingen verkar förstå, alla verkar tycka att det är helt naturligt att vilja ha en av varje typ, vilket stör mig riktigt mycket. Tror inte att det handlar om att de som hoppas att vi får en flicka föredrar flickor, utan det är just det att det ska vara en av varje och vi har redan en pojke, så.. Vet att min morbror och hans fru fick exakt samma kommentarer fast omvänt då de väntade sitt tredje barn. De hade två flickor sedan innan och de har berättat att "alla" ojade sig och sa att nu måste de minsann se till att det blir en pojke :confused:
:eek:

Jag är i vecka 15 nu :)

@Höstbebis18 Fy vad tufft med foglossning så tidigt :(. Särskilt som du måste sluta med sådant du tycker om. Det är ju tillräckligt tufft att vara tung och otymplig mot slutet kan man tycka.

Och det där med könet... :banghead::banghead::banghead:. Som jag skrivit tidigare kommer jag bli minst sagt irriterad om någon hintar om att det är synd att det blir en pojke till för oss.
 
Vecka 17 nu och det verkar som att illamåendet har lugnat sig något. Framförallt kräks jag inte upp allt jag stoppar i mig längre. Det känns helt underbart och nu är det dags att tänka på maten igen för att undvika graviditetsdiabetes. Jag tror däremot att jagredan ätit för mycket vita kolhydrater hittills i graviditeten och att mitt socker är förhöjt redan. Hoppas jag har fel. Ska till bm nästa vecka så jag får se då.
Känner lillebror sprattla som en fisk då och då, när jag känner det så minns jag hur jag kände dottern till en början utan att veta att det var hon. Det känns verkligen mest obehagligt upplever jag, som sammandragningar eller magknip, men samtidigt är det skönt att veta att han växer därinne.
 
Hoppar in från sommartråden (även om jag nästan lika gärna kunde tillhört denna, BF 30 augusti) avundas att du redan känner av bebis :love: jag är i vecka 18 och känner ingenting :confused: va på ul i vecka 12-13 och såg en liten livskraftig varelse.

Jag har moderkakan i bakvägg och en framåtlutad livmoder, så jag misstänker att jag har optimala förutsättningar för att känna rörelser tidigt! Man skulle ju helst av allt vilja känna bebisen konstant från typ vecka 12 och framåt så man slapp oroa sig :angel:.
 
Hej tjejer!
Ni som varit ute och rest medan ni varit gravida hur sent reste ni? Tänker typ en charterresa till solen med några timmars flyg en eller två veckor borta sådär.
Vet att de flesta flygbolag brukar vilja ha intyg efter v 28-30 typ. Men någon som flygit runt de veckorna? Funka det bra? :-)
Jag är ju bara i vecka 12 nu men sambon och jag vill så gärna komma med till Kanarieöarna med hans familj i mitten/mot slutet på juli.Jag är då i vecka 27-30 typ när vi åker tills vi kommer hem,tänkte va borta 2 veckor.
Är det väl optimistiskt tro? Eller skulle det funka?
 
Hej tjejer!
Ni som varit ute och rest medan ni varit gravida hur sent reste ni? Tänker typ en charterresa till solen med några timmars flyg en eller två veckor borta sådär.
Vet att de flesta flygbolag brukar vilja ha intyg efter v 28-30 typ. Men någon som flygit runt de veckorna? Funka det bra? :-)
Jag är ju bara i vecka 12 nu men sambon och jag vill så gärna komma med till Kanarieöarna med hans familj i mitten/mot slutet på juli.Jag är då i vecka 27-30 typ när vi åker tills vi kommer hem,tänkte va borta 2 veckor.
Är det väl optimistiskt tro? Eller skulle det funka?

För flyg inom Europa brukar det vara först från v.36 det krävs läkarintyg.
Under en normal gravditet är resan i sig knappast något större problem, bra med stödstrumpor bara! Se dock över försäkringsskyddet, det täcker normalt bara till v.28. Sedan har man förvisso alltid rätt till akutvård inom EU, men en hemresa med en prematur kan bli väldigt kostsamt.
 
Åh, nu vill jag börja känna rörelser! Eller gå på RUL (två veckor och en dag kvar) eller någonting! Känner mig så fruktansvärt otålig just nu. Hoppas förstås på att få bekräftat att allt är okej med den lilla.

Känner mig överlag rätt uttråkad och har känt så ett bra tag nu, vilket inte direkt gör att tiden går fortare. Sambon jobbar jättemycket för tillfället, sonen är väldigt mammig så jag har svårt att lämna honom till någon annan för att göra något eget, jag har fått sluta rida och allt jag känner att jag vill göra funkar dåligt ihop med foglossningen. Det blir mest att sitta hemma framför tv:n på fritiden alltså. Skönt ibland, men rätt trist i längden. Hoppas på lite familjeaktiviteter i påsk, så att jag kommer ut lite!

Snart kanske det är dags att övergå till att använda mitt "riktiga" nick i den här tråden btw! Inte för att jag är någon kändis på buke, men har ändå en del bekanta här som eventuellt vet vem jag är utifrån mitt nick, så har inte velat använda det än då vi hållit graviditeten för oss själva fram till alldeles nyss. Men, nu vet en hel del i alla fall, så :)

Hur går det för er andra? :)
 
@Höstbebis18 Då har vi RUL nästan samtidigt - två veckor och två dagar kvar här! Skulle gärna snabbspola dit, trots att jag känner rörelser varje dag och har sån tur att jag fortfarande kan rida och springa som vanligt i princip. Det här känns väldigt mkt som en transportsträcka, särskilt nu när jag börjar se lite rundare ut, samtidigt som vi inte har berättat för folk än, så jag känner mig mer tjock än gravid :o. Går in i vecka 18 på fredag.

Hoppas du får en riktig härlig påsk nu, har full förståelse för att du känner dig uttråkad och begränsad!
 
Vecka 11 här och jag mår fortfarande fruktansvärt illa men har fått liite mer energi nu senaste dagarna, kanske släpper också illamåendet snart med lite tur! :)

NIPT inkl. UL bokat privat den 6/4, känns som ett vakuum fram tills dess :nailbiting:
 
Här är de ngt bättre! Ikväll har jag inte kräkts en enda gång :bow:
Fick en blödning igår, inte så stor men tillräckligt för att oron ska öka tyvärr!
Började dagen idag med att kräkas 5 gånger så hoppas det är ett gott tecken..
 
Här rullar det på. Var hos bm i måndags för koll. Bokade kub, så väntar på kallelse för UL. Har väldigt lindriga symptom, känns nästan som en inbillad graviditet..

Har rätt tvärt humör dock. Normalt är jag lite som Ferdinand, men nu får jag puls av smågrejer. ;) En kollega höll på att åka på en utskällning härom dagen eftersom jag uppfattade honom som bossig. Brukar vanligtvis bara rycka på axlarna åt honom.
 
Här rullar det på. Var hos bm i måndags för koll. Bokade kub, så väntar på kallelse för UL. Har väldigt lindriga symptom, känns nästan som en inbillad graviditet..

Har rätt tvärt humör dock. Normalt är jag lite som Ferdinand, men nu får jag puls av smågrejer. ;) En kollega höll på att åka på en utskällning härom dagen eftersom jag uppfattade honom som bossig. Brukar vanligtvis bara rycka på axlarna åt honom.
Känner igen det där med att det känns som en inbillad graviditet. Med första mådde jag så dåligt och var inte levande förrän efter v 16 medans jag nu är nästan som normal och känner av lite illamående men inte värre än att det går att hantera...
 
Vad kul att höra hur det går för er! Jag har bokat tid för inskrivning den 16 april och tidigt ultraljud den 23 april. Vi kommer nog inte göra något KUB-test eller sådant. Eller, vi har ju inte bokat in det och är inte så sugna på det så det kommer vi inte göra helt enkelt :p Är det någon annan som valt att inte göra KUB?
Jag är i mitten av vecka 8 nu (7+3) enligt appen och mår.. inte jättedåligt liksom, men inte alls som vanligt heller. Jag känner mig trött, illamående till och från, extremt svullen om magen ibland, ont i brösten och allmänt sämre humör med dåligt tålamod (känner igen det där med att vilja skälla ut vissa kollegor @Septemberbebis). Känner mig generellt ganska låg jämfört med mitt vanliga jag. Om det här var min normalstatus innan: :), så känner jag mig generellt just nu mer som: :meh:
Jaja, jag försöker ändå ta det onda med det goda och vara glad över graviditeten som ju var planerad och efterlängtad!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 571
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
115 661
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
79 771
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 381
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp