Bukefalos 28 år!

Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
September
5/9 Samsas, 32 år, andra barnet
8/9 Okeydokey, 31 år, andra barnet
16/9 - Höstbebis18, 27 år, andra barnet.
20/9 - maybebaby, 30 år, första barnet.

Oktober
10/10 mellanmjölk, 33
14/10 amk, 31 år, andra barnet
16/10 Latsigini, 33 år första barnet
19/10 Septemberbebis, 32 år, andra barnet
28/10 LaMirage, 30 år, andra barnet
25/10 Lazy Lady, 37år, tredje barnet
November
1/11 Olina, 32 år, andra barnet
11/11 enligt ägglossning (13/11 enligt appen) fritz_92, 25 år, andra barnet

Lägger till mej i listan, bf är på ett ungefär då jag kommer få planerat snitt 10-14dagar före bf.
 
Här rullar det på. Var hos bm i måndags för koll. Bokade kub, så väntar på kallelse för UL. Har väldigt lindriga symptom, känns nästan som en inbillad graviditet..

Har rätt tvärt humör dock. Normalt är jag lite som Ferdinand, men nu får jag puls av smågrejer. ;) En kollega höll på att åka på en utskällning härom dagen eftersom jag uppfattade honom som bossig. Brukar vanligtvis bara rycka på axlarna åt honom.

Jag funderar också på om jag inbillat mig graviditeten ibland. Egentligen endast foglossningarna som är besvärliga, mår i övrigt bra. Men jag hörde ju hjärtslag i förra veckan, så jag hoppas att allt är bra där inne :)
Känner igen mig väldigt mycket i att reagera annorlunda på småsaker! Exakt som i förra graviditeten så blir jag väldigt lätt arg på svärmor trots att hon inte gör något direkt fel :o Jag biter mig i tungan dock, så hoppas att hon inte märkt det. Sen är jag också mycket mer känslosam, gråter åt lite av varje. T ex så såg jag en annons om en häst som är till salu här i närheten, en gammal herre som hade levt största delen av sitt liv där han bor nu, jag började storgråta och tyckte så synd om honom som skulle behöva flytta på ålderns höst :cry: Även om man kan tycka att det är lite sorgligt så tvivlar jag på att jag hade gråtit åt det hela som ogravid ;) Jag är en väldigt lugn och sansad person i vanliga fall.

Vad kul att höra hur det går för er! Jag har bokat tid för inskrivning den 16 april och tidigt ultraljud den 23 april. Vi kommer nog inte göra något KUB-test eller sådant. Eller, vi har ju inte bokat in det och är inte så sugna på det så det kommer vi inte göra helt enkelt :p Är det någon annan som valt att inte göra KUB?
Jag är i mitten av vecka 8 nu (7+3) enligt appen och mår.. inte jättedåligt liksom, men inte alls som vanligt heller. Jag känner mig trött, illamående till och från, extremt svullen om magen ibland, ont i brösten och allmänt sämre humör med dåligt tålamod (känner igen det där med att vilja skälla ut vissa kollegor @Septemberbebis). Känner mig generellt ganska låg jämfört med mitt vanliga jag. Om det här var min normalstatus innan: :), så känner jag mig generellt just nu mer som: :meh:
Jaja, jag försöker ändå ta det onda med det goda och vara glad över graviditeten som ju var planerad och efterlängtad!

Vi har valt bort KUB både i denna graviditet och i förra :) Jag hade kunnat tänka mig att göra det bara för att få ett extra ultraljud, då det ju är spännande att se bebisen, men i övrigt känner vi inte behovet av det. Denna gång så mådde jag dessutom väldigt illa just vid tiden för KUB och vi behöver åka långt för att göra det, så i ärlighetens namn kanske det spelade in lite också, jag ville inte göra den resan. Men hade vi verkligen velat göra det hade jag åkt förstås.
 
Springer fortfarande en mil tre gånger i veckan, men börjar känna att löpartightsen är lite obekväma kring magen. Och vilken underlig tanke det är att det förmodligen bara är några få veckor kvar tills jag lägger ner löpningen för en lång tid framöver :nailbiting:! Jag har så svårt att föreställa mig att jag inom kort kommer att vara otymplig :angel:. Träningskläder för gravida, är det någon som har erfaenhet av sådana? Är det värt att lägga pengar på tro?
 
Springer fortfarande en mil tre gånger i veckan, men börjar känna att löpartightsen är lite obekväma kring magen. Och vilken underlig tanke det är att det förmodligen bara är några få veckor kvar tills jag lägger ner löpningen för en lång tid framöver :nailbiting:! Jag har så svårt att föreställa mig att jag inom kort kommer att vara otymplig :angel:. Träningskläder för gravida, är det någon som har erfaenhet av sådana? Är det värt att lägga pengar på tro?
Om du är van att motionera (vilket jag gissar) så skulle jag inte tveka lägga pengar på träningskläder som du kan ha nu.
Kände först så med vanliga kläder, member nu har jag tre par gravidbyxor och flera amningslinnen och gravidtoppar. Jätteskönt.
 
Springer fortfarande en mil tre gånger i veckan, men börjar känna att löpartightsen är lite obekväma kring magen. Och vilken underlig tanke det är att det förmodligen bara är några få veckor kvar tills jag lägger ner löpningen för en lång tid framöver :nailbiting:! Jag har så svårt att föreställa mig att jag inom kort kommer att vara otymplig :angel:. Träningskläder för gravida, är det någon som har erfaenhet av sådana? Är det värt att lägga pengar på tro?
Jag vet att @hvala tränade till slutet av graviditeten! Du behöver inte alls sluta om några veckor om du inte vill :)

Mvh Miks
 
Springer fortfarande en mil tre gånger i veckan, men börjar känna att löpartightsen är lite obekväma kring magen. Och vilken underlig tanke det är att det förmodligen bara är några få veckor kvar tills jag lägger ner löpningen för en lång tid framöver :nailbiting:! Jag har så svårt att föreställa mig att jag inom kort kommer att vara otymplig :angel:. Träningskläder för gravida, är det någon som har erfaenhet av sådana? Är det värt att lägga pengar på tro?

Jag beställde ett par träningstights för några veckor sedan. Har inte hunnit använda dem än, de är lite stora, kommer nog passa bättre lite senare i graviditeten. De känns riktigt sköna dock, så tror nog att det var ett bra köp (om jag nu lyckas träna nåt med denna foglossning) :) Så ett par byxor tycker jag är värt att investera i för att underlätta fortsatt träning, det verkar ju funka bra för dig att träna än. T-shirts och sånt vet jag inte om jag kommer köpa något särskilt, har en del pösiga som nog funkar ett tag framöver.
 
Jag beställde ett par träningstights för några veckor sedan. Har inte hunnit använda dem än, de är lite stora, kommer nog passa bättre lite senare i graviditeten. De känns riktigt sköna dock, så tror nog att det var ett bra köp (om jag nu lyckas träna nåt med denna foglossning) :) Så ett par byxor tycker jag är värt att investera i för att underlätta fortsatt träning, det verkar ju funka bra för dig att träna än. T-shirts och sånt vet jag inte om jag kommer köpa något särskilt, har en del pösiga som nog funkar ett tag framöver.

T-shirts tänker jag också är lättare att lösa! Har ett tiotal jag fått från olika lopp som är rymliga nog att ha ordentlig mage i. Men jag ska börja kika på byxor, vill gärna kunna känna mig lite snygg på gymmet och slippa stå i urtvättade joggingbyxor i 20 veckor :o. Knepigast blir kanske de här mellanveckorna innan magen fyller ut byxorna ordentligt!
 
Åh, måste ju bara berätta att maken kunde känna lillebror röra sig idag! Tryckte hans hand mot magen när han satt bredvid i soffan och jag kände lillebror tydligt. Tänkte att det kanske inte gick att känna utifrån, men det gjorde det! Flera små "sparkar" (var nog snarare så att lillebror flexade hela kroppen därinne) hann maken känna. Graviditeten blev genast lite verkligare för honom också!
 
Åh, måste ju bara berätta att maken kunde känna lillebror röra sig idag! Tryckte hans hand mot magen när han satt bredvid i soffan och jag kände lillebror tydligt. Tänkte att det kanske inte gick att känna utifrån, men det gjorde det! Flera små "sparkar" (var nog snarare så att lillebror flexade hela kroppen därinne) hann maken känna. Graviditeten blev genast lite verkligare för honom också!

Å va mysigt! Längtar dit jag också!
Måste vara märkligt att vara man i denna process för att inte tala om förlossningen huva!
 
Åh, måste ju bara berätta att maken kunde känna lillebror röra sig idag! Tryckte hans hand mot magen när han satt bredvid i soffan och jag kände lillebror tydligt. Tänkte att det kanske inte gick att känna utifrån, men det gjorde det! Flera små "sparkar" (var nog snarare så att lillebror flexade hela kroppen därinne) hann maken känna. Graviditeten blev genast lite verkligare för honom också!

Åh så härligt! :love:
Jag tyckte faktiskt också att jag kände något röra sig häromdagen, och även sambon påstod sig känna det när han la handen på magen, så kanske var det Mozart som bökade runt :heart
Som du säger så blir det så mycket mer verkligt när man känner hen röra på sig därinne!

Å va mysigt! Längtar dit jag också!
Måste vara märkligt att vara man i denna process för att inte tala om förlossningen huva!

Kan ärligt säga att jag hade absolut noll nytta av sambon under förlossningen :o :DJag var ju glad att han var där, mest för att jag ju inte ville att han skulle missa sitt barns födsel, för hans egen skull alltså. Och kanske lite för att han skulle få en lite bättre bild av vad en kvinna faktiskt går igenom, att han skulle se hur duktig jag var liksom ;) Men i övrigt så var jag mest glad åt den duktiga barnmorskan som hjälpte mig igenom allt och ägnade inte en tanke åt sambon som då och då mumlade nåt om hur bra det gick :D
 
Springer fortfarande en mil tre gånger i veckan, men börjar känna att löpartightsen är lite obekväma kring magen. Och vilken underlig tanke det är att det förmodligen bara är några få veckor kvar tills jag lägger ner löpningen för en lång tid framöver :nailbiting:! Jag har så svårt att föreställa mig att jag inom kort kommer att vara otymplig :angel:. Träningskläder för gravida, är det någon som har erfaenhet av sådana? Är det värt att lägga pengar på tro?
Jag köpte några träningstights och linnen/tröjor när jag väntade första barnet, tränade fram till v22 tror jag sen fick jag så mkt sammandragningar att det inte fungerade. 2:a graviditeten fick jag foglossningar v8 och hade heller inte kommit igång efter första graviditeten (3,5mån emellan) så jag promenerade bara. Denna graviditeten nöjer jag mej med raska promenader med barnvagn och hundar. Alla får luft samtidigt:D
Hade lätt lagt lite pengar på träningskläder om jag va du:up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 607
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
115 701
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
79 827
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
103 528
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp