Bukefalos 28 år!

Hoppar av resa, ångest!!!

Men varför?? Hon har ju fått dem!
Ge dem till stadsmissionen eller nåt istället då.
Skulle inte du tycka det kändes jättekonstigt om en före detta kom med en Ica-kasse innehållandes nån vas, en tröja, en rosa prydnadsgris osv? Vad ska DU med de till? De är ju köpta till nån annan? Eller ges de till nästa flickvän? Typ "flickvänspresentkassen" som man återanvänder?
Nu var det ju en kort förbindelse, men hur kommer man ens ihåg vad man har fått? En gång fick jag yllesockar, jag brukar ibland få romflaskor och pocketböcker av min partner, ett och annat restaurangbesök, någon resa. Hur skulle jag ens praktiskt kunna ge tillbaka det?
 
Om presenterna ska återlämnas för TS egen skull, behövs ju inte allt detta moraliserande.

Personligen hade jag inte mått bättre av att återlämna saker om jag varit i TS kläder. Tvärtom fyller den scenen mig med motvilja och allmän förnedring. För båda parter. För mig framstår det som fruktansvärt oartigt, en ren kränkning av karln.
För en del är förnedring en del av ursäkten för att man betett sig som ett svin :grin:
 
Tycker du hon ska betala tillbaka kostnaderna för resorna?

(Jag tar inte heller emot gåvor i nya relationer restaurangbesök etc betalar den som har kort närmast tillgängligt)
Det står väl upp til MANNEN att isf uttrycka om han vill ha nått eller inte?
 
Nu tycker jag inte att någon varit ett svin här. Det sket sig. Sånt händer. Inte elegant, men begripligt.

Men jag menar ju att det är oartigt MOT MANNEN att ge sakerna tillbaka. Det förtjänar han ju inte?
Menade inte att du tyckte detta utan de som kallat TS beteende för svinigt och tycker hon ska lämna tillbaka gåvorna
 
Som du redan förstått så var det sena återbudet otroligt dåligt hanterat från din sida. Men det känns redan avhandlat och vi får väl hoppas mannen reser sig ur händelsen utan att tappa tron på kvinnor efter detta. Nog om det!

Det har diskuterats en del om gåvorna. Om mannen kan tänka sig det skulle det kanske vara ett bra avslut att ses där du kan berätta att detta fokus på prylar kom att bli något som fick dig att till slut börja må dåligt. Du kan passa på att fråga honom om han vill ha ersättning för inställd resa och/eller presenter tillbaka. Sen får ni gå vidare med era liv, båda förhoppningsvis lite klokare.
 
Allmänt bara:

I min senaste relation så gav jag mannen presenter, saker som var speciellt utvalda för honom och hade han gett tillbaka dem när relationen tog slut så hade jag faktiskt blivit ledsen, som att det vi hade, det jag gav av kärlek till honom inte betydde ett skit öht..

Och nej, jag ger inte tillbaka gåvor heller, så ytterst märkligt det skulle bli då av samma anledningar som ovan. De är ju mina, som jag fått av någon som älskade mig, som ville att just jag skulle ha det jag fick liksom.
 
Håller med. Men för en del är den nog inte alls underlig. Ännu mer underligt är det jag fick se på nära håll för inte så längesen. Personen krävde(!) tillbaka de presenter den gett till exet under relationen. Inte nog med det. Personens föräldrar krävde också tillbaka de presenter/gåvor (?) de gett till sin fd svärson.
Men, vilka pinsamma människor....... O_o
Fattar inte hur man kommer på en sån ide ens. :confused:
 
För att återgå till ts så skulle det vara intressant att veta om de olika männen känner till varandra och om de i så fall är okej med "fria förhållanden" I annat fall måste du ts verkligen börjar jobba med att kunna säga nej. Det drabbar ju i så fall dina partners mer än dig kan jag tycka...
 
För att återgå till ts så skulle det vara intressant att veta om de olika männen känner till varandra och om de i så fall är okej med "fria förhållanden" I annat fall måste du ts verkligen börjar jobba med att kunna säga nej. Det drabbar ju i så fall dina partners mer än dig kan jag tycka...
Vad har det att hon har flera partners med problemet att göra?

Ts mår ju så dåligt att hon klappat ihop av att ha svårt är backa ur just denna relation.
Varför det "drabba" hennes partners mer än henne?
Jag har träffat ts och det är ju uppenbart i tråden att hon mår skit just nu. Det är väl ts som ska börja ta hand om sig för ts skull. Inte för någon annan.
 
Nu tycker jag inte att någon varit ett svin här. Det sket sig. Sånt händer. Inte elegant, men begripligt.

Men jag menar ju att det är oartigt MOT MANNEN att ge sakerna tillbaka. Det förtjänar han ju inte?

Mannen har väl egentligen inte gjort något ont, att TS inte blivit kär i honom kan han inte gärna lastas för.

Men nog tycker jag TS betett sig rätt illa, faktiskt rätt svinigt. Jag vet i alla fall att om någon gjort så mot mig hade jag tyckt vederbörande var en feg gris. Det mesta människor gör mot varandra är begripligt, och även om detta går att förstå (på ett ungefär, för mig känns det lite maxat att gå till sin ena partner för att hämta tröst för att man varit en gris mot en annan pga egna tillkortakommanden man inte bearbetat utan glatt utsatt andra för) så tycker jag "oelegant" är en lite väl välvillig etikett. Något litet ansvar har man väl ändå för hur man hanterar sina medmänniskor, mer än att dansa hambo på deras känslor och sen säga "hoppsan, blev inte så snyggt det där."
 
(på ett ungefär, för mig känns det lite maxat att gå till sin ena partner för att hämta tröst för att man varit en gris mot en annan pga egna tillkortakommanden man inte bearbetat utan glatt utsatt andra för)

Vad är det konstiga med det? Om man betett sig illa och är väl medveten om det är det väl inte så konstigt att vilja ha stöd när hela situationen känns jobbig?
 
Mannen har väl egentligen inte gjort något ont, att TS inte blivit kär i honom kan han inte gärna lastas för.

Men nog tycker jag TS betett sig rätt illa, faktiskt rätt svinigt. Jag vet i alla fall att om någon gjort så mot mig hade jag tyckt vederbörande var en feg gris. Det mesta människor gör mot varandra är begripligt, och även om detta går att förstå (på ett ungefär, för mig känns det lite maxat att gå till sin ena partner för att hämta tröst för att man varit en gris mot en annan pga egna tillkortakommanden man inte bearbetat utan glatt utsatt andra för) så tycker jag "oelegant" är en lite väl välvillig etikett. Något litet ansvar har man väl ändå för hur man hanterar sina medmänniskor, mer än att dansa hambo på deras känslor och sen säga "hoppsan, blev inte så snyggt det där."
Fast ibland blir det fel. Väldigt fel. TS är en underbar människa som inte medvetet önskar såra någon. Hon har absolut inte agerat efter en juste regelbok här, men varför dömmer du henne så hårt? All felar vi väl då och då?
 
Fy sjutton hur jag mår!! Jag har dejtat en man i några månader och det har varit trevligt men själva kärlekslänslan kommer inte. Tvärtom så går mitt intresse ner hela tiden mest på grund av att han skryter om sina hus och bilar och saker hela tiden. Han är rik. Författare jätteduktig bl.a. Bl.a. Fine men måste man prata om det varje timme? Det går inte att se ett tv-program utan att prata om själva tv apparaten, att han har 15 st och alla kanaler och ljudanläggningar tex.
Kräks av det!!!

Om en kvart går bussen till Alanda och jag ligger i sängen hemma och har skickat ett sms att jag ber om ursäkt men har hoppat av.

Vi skulle till Berlin idag och han har sett fram mot det länge. Pratat om limousiner och massa shopping. Jag känner mig nästan prostituerad av alla smycken kläder klockor väskor böcker restaurangbesök jag får. Det är nog för att jag inte känner nåt!!! Jag packade igår men har inte sovit en blund inatt. Hade ångest hela morgonen och svetten forsade! Inte likt mig alls! Jag klarade inte att åka utan ringde mamma ( herregud) och frågade hur jag skulle göra! Hon sa att jag skulle solklart vara hemma! Man ska inte resa av tacksamhet för att man blir bjuden. Har någon annan gjort så här eller känt bara akut att jag hoppar av?

Dessutom har vi en resa till planerad och betald av honom. Mycket dyrare Puh.

Usch vilken ångest jag har!!
Tycker inte det låter så farligt eller konstigt, mycket bättre att avsluta innan resan än efter i varje fall.

Är det väldigt dyra saker du fått kan du ju fundera över att lämna tillbaka annars bara om han tar upp det tycker jag.
 
För att återgå till ts så skulle det vara intressant att veta om de olika männen känner till varandra och om de i så fall är okej med "fria förhållanden" I annat fall måste du ts verkligen börjar jobba med att kunna säga nej. Det drabbar ju i så fall dina partners mer än dig kan jag tycka...
TS är öppet polyamorös med sina partners, så du behöver inte oroa dig å deras vägnar.
 
Den som tröstade mig mest när jag var ledsen efter att jag gjort slut med min expojkvän var min man. Helt enkelt för att han förutom att vara min (polyamorösa) kärlekspartner också är min vän. Det finns förstås många sätt att vara och göra poly på, men för oss har det alltid varit en självklarhet att både kunna tala om och stötta även i andra kärleksrelationer.

Jag tror och hoppas att @FannyN kommer att göra sitt absolut bästa för att inte hamna i en liknande situation igen, och även försöka reda upp den situation som blev. Och sitt bästa är också det jag tycker att hon ska göra, för mer går ju inte.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Har en lååååång historia jag ska försöka göra kort. Vill höra utomståendes åsikter o höra om det här är rimligt och jag bara...
2 3
Svar
52
· Visningar
14 613
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 083
Senast: Meggan
·
Skola & Jobb Jag behöver lite tips och råd angående mitt problem, jag vet inte vad jag ska göra längre.. Fegade lite och valde att ha ett anonymt...
Svar
12
· Visningar
2 441
Senast: lizan
·
Äldre De 2 tjejer som jag räknar som bästa vänner är tvillingar och vi kan kalla dem A + B. A har sedan december bott på annan ort en bra...
Svar
5
· Visningar
1 179
Senast: Madonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp