Bukefalos 28 år!

Hopptävla

AmandaB

Trådstartare
hej! Jag och min syster delar på en islandshäst. Hon gillar att tävla henne gångarter medans jag älskar hoppning. Vi är med i svenska islandshästförbundet och vinir klubben. Men jag vill vara medlem i en "hoppklubb"
Vet ni om man kan vara med i en hoppklubb och samtidigt vara med i en "Islandsklubb"

Jätte jätte tacksam för svar
 
Självklart kan du vara med i en av SvRF ridklubbar samtidigt som du är med i en islandshästförening.
Om du ska tävla din häst inom SvRF behövs licenser både för hästen och för dig, och som regel också ponnymätning för att hästen ska tävla i rätt kategori (islandshäst är ju oftast av ponnystorlek).
Om du är vuxen, tävlar du din häst mot storhästar vilket ju kan vara knepigt i hoppning när man kommer upp lite i höjderna eftersom avstånden blir långa i kombinationerna.
Man kan även som vuxen tävla sin häst/ponny bland ponnyer i avdelning B vilket gör att de får mer rätta avstånd men då behövs forftarande mätintyg för att hamna i rätt kategori.
Pay´n´jump och liknande kan man ju delta i oavsett hästens storlek, då får man ju välja hinderhöjd själv.
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
16
· Visningar
1 819
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
40 216
Senast: Mineur
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 442
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Hej! Jag har på sistone funderat över tävling med ”min” islandshäst, men jag vill inte tävla i femgång/fyrgång. Då både jag och hästen...
Svar
11
· Visningar
2 293
Senast: xfie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp