Hund på jobbet, butiksjobb

Jättefint att du gör det, jag visar också hänsyn till andra. Men din hänsyn hjälper inte direkt mig och min doftallergi eftersom att 50% inte gör det?
Detta kan jag hantera på två sätt: 1) Känna mig kränkt av samhället och kräva förbud mot parfym/deo m.m. även hos alla privata näringsidkare, eftersom att det är en privat näringsidkare vi diskuterar i tråden.
2) Undvika de butiker och personer som stinker.
Pälsdjursallergiker har det så himla bra, de är vana vid att det finns tågvagnar, butiker m.m. där de inte behöver stöta på pälsdjur. Har du någonsin sett en biograf eller tunnelbanevagn som är fri från starka dofter eller jordnötter?
Jag liksom de flesta andra som är för hund i en och annan butik och köpcenter vill såklart att detta ska visas med tydlig skylt och att hundägaren ska hålla hunden från att gå fram till människor som inte vill ha med hunden att göra.

Nej, men alla måste hjälpas åt om det ska bli något bra. Kommer tyvärr alltid finnas hänsynslösa människor.

Jag har aldrig känt mig kränkt av att det fanns hund i butiken, inte heller försökt förbjuda det, fann det märkligt bara. Och respektlöst för att det inte fanns någon skylt.

Ja, dessa förbaskade nötter folk ska ha med sig överallt. Vet inte hur många ggr jag har åkt buss och någon äter nötter. Helt obegripligt för mig. Tror de som gör så hade behövt ett studiebesök på sjukhuset.
 
Har inte med någon av mina på jobbet trots att den större delen av min arbetsplats tom nishar sig till hundfolk. Jag ränner runt över hela området och åker på ärenden och ids inte ta hänsyn till hund där också. Räcker gott med alla hundar hemma. På kontoret/receptionen tycker jag att våra icke hundrelaterade kunder ska slippa hundar.
 
Jag och min mor brukar ha med våra (och andras, när vi är hundvakter) hundar i butiken, som är en heminrednings/kontorsvaror/leksaksbutik. De är dock begränsade till att röra sig bakom kassan, på lagret och i personalutrymmen. Vi har aldrig upplevt det som ett problem och majoriteten av kunderna märker inte ens av att hundarna finns där inne då de brukar sova på något undanskymt ställe.
Till saken hör också att svenska lapphundarna har en del vakt (de larmar hemma när någon kommer) och är människoälskare av stora mått, men i butiken "jobbar" dom (=skäller inte och hälsar sällan på folk som inte har godis :angel:).

Ungefär så här brukar det se ut:
933944_571748746200142_1151050152_n.jpg

Min och lånad
11115737_889197841121896_3695667182970897846_n.jpg

Mammas och lånad
165516_1747594937738_1216024_n.jpg

Min och mammas förra hund (mitt i julrushen, så att alla som skulle mellan butiken och lagret fick kliva över honom där han sov :D)
1505297_10203142329227151_2085570789_n.jpg

Min
1011913_10201491630560716_2123403972_n.jpg

Bonusbild: Min en gång när han verkade försöka göra en sport av att hitta den obekvämaste "huvudkudden". :p
Är de mörka svensk lapphund eller är det den ljusa?
 
Ser att rätt många här skulle behöva en släng av allergi.
Då kanske det skulle finnas minsta gnutta empati för andra.
Finns hunddagis till hundar när man jobbar.
Hälsn hundägare sen 49 år tillbaks.
Tack, jag har allergier så att det räcker. På vilket sätt är det empatilöst att ha med sin egen hund i sin egna butik? Bor en på landet är det inte så självklart att det finns hunddagis, eller att det är den bästa lösningen.
 
För att inte tala om stallkläder i mataffären.

Jag är en sådan "hänsynslös" person. Stallet ligger tre mil hemifrån men bara en kilometer från affären. Nej, jag åker inte hem och byter om innan. Mina vanliga kläder är ju dessutom nerlusade med hund- och katthår.

Ja, jag har parfym. Ibland öppnar jag en snickers på offentliga platser. Jag kan inte organisera mitt liv efter tusen möjliga "what if"-situationer. När nya chefen införde djurförbud i våra lokaler sa jag upp mig... :angel:

/Den Hänsynslöse
 
Jag är en sådan "hänsynslös" person. Stallet ligger tre mil hemifrån men bara en kilometer från affären. Nej, jag åker inte hem och byter om innan. Mina vanliga kläder är ju dessutom nerlusade med hund- och katthår.

Ja, jag har parfym. Ibland öppnar jag en snickers på offentliga platser. Jag kan inte organisera mitt liv efter tusen möjliga "what if"-situationer. När nya chefen införde djurförbud i våra lokaler sa jag upp mig... :angel:

/Den Hänsynslöse
Jag har också svårt för sånt. Så länge folk röker överallt bryr jag mig mycket lite och tar normal hänsyn.
Och jag sa också upp mig när det blev hundförbud på mitt förra jobb:D
 
Jag är en sådan "hänsynslös" person. Stallet ligger tre mil hemifrån men bara en kilometer från affären. Nej, jag åker inte hem och byter om innan. Mina vanliga kläder är ju dessutom nerlusade med hund- och katthår.

Ja, jag har parfym. Ibland öppnar jag en snickers på offentliga platser. Jag kan inte organisera mitt liv efter tusen möjliga "what if"-situationer. När nya chefen införde djurförbud i våra lokaler sa jag upp mig... :angel:

/Den Hänsynslöse

Ditt inlägg fick mig att fundera på om inte jag orsakat mer lidande genom att vara artig nog att ta folk i hand än vad du gör genom att gå stallklädd i mataffären :confused: :angel:
 
Jag ska genast börja kräva att folk inte klipper sina gräsmattor på sommaren när jag ska gå ut. Jag blir skitdålig av det. Jäkla folk som inte kan visa hänsyn :banghead: jag blir dömd att hålla mej inomhus eftersom allergimedicinerna knappt funkar :rage:

Nästa gång min hyresvärd klagar på att jag inte klipper gräset så ska jag hänvisa till dig! :D

Ja, jag är lat. Det är typ det tråkigaste som finns att klippa gräset!!!
 
Har inte med djur på jobbet.

Först skulle jag förmodligen behöva smuggla djuret förbi vakten och skulle den sedan springa runt fritt i fabriken skulle den troligen snart bli påkörd av en truck, jobbar på volvo lastvagnar.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 580
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 061
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 154
Senast: Sandora
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp