Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan han inte ha tuggat sig öm då?
Skulle inte lägga så stor vikt vid det på en gång, däremot vara uppmärksam om han reagerar så igen eller beter sig annorlunda, oavsett om det är vid bentuggande eller mat eller bara i vardagen.

Mycket möjligt. Plus att han är en smula dramatisk... Jag gav honom lite metacam på eget bevåg, och undersökte lite mer efter någon timme. Inget som syns, men någonstans kring nedre huggtanden på vänstersidan reagerar han. Det är ju inte ens en tand han gnager med, tänker jag?
 
:love:

En har skrivit att det är synd om ts som bad om bilder på icke-tjocka labbar och på hälften av bilderna är det överviktiga labbar. Varpå nån såklart svarar att denne inte alls ser några överviktiga labbar :crazy:.

@AraSlei - visst har du lagt in en (två) bild på din ferrari i tråden där?

Haha, japp, jag såg det.... min favorit är den som säger att labbar behöver extra hull för att jobba i kallt vatten.

Gillade bilderna på @AraSlei s sötfloyd också. Om tråden är kvar när jag är hemma från stallet kanske jag lägger upp en bild på mina. Men antagligen har väl Konstapel Läis låst den, som med alla andra roliga trådar. :p

Har också varit inne i den tråden, inte med bilder då utan kommenterat. Helt otroligt vad folk är blinda/har dålig kunskap om hur hundar/labbar i form ser ut! :crazy:

Angående personen som skrev att labbar behöver ett fettlager (”skyddshull” kallas det tydligen :confused:) för att de är vattenapportörer så kan jag möjligen ha föreslagit för hen att närvara på ett jaktprov och se hur många labbar som har det där ”skyddshullet” :angel:
 
Gräsligt dyrt! Är pinnarna så dyra hos andra bolag också?

Jag betalar ganska exakt 5000/år för mina två. Men folksam då..

Du betalar mer för tre pinnar än jag gör för 10 BCs :eek:

Dvärgpinschrar är ändå överlag väldigt friska, så de är definitivt inte bland de dyrare raserna. Vet dock att till exempel Folksam ligger betydligt lägre. Min kompis betalar runt 2000 per år för sina jrt hos Folksam.

Försäkringen är dyr eftersom hundarna är ganska gamla (födda 09 och 10) i och med att premien stiger schablonmässigt varje år :( Det går att sänka premien genom att höja självrisken också.

Oavsett har agria verkligen varit toppen genom åren, jag har alltid fått ersättning för allt - och bra service.
 
Mycket möjligt. Plus att han är en smula dramatisk... Jag gav honom lite metacam på eget bevåg, och undersökte lite mer efter någon timme. Inget som syns, men någonstans kring nedre huggtanden på vänstersidan reagerar han. Det är ju inte ens en tand han gnager med, tänker jag?
Inget mer metacam och fortsätt ha koll, tänker jag.
 
Alltså, Floyd :laugh:
Jag har börjat en tränarutbildning i helgen, där vi bland annat gått igenom klickerträning och shejping i teori och praktik. Efter en förmiddag med WT och sedan flera rejäla pass med praktisk träning under resten av helgen (plus sova borta som han är ovan vid osv), så kunde man ju ändå tänka sig att han borde däckat när vi kom hem. Däckar han när vi kommer hem? Nej. :D Är han pepp på mer träning när vi kommer hem? Ja :D
 
Har också varit inne i den tråden, inte med bilder då utan kommenterat. Helt otroligt vad folk är blinda/har dålig kunskap om hur hundar/labbar i form ser ut! :crazy:

Angående personen som skrev att labbar behöver ett fettlager (”skyddshull” kallas det tydligen :confused:) för att de är vattenapportörer så kan jag möjligen ha föreslagit för hen att närvara på ett jaktprov och se hur många labbar som har det där ”skyddshullet” :angel:

Haha, så det var du! :D Bra svar! Min hund är den näst sista bilden innan tråden låstes, tror jag. En gul tik som iofs väger rätt mycket för att vara tik, men som också är 60 cm hög. :)
 
Någon som vill ha en billig Bostonterrier?
Förstår inte var hon får all energi ifrån,nu har hon rivit ut alla sina saker på köksgolvet,tuggat på Gissas filt,hoppat i soffan,kissat på mattan :devil: som hon inte gjort sen jag vet inte när.
Och så snöar det ute :yuck:
 
Alltså, Floyd :laugh:
Jag har börjat en tränarutbildning i helgen, där vi bland annat gått igenom klickerträning och shejping i teori och praktik. Efter en förmiddag med WT och sedan flera rejäla pass med praktisk träning under resten av helgen (plus sova borta som han är ovan vid osv), så kunde man ju ändå tänka sig att han borde däckat när vi kom hem. Däckar han när vi kommer hem? Nej. :D Är han pepp på mer träning när vi kommer hem? Ja :D

Mina sover i bilen hem från WTn och så är de pigga och träningsglada när vi kommer hem igen. O_o Efter en sådan helg är JAG helt slut och behöver återhämtning så då får de gott ha lite vila...
 
Mina sover i bilen hem från WTn och så är de pigga och träningsglada när vi kommer hem igen. O_o Efter en sådan helg är JAG helt slut och behöver återhämtning så då får de gott ha lite vila...

Precis så :D Floyd sov i och för sig som en stock i lördags kväll, men igår var han oberörd :laugh: Jag höll på att svimma av trötthet..
 
Jag har ett helvete med ensamträningen. Idag satt han och ylade (jag filmar honom) och då va han ändå nyrastad när han lämnades, det har gått jättebra annars, och jag var bara iväg i drygt 40 minuter. Jag orkar inte ha en till hund som inte går att lämna. Jag orkar inte :cry:
 
Du betalar mer för tre pinnar än jag gör för 10 BCs :eek:

Fast det har ju inte med att just dvärgpincher är dyra, utan vilken typ av försäkring man väljer och i vilket bolag.
Mina tre bc's kostar 12000kr att försäkra per år.

Jag antar att du inte har dina hundar fullförsäkrade för maxpriset och livförsäkring?
 
Fast det har ju inte med att just dvärgpincher är dyra, utan vilken typ av försäkring man väljer och i vilket bolag.
Mina tre bc's kostar 12000kr att försäkra per år.

Jag antar att du inte har dina hundar fullförsäkrade för maxpriset och livförsäkring?

Jag har hög livförsäkring på de vuxna arbetshundarna (inte karla då, eftersom hon löste ut sin i vintras) och individuell veterinärförsäkring på samtliga. Livvärde på unghundarna hade höjt årskostnaden med en dryg tusenlapp. Generösa villkor, men ganska hög självrisk (1500:- + 25%). Har 30% uppfödarrabatt, men även utan den är ju mina tillsammans samma kostnad som dina tre. Vad har du för bolag?
 
Tinja är så lustig. Främlingar vill hon ju gärna komma tillräckligt nära för att få en ordentlig sniff av, sen bryr hon sig egentligen inte, mycket till folk som vill hälsas förtret :angel: Far och tonårsdotter ville hälsa på hundarna idag och de gosade med Benji men det märktes att de var lite besvikna på att Tinja var mer intresserad av att försöka busa igång Benji än hälsa på dem. (Hon drog liksom en sniff på bådas händer sen brydde hon sig inte) Jag gav dem tipset att "klia henne på rumpan, det gillar hon".
Sagt och gjort, och Tinja är så jäkla lättsåld alltså :rofl: Kli på rumpan och hon är deras bästa kompis. De blev riktigt glada över att få gosa med henne tillslut :p
 
Jag har ett helvete med ensamträningen. Idag satt han och ylade (jag filmar honom) och då va han ändå nyrastad när han lämnades, det har gått jättebra annars, och jag var bara iväg i drygt 40 minuter. Jag orkar inte ha en till hund som inte går att lämna. Jag orkar inte :cry:

Kan du lämna honom med något gott, ett märgben eller liknande, så att han håller sig sysselsatt?
 
Kan du lämna honom med något gott, ett märgben eller liknande, så att han håller sig sysselsatt?

Ja det kan jag, men sist jag gjorde det så började han bara pipa efter han ätit upp det (tror det va ett grisöra eller något den gången) efter det har jag övat utan att han fått nåt men idag när jag såg att han suttit och yla nästan hela stunden jag va borta så känns det helt hopplöst. Jag ägnade 7 år åt min förra hund med att pyssla och ha mig för att han inte klarade att va ensam och jag trodde att det skulle bli enklare med valpen.. Imorgon kanske det känns bättre igen men idag är jag verkligen helt knäckt
 
kan tillägga att han absolut inte är den som alltid måste va hos mig eller så, han lägger sig ofta och sover i andra rum eller är ute på tomten själv. Jag vill bara kunna åka och handla utan att känna mig stressad över hunden :cry:
 
Ja det kan jag, men sist jag gjorde det så började han bara pipa efter han ätit upp det (tror det va ett grisöra eller något den gången) efter det har jag övat utan att han fått nåt men idag när jag såg att han suttit och yla nästan hela stunden jag va borta så känns det helt hopplöst. Jag ägnade 7 år åt min förra hund med att pyssla och ha mig för att han inte klarade att va ensam och jag trodde att det skulle bli enklare med valpen.. Imorgon kanske det känns bättre igen men idag är jag verkligen helt knäckt

Grisöron går ju åt fort, ett märgben tar lååång tid att tugga på. Förstår att det inte känns jättekul atm! Du kanske skulle backa några steg i ensamhetsträningen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
573
Senast: Karolina90
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 243
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 474
Senast: ako
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 587
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp