Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag hade jag en sådandär pissdag tack vare min korkade granne som jag här med ska anmäla, nu blev det fan droppen.
Jag får konstant utskällning över att hennes otrevliga hanar inte får hälsa på mina tikar, allt är tydligen mitt fel att dom inte lyssnar längre på henne och det är mitt fel att hundarna slåss emellan så hennes hundar blir blodiga.
Min hund är farlig och bör avlivas då Corinne blir flyförbannad när min granne går ut full som en pissråtta ut med sina hundar i världens längsta senilsnöre och noll koll på hundarna, så dom slänger sig på mina hundar varpå Corinne blir förbannad, jag har gång på gång sagt att min ena(Corinne) inte gillar hanar och kan trycka ned dom rejält. Har till och med satt på munkorg vid vissa tillfällen på Corinne för att kärringen ska fatta att jag menar allvar.
Tanten har med flit när mina tikar löper släppt fram sina superkåta hundar till mina tikar för att "det är alltid mysigt om det blir lite valpar".
Ska för tygla att mina hundar har inte gjort en skråma på dom skithundarna.

Idag var det droppen, hade satt in hundarna i bilen och stod och packade in lite saker, helt plötsligt kommer tanten från ingenstans och skäller ut en, helt plötsligt slänger hon in sig själv baksätet på min bil och börjar hetsa mina hundar och skriker på dom, varpå mina hundar svarar henne där efter och då trycker tanten ur sig "nu är ni inte så tuffa va?".
Jag blev flyförbannad och nu är det fan nog, vem gör något sådant egentligen?! :rage:

Skulle göra vadsomhelst för att få bo ute i skogen med minimalt med grannar.

Shit! :crazy: Hon låter inte på långa vägar som normal. Låter riktigt instabil...
 
Idag hade jag en sådandär pissdag tack vare min korkade granne som jag här med ska anmäla, nu blev det fan droppen.
Jag får konstant utskällning över att hennes otrevliga hanar inte får hälsa på mina tikar, allt är tydligen mitt fel att dom inte lyssnar längre på henne och det är mitt fel att hundarna slåss emellan så hennes hundar blir blodiga.
Min hund är farlig och bör avlivas då Corinne blir flyförbannad när min granne går ut full som en pissråtta ut med sina hundar i världens längsta senilsnöre och noll koll på hundarna, så dom slänger sig på mina hundar varpå Corinne blir förbannad, jag har gång på gång sagt att min ena(Corinne) inte gillar hanar och kan trycka ned dom rejält. Har till och med satt på munkorg vid vissa tillfällen på Corinne för att kärringen ska fatta att jag menar allvar.
Tanten har med flit när mina tikar löper släppt fram sina superkåta hundar till mina tikar för att "det är alltid mysigt om det blir lite valpar".
Ska för tygla att mina hundar har inte gjort en skråma på dom skithundarna.

Idag var det droppen, hade satt in hundarna i bilen och stod och packade in lite saker, helt plötsligt kommer tanten från ingenstans och skäller ut en, helt plötsligt slänger hon in sig själv baksätet på min bil och börjar hetsa mina hundar och skriker på dom, varpå mina hundar svarar henne där efter och då trycker tanten ur sig "nu är ni inte så tuffa va?".
Jag blev flyförbannad och nu är det fan nog, vem gör något sådant egentligen?! :rage:

Skulle göra vadsomhelst för att få bo ute i skogen med minimalt med grannar.

Men herregud?! :eek: Jag hade nog inte kunnat hålla mig ifrån att slå kärringen på käften, fyfan vilket jävla sätt!
 
@Wenniz så glad just nu att jag bor mitt ute i ingenstans! Hade nog inte kunnat låta bli att tufsa till kärringen :rage:.

Igår var vi på årets första cykeltur (äntligen barmark på vägarna iallafall)! Hade Nike och Nessie kopplade brevid cykeln men tog inte många meter innan jag gav upp och släppte Nike då hon envisas med att hänga på släp. Väl lös så pinnade hon på bra, måste bara ha koll när det kommer bilar då hon är så liten och grå och smälter in i vägfärgen (nästa tur får hon reflexväst). Blev en kort tur (1,5-2km) och moderat tempo så får jag öka på lite allteftersom. De hade såklart orkat mer men jag hade lite bråttom plus att jag ville inte att de ska ha träningsvärk idag på agilityträningen.
Idag har jag ägnat mig åt att trimma på Nike, husse tjuvstartade igår men hon behövde tvättas innan man kör på benen och magen så hon fick dusch med schamponering på kvällen innan läggdax. Ikväll blir det agilityträning med vovvarna och maken!
 
Var en på labbesidan på fb som ville se bilder på labbar som inte är tunnor. Lade upp en bild på vår guldgosse och fick som kommentar (av en som har, vad jag anser, överviktiga labbar (men dom vinner ju på utställning :banghead:)) "ras???"
Känner att det är himla oförskämt. Borde ju fattat att nån sån kommentar skulle komma, men ändå.
 
Var en på labbesidan på fb som ville se bilder på labbar som inte är tunnor. Lade upp en bild på vår guldgosse och fick som kommentar (av en som har, vad jag anser, överviktiga labbar (men dom vinner ju på utställning :banghead:)) "ras???"
Känner att det är himla oförskämt. Borde ju fattat att nån sån kommentar skulle komma, men ändå.

Ooo, drama på labbesidan är mitt guilty pleasure. Jag går in och stödlajkar er.
 
Ooo, drama på labbesidan är mitt guilty pleasure. Jag går in och stödlajkar er.
:love:

En har skrivit att det är synd om ts som bad om bilder på icke-tjocka labbar och på hälften av bilderna är det överviktiga labbar. Varpå nån såklart svarar att denne inte alls ser några överviktiga labbar :crazy:.

@AraSlei - visst har du lagt in en (två) bild på din ferrari i tråden där?
 
Älskar såna dagar som igår. Kompisen från långväga ifrån var i krokarna och körde inom här för att hämta en kass med slaktkrokar. Så när hon öppnade bagaget för att lägga in dem drog hon ut en murarbalja med en slaktkropp från vildsvin. Hon hade slaktat i veckan och tänkte på Bobber och fluffvargen så hon stoppade med sig den:love:

Hundarna blev grymt nöjda när dom fick varsitt helt ben igår och en bit skulderblad idag när jag hade styckat det.:up: Och nu är frysen full av lördagsgodis till hundarna :D

Just nu får jag dock onda ögat från bägge efter en ordentlig dusch med dubbel intvålning och ordentligt skurande överallt :D Luktar gott nu :rofl:
 
:love:

En har skrivit att det är synd om ts som bad om bilder på icke-tjocka labbar och på hälften av bilderna är det överviktiga labbar. Varpå nån såklart svarar att denne inte alls ser några överviktiga labbar :crazy:.

@AraSlei - visst har du lagt in en (två) bild på din ferrari i tråden där?

Haha, japp, jag såg det.... min favorit är den som säger att labbar behöver extra hull för att jobba i kallt vatten.

Gillade bilderna på @AraSlei s sötfloyd också. Om tråden är kvar när jag är hemma från stallet kanske jag lägger upp en bild på mina. Men antagligen har väl Konstapel Läis låst den, som med alla andra roliga trådar. :p
 
Väldigt trött liten bostonterrier bredvid mig nu. Hela förmiddagen och in på lunchen har vi kunnat vara ute tack vare vädret. Gått långpromenad, fixat i stallet och medans jag red var hon med min mor och basenjisarna i stallet och njöt av solen.

Sedan åkte vi till en vän/kund som har 2 hundar en fralla och en miniatyr bullterrier. Fick håla lite i bullterriern. Jösses vilken bulldozer! Effie har lekt som hejsan och vi var 3st som fick hålla koll på bullterriern så hon inte av misstag sprang över Effie. Slutade med att bullterriern fick springa för livet med en lekfull galen fralla och bostonterrier på sig. Effie och frallan teamade up och tog sig an bullterriern. Men vilken hund :love:

Jag verkar ha en förkärlek för bastanta bulldozrar till hundar :D

Lite roligt att se att minsta hunden drog ifrån dem allihopglad. Ägarinnan till hundarna föll som en fura och ville behålla Effie men icke.

Lite roligt att den enda som bröt leken och lyssnade var Effie som är minst även om det satt långt inne :D

 
Satte mig äntligen och fixade till Tinjas norska rullhalsband. Klippte av en bra bit av remmen och fixade och donade tills den passade och hon kunde både ta och släppa rullen bekvämt.

Nu ska jag bara hitta några bra rullövningar man kan göra själv med hunden :D
 
Väldigt trött liten bostonterrier bredvid mig nu. Hela förmiddagen och in på lunchen har vi kunnat vara ute tack vare vädret. Gått långpromenad, fixat i stallet och medans jag red var hon med min mor och basenjisarna i stallet och njöt av solen.

Sedan åkte vi till en vän/kund som har 2 hundar en fralla och en miniatyr bullterrier. Fick håla lite i bullterriern. Jösses vilken bulldozer! Effie har lekt som hejsan och vi var 3st som fick hålla koll på bullterriern så hon inte av misstag sprang över Effie. Slutade med att bullterriern fick springa för livet med en lekfull galen fralla och bostonterrier på sig. Effie och frallan teamade up och tog sig an bullterriern. Men vilken hund :love:

Jag verkar ha en förkärlek för bastanta bulldozrar till hundar :D

Lite roligt att se att minsta hunden drog ifrån dem allihopglad. Ägarinnan till hundarna föll som en fura och ville behålla Effie men icke.

Lite roligt att den enda som bröt leken och lyssnade var Effie som är minst även om det satt långt inne :D

:banana::banana::banana: Effie :heart
 
Var en på labbesidan på fb som ville se bilder på labbar som inte är tunnor. Lade upp en bild på vår guldgosse och fick som kommentar (av en som har, vad jag anser, överviktiga labbar (men dom vinner ju på utställning :banghead:)) "ras???"
Känner att det är himla oförskämt. Borde ju fattat att nån sån kommentar skulle komma, men ändå.

Fått samma svar på mina i den gruppen (och då är gammeltanten inte ens slimmad...).
 
Idag är det ingen vanlig dag, för det är Flokis ettårsdag. :love: Den här hunden gör mig så lycklig.
 

Bifogade filer

  • 955C860C-F7ED-457E-8ECA-175E0C8F5C04.jpeg
    955C860C-F7ED-457E-8ECA-175E0C8F5C04.jpeg
    259,8 KB · Visningar: 124
Hahaha, Joel, familjens ankunge :rofl: Rost börjar bli mer mogen och klok i blicken, Sonic näst intill högfärdig och Joel ser fortfarande ut som en bortbyting på typ varenda bild ;) Blev inget porträtt på Tidus idag, och Daud går ju i koppel så fick mest sura blickar av honom...

29541133_10155603335298666_4927092795636103207_n.jpg

29513091_10155603335623666_3840235897203258484_n.jpg

29542658_10155603335923666_7486368425597207649_n.jpg


Och ja, vi verkar fast i ett kroniskt öronkaos.

Orsaken till att det inte blev porträtt på Tidus är att han mest ser ut så här just nu :angel:
29542384_10155603297588666_7292608895009654267_n.jpg
 
:love:

En har skrivit att det är synd om ts som bad om bilder på icke-tjocka labbar och på hälften av bilderna är det överviktiga labbar. Varpå nån såklart svarar att denne inte alls ser några överviktiga labbar :crazy:.

@AraSlei - visst har du lagt in en (två) bild på din ferrari i tråden där?

Åh, jag missade nog din bild, men såg den nu! Han är så fin :love:

Japp, Ferrarin är med :D


Haha, japp, jag såg det.... min favorit är den som säger att labbar behöver extra hull för att jobba i kallt vatten.

Gillade bilderna på @AraSlei s sötfloyd också. Om tråden är kvar när jag är hemma från stallet kanske jag lägger upp en bild på mina. Men antagligen har väl Konstapel Läis låst den, som med alla andra roliga trådar. :p

Tack :love:
Gillade också den kommentaren, sjukt komiskt :laugh:
 
Lite drygt 3 timmar promenad i solsken var visserligen underbart, men jag är SÅ trött i fötterna nu. Å andra sidan är hundarna också trötta, så nu slappar vi i soffan resten av dagen :p Vi gick i helt nya områden och äntligen känns det som om våren är här på riktigt.
29060383_1025421444272902_3849407860677206439_o.jpg


Nu är det också flera dagar sen vi senast tränade rallylydnad. Ska ta och köra ett pass imorgon igen. Klurar lite på hur jag på bästa sätt skulle kunna filma bara... Det bästa hade varit någon typ av mobilhållare som går att sätta fast på träd och lyktstolpar :cautious:
 
Lite drygt 3 timmar promenad i solsken var visserligen underbart, men jag är SÅ trött i fötterna nu. Å andra sidan är hundarna också trötta, så nu slappar vi i soffan resten av dagen :p Vi gick i helt nya områden och äntligen känns det som om våren är här på riktigt.
29060383_1025421444272902_3849407860677206439_o.jpg


Nu är det också flera dagar sen vi senast tränade rallylydnad. Ska ta och köra ett pass imorgon igen. Klurar lite på hur jag på bästa sätt skulle kunna filma bara... Det bästa hade varit någon typ av mobilhållare som går att sätta fast på träd och lyktstolpar :cautious:
Jag köpte en gorilla pod med mobilfäste! Funkar skitbra när man vill rigga kamera på konstiga ställen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 198
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 137
Senast: ako
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 347
Senast: gulakatten
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
29 30 31
Svar
617
· Visningar
45 121

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp