Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Grisöron går ju åt fort, ett märgben tar lååång tid att tugga på. Förstår att det inte känns jättekul atm! Du kanske skulle backa några steg i ensamhetsträningen?

ja jag får väl göra det, men det känns verkligen inte som att vi har gått fort fram. Jag brukar försöka lämna honom flera gånger om dagen med varierande längt, allt mellan 5 och uppåt men max 30-40 min.

Tack för input! det känns lite lättare när man iaf får diskutera det
 
ja jag får väl göra det, men det känns verkligen inte som att vi har gått fort fram. Jag brukar försöka lämna honom flera gånger om dagen med varierande längt, allt mellan 5 och uppåt men max 30-40 min.
Blir det bakslag så har man gått för fort fram. Vår Dalmatiner hade problem, men nu som treåring så går han att lämna i 5 timmar utan att han ens vaknar, så det går att få ordning på det. Jag hade backat och alltid försökt att inte vara borta längre än vad hunden klarar av.
 
Neeej, det är en lös tand.
Han har visserligen tandlossning, men det är ju så förbannat tråkigt!! :(

203 är det som lös, alltså ”lilla huggtanden” i överkäken.

Det finns ju en överhängande risk att den var dålig redan innan. Jag tänker ändå att det är konstigt att det är en sån tand som drabbas, det är ju inte de tänderna som används när han gnager...
 
Neeej, det är en lös tand.
Han har visserligen tandlossning, men det är ju så förbannat tråkigt!! :(

203 är det som lös, alltså ”lilla huggtanden” i överkäken.

Det finns ju en överhängande risk att den var dålig redan innan. Jag tänker ändå att det är konstigt att det är en sån tand som drabbas, det är ju inte de tänderna som används när han gnager...
203???? P1 menar du eller? :idea:
 
Åh vad den lilla börjar bli duktig,hon kommer som ett skott när man kallar eller visslar,även på stanna signalen :D
Vi har även tränat lite fotgående och det går ok.
 
Jag har hög livförsäkring på de vuxna arbetshundarna (inte karla då, eftersom hon löste ut sin i vintras) och individuell veterinärförsäkring på samtliga. Livvärde på unghundarna hade höjt årskostnaden med en dryg tusenlapp. Generösa villkor, men ganska hög självrisk (1500:- + 25%). Har 30% uppfödarrabatt, men även utan den är ju mina tillsammans samma kostnad som dina tre. Vad har du för bolag?

Ena hanen är försäkrad i Folksam, den andre hanen i sveland, tiken som är dyrast i försäkring också i sveland.
 
Ja, jag flyttade bort Boss från Sveland när Moderna gav mig bättre villkor och generösare ersättning för 1/3 av priset...

Ja sveland är jäkligt dyrt. Funderat på att byta men så gillar jag ändå vad man får om olyckan skulle vara framme.

Fast det skulle nog fungera lika bra med mindre veterinärbelopp också än vad jag har nu.

Jag får fundera på detta lite mer...
 
ja jag får väl göra det, men det känns verkligen inte som att vi har gått fort fram. Jag brukar försöka lämna honom flera gånger om dagen med varierande längt, allt mellan 5 och uppåt men max 30-40 min.
Bara en tanke men för oss fungerar det inte att lämna flera gånger om dagen. Eller ja, fungerar och fungerar, men iaf. Svansson blir superstressad om jag går och stänger om honom flera gånger på samma dag. En gång går bra och två gånger fungerar men mer än så får honom att gå upp i atomer (och vara ett plåster när jag kommer hem). Så kanske går det att träna på kommandot ”gå och lägg dig” till där du vill att valpen ska vara när du inte är hemma men utan att alltid lämna? Och sen inte lämna för många gånger/dag?

Det kanske är helfel men ja, jag ser ju hur det (inte) fungerar för mig så kan ju vara värt att fundera på. Oavsett så hoppas jag verkligen att det ger med sig och ni kan komma framåt i ensamhetsträningen på ett sätt som fungerar för er :heart
 
ja jag får väl göra det, men det känns verkligen inte som att vi har gått fort fram. Jag brukar försöka lämna honom flera gånger om dagen med varierande längt, allt mellan 5 och uppåt men max 30-40 min.

Tack för input! det känns lite lättare när man iaf får diskutera det
Precis som @Killaloe så vet jag flera hundar som tycker det är jobbigt att bli lämnade ensamma flera gånger. Jag har tex en bekant vars hundar inte har några problem att vara ensamma 6-7 timmar i ett svep, men blir det 1 timme på förmiddagen, 1 timme på lunchen och 1-2 timmar på kvällen så är de klart upp i varv, trots att den totala ensamtiden är betydligt kortare än vad de annars klarar i ett svep.
 
Precis som @Killaloe så vet jag flera hundar som tycker det är jobbigt att bli lämnade ensamma flera gånger. Jag har tex en bekant vars hundar inte har några problem att vara ensamma 6-7 timmar i ett svep, men blir det 1 timme på förmiddagen, 1 timme på lunchen och 1-2 timmar på kvällen så är de klart upp i varv, trots att den totala ensamtiden är betydligt kortare än vad de annars klarar i ett svep.

ok, jag har mest gjort det för att få in dom där korta (typ 5 min) så att han ska vänja sig. Jag får prova att bara lämna honom en gång och se om det gör någon skillnad. Jag vill ju att han ska känna sig bekväm med att vara själv, jag bor på landet och ingen hör om han sitter och piper eller ens ylar men jag känner mig hemskt stressad, dessutom har vi tänkt att vi skulle åka på roadtrip i sommar vilket betyder att han behöver va ensam på hotellrum ibland.
 
Jag fyller 35 nästa vecka, och igår köpte jag mig själv en fin present :D!

12D31684-F26D-4BE7-A44B-654387FA87F0.jpeg


Nuke, eller Nookie som vi kallar honom mest, är en mallehane som fyllde 2 år i januari och har bott hos mig på prov i några veckor, och jag och maken tog beslutet att han skulle få ingå permanent i vår familj för han passar så bra in i flocken och är en superhärlig hund :love: !

Tror det här kan bli bästa födelsedagspresenten ever :D!
 
Jag fyller 35 nästa vecka, och igår köpte jag mig själv en fin present :D!

Visa bifogad fil 12782

Nuke, eller Nookie som vi kallar honom mest, är en mallehane som fyllde 2 år i januari och har bott hos mig på prov i några veckor, och jag och maken tog beslutet att han skulle få ingå permanent i vår familj för han passar så bra in i flocken och är en superhärlig hund :love: !

Tror det här kan bli bästa födelsedagspresenten ever :D!

Nämen :o:D

Stort grattis i förskott och vilken underbar present!:love:
 
Jag fyller 35 nästa vecka, och igår köpte jag mig själv en fin present :D!

Visa bifogad fil 12782

Nuke, eller Nookie som vi kallar honom mest, är en mallehane som fyllde 2 år i januari och har bott hos mig på prov i några veckor, och jag och maken tog beslutet att han skulle få ingå permanent i vår familj för han passar så bra in i flocken och är en superhärlig hund :love: !

Tror det här kan bli bästa födelsedagspresenten ever :D!
Perfekt present!
 
Jag fyller 35 nästa vecka, och igår köpte jag mig själv en fin present :D!

Visa bifogad fil 12782

Nuke, eller Nookie som vi kallar honom mest, är en mallehane som fyllde 2 år i januari och har bott hos mig på prov i några veckor, och jag och maken tog beslutet att han skulle få ingå permanent i vår familj för han passar så bra in i flocken och är en superhärlig hund :love: !

Tror det här kan bli bästa födelsedagspresenten ever :D!

Vilken strålande present! :D
Stort grattis i förskott!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej, ny här och skulle vilja höra lite hur olika löp kan vara, jag har en labrador tik som nu löper, inne på dygn 17 nu, tog...
Svar
8
· Visningar
581
Senast: Karolina90
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 244
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 490
Senast: ako
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 612
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Dra hästsläp med Tesla Y
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp