Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Borde vara en av dessa (röd markering):

Visa bifogad fil 13951
Tack! Får in och rota i munnarna igen. Kan det vara så att det inte syns? Jag tänkte ju att det skulle synas tydligt som ett hål i tandköttet eller att man såg den biten av tand som sitter kvar. Den äldre hunden jag har tog bort några tänder pga tandsten innan han kom till mig som omplacering, så han saknar ju redan några tänder. Den andra yngre hunden har alla tänder kvar så uteslutningsmetoden borde ju innebära att det är den äldre som tappat den.
 
I dag är jag ledsen, tiken jag köpte dog i fm på operationsbordet.:cry:
Tur i oturen så hände det hos ägaren så jag får pengarna tillbaka men ändå.
 
Tack! Får in och rota i munnarna igen. Kan det vara så att det inte syns? Jag tänkte ju att det skulle synas tydligt som ett hål i tandköttet eller att man såg den biten av tand som sitter kvar. Den äldre hunden jag har tog bort några tänder pga tandsten innan han kom till mig som omplacering, så han saknar ju redan några tänder. Den andra yngre hunden har alla tänder kvar så uteslutningsmetoden borde ju innebära att det är den äldre som tappat den.

Om hela tanden inklusive rot tappades för några dagar sedan kan hålet ha läkt ihop och det vara svårt att se. Finns rester kvar (vilket man borde misstänka för ser inte riktigt ut som att hela roten på tanden är med) så borde du se. De första tänderna som sitter bakom hörntänderna ser man inte alltid om man inte petar bort tungan och läppen lite. Har du tittar från sidan samt med öppen mun på båda? Om tandrestee finns kvar måste de opereras ut
 
Om hela tanden inklusive rot tappades för några dagar sedan kan hålet ha läkt ihop och det vara svårt att se. Finns rester kvar (vilket man borde misstänka för ser inte riktigt ut som att hela roten på tanden är med) så borde du se. De första tänderna som sitter bakom hörntänderna ser man inte alltid om man inte petar bort tungan och läppen lite. Har du tittar från sidan samt med öppen mun på båda? Om tandrestee finns kvar måste de opereras ut
Tack för ditt svar! Roten ser avbruten ut så jag tror att risken finns att det är rester kvar. Ska boka in en veterinärtid så att det blir kollat ordentligt.
 
Hundarna fick ben hemma medans vi hade bekanta här. Den ena gästen sätter sig på golvet och börjar "prata" och klappa med ena hunden, varpå hon morrar åt honom. Han blir rätt sur och säger att vi inte har uppfostrade hundar. (han frågade mig i situationen vad han skulle göra, och jag sa att hon har sagt att hon vill att du backar, så jag tycker att du kan göra det, och tyckte att det var ur världen, det tyckte inte han). Hur hade ni agerat?
 
Hundarna fick ben hemma medans vi hade bekanta här. Den ena gästen sätter sig på golvet och börjar "prata" och klappa med ena hunden, varpå hon morrar åt honom. Han blir rätt sur och säger att vi inte har uppfostrade hundar. (han frågade mig i situationen vad han skulle göra, och jag sa att hon har sagt att hon vill att du backar, så jag tycker att du kan göra det, och tyckte att det var ur världen, det tyckte inte han). Hur hade ni agerat?

Som du plus att jag hade sagt till gästen att ge f*n i hunden rent ut sagt!
 
Som du plus att jag hade sagt till gästen att ge f*n i hunden rent ut sagt!
Ja, jag tänkte ändå att detta är "hundmänniskor", tog nog för givet att de inte går fram och ska "hålla på" med en hund de inte känner. Däremot får de ben när vi är själva framöver (vet ju egentligen inte vad hunden eller han själv hade gjort om de varit själva i rummet).
 
Hundarna fick ben hemma medans vi hade bekanta här. Den ena gästen sätter sig på golvet och börjar "prata" och klappa med ena hunden, varpå hon morrar åt honom. Han blir rätt sur och säger att vi inte har uppfostrade hundar. (han frågade mig i situationen vad han skulle göra, och jag sa att hon har sagt att hon vill att du backar, så jag tycker att du kan göra det, och tyckte att det var ur världen, det tyckte inte han). Hur hade ni agerat?
Hade den situationen uppstått här, och någon blivit sur på mig pga "ouppfostrade hundar", då hade den personen fått gå hem...
 
Ja, jag tänkte ändå att detta är "hundmänniskor", tog nog för givet att de inte går fram och ska "hålla på" med en hund de inte känner. Däremot får de ben när vi är själva framöver (vet ju egentligen inte vad hunden eller han själv hade gjort om de varit själva i rummet).

Det visar ju egentligen bara hur olika syn hundmänniskor har på ”uppfostran”..
Med största sannolikhet är din gäst typen av hundmänniska som ska äta före hunden och kunna ta matskålen/ tuggben /what ever från hunden utan egentlig anledning :cautious:
 
Det visar ju egentligen bara hur olika syn hundmänniskor har på ”uppfostran”..
Med största sannolikhet är din gäst typen av hundmänniska som ska äta före hunden och kunna ta matskålen/ tuggben /what ever från hunden utan egentlig anledning :cautious:
Ja, exakt så! :D "Man ska alltid kunna ta allt från en hund!" Hunden ska absolut inte gå ut före genom dörren heller...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 174
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 008
Senast: ako
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 290
Senast: gulakatten
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
29 30 31
Svar
606
· Visningar
44 135
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp