Bukefalos 28 år!

Hunduppdateringstråden del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är övertygad om att något måste vara fel på Corinne, vägde henne för 2 månader sedan och då stod det 15,5kg på vågen..... idag vägde jag henne igen och hon vägde 17,5kg??!!!?! :crazy: Hon rör på sig mycket mer nu, hon får sällan godis och jag har inte ändrat maten något, jag hoppas innerligt att hon endast är svullen efter sitt löp och att det faktiskt gömmer sig muskler någonstans.... hoppas verkligen att det inte är jag som har blivit hemmablind eller något. :arghh::turd:

Ladda sväller som en jagvetintevad under löp... Får alltid dra ner hennes fodermängd, känns som att hon sparar varenda kalori :p
 
Jag är övertygad om att något måste vara fel på Corinne, vägde henne för 2 månader sedan och då stod det 15,5kg på vågen..... idag vägde jag henne igen och hon vägde 17,5kg??!!!?! :crazy: Hon rör på sig mycket mer nu, hon får sällan godis och jag har inte ändrat maten något, jag hoppas innerligt att hon endast är svullen efter sitt löp och att det faktiskt gömmer sig muskler någonstans.... hoppas verkligen att det inte är jag som har blivit hemmablind eller något. :arghh::turd:
Med andra ord, din whippet väger mer än min ena saluki ;)
Vad får hon för mat och hur mycket? Var 15,5kg lagom eller var hon rund då också?
 
:heart Alltid kul,på kliniken här nere har vi en vet som är med i trubbnosupproret,han är helt lyrisk när jag kommer,han till o med tog bilder förra gången. :D

Ja det är rent sorgligt när vissa ägare kommer in och mer eller mindre tycker att det är gulligt att hunden "snarkar". Nej, den kan inte andas puckon!! Det är flera gånger vi har fått skicka hem just frallor i förtid efter operationer eftersom de stressar upp sig något så förbaskat att de bokstavligt talat håller på att kväva sig själva. Helt sjukt. :crazy: Hur svårt kan det egentligen vara att köpa hund från en uppfödare som satsar på ordentliga nosar?! En sådan där som din hade jag bara blivit glad av. Eller som när vi hade en hundbrorsa till en rehabhund en gång, en liten mopskille som både hade bra nos och var vältränad. Sportmopsen döpte jag honom till. :love:
 
Jag har en sportmops oxå,tyvärr är bilden inte så bra och hon hatar sina nya byxor..
DSCN2284.JPG
 
Med andra ord, din whippet väger mer än min ena saluki ;)
Vad får hon för mat och hur mycket? Var 15,5kg lagom eller var hon rund då också?
Nu är hon ingen nätt tik utan är ganska grov, tung och stor allmänt (hon är 54cm i manken, btw T undrade när hon träffade Corinne om det verkligen var en whippet tik haha), tyckte 15,5kg var ok när hon var omusklad och ful och jag vet att hon ligger nästan på 17kg i god kondition vilket hon absolut inte är just nu.
Hon har legat stadigt hela hösten och vintern runt 15kg vilket burkar vara tiden hon svirar om till en tjockis.
Hon äter 250g Mush/dag och jag är stenhård med att hon inte får något annat.
Jag hoppas innerligt att detta endast beror på att hon har löpt, annars börjar jag undra om hon har något fel på sin ämnesomsättning.

Edit: såklart får Corinne promenader, med i skogen över stock och sten samt springer med dom andra hundarna så hon rör på sig i alla fall.

Vi får träffas någon dag så ska du själv få skåda denna felskapta whippet. :rofl:
 
Nu är hon ingen nätt tik utan är ganska grov, tung och stor allmänt (hon är 54cm i manken, btw T undrade när hon träffade Corinne om det verkligen var en whippet tik haha), tyckte 15,5kg var ok när hon var omusklad och ful och jag vet att hon ligger nästan på 17kg i god kondition vilket hon absolut inte är just nu.
Hon har legat stadigt hela hösten och vintern runt 15kg vilket burkar vara tiden hon svirar om till en tjockis.
Hon äter 250g Mush/dag och jag är stenhård med att hon inte får något annat.
Jag hoppas innerligt att detta endast beror på att hon har löpt, annars börjar jag undra om hon har något fel på sin ämnesomsättning.

Edit: såklart får Corinne promenader, med i skogen över stock och sten samt springer med dom andra hundarna så hon rör på sig i alla fall.

Vi får träffas någon dag så ska du själv få skåda denna felskapta whippet. :rofl:
Det låter helknäppt :D Aysu är visserligen nätt i kroppen, men 63cm och väger 17kg. Ebrah som är mer normal i kroppen är 62cm och väger 19kg. Men ja, jag ses gärna någon dag :p
 
Finns en anledning till varför hon kallas dunderklumpen. Det här att vara elegant och lätt på fötterna som en vinthund existerar inte här. :angel:

Helt sjukt att Corinne är i samma viktklass som dina. O_o
Hojta till om du har vägarna förbi Sthlm någon gång, eller kanske Västerås eller annat på norra sidan :p
 
Ruben fick något slags fuktexem när det var så himla blött ute och han var pälsig, har extremt tät och ullig päls baktill. Första gången han haft något liknande och det läkte snabbt och fint.
Men pälsen som växte ut blev brun.
Är det vanligt att det blir så?
20180424_204802.jpg
 
Ruben fick något slags fuktexem när det var så himla blött ute och han var pälsig, har extremt tät och ullig päls baktill. Första gången han haft något liknande och det läkte snabbt och fint.
Men pälsen som växte ut blev brun.
Är det vanligt att det blir så?
Visa bifogad fil 13988

Ja den kan ändra färg. Mamma Mu fick ett på ryggen för 2,5 år sen och det syns var någon stanns ännu pga annan färg :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 215
Senast: iNTOHiMO
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 240
Senast: ako
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 481
Senast: gulakatten
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
30 31 32
Svar
636
· Visningar
48 154
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp