Hunger som varierar

Wille

Trådstartare
I våras var min ena katt rätt kinkig med maten och jag pratade med förra ägaren som sa att hon brukade vara sån på våren. Nu har det blivit höst och båda mina katter är jättehungriga. De är inte nöjda med den mat de får. Vad ska jag göra med gaphalsarna? Det känns ju svårt att ignorera dem.

Är det vanligt att katternas hunger varierar så över året?
 
Går de ut? Min katt får olika mycket mat beroende på hur mycket hon är ute. Dels rör hon sig mer, dels äter hon egna jaktbyten. På vintern är hon en frusen soffpotatis.

Håller de vikten? Min är ett matvrak som blir fet om jag inte ransonerar maten. Givetvis är hon oenig om portionernas storlek och klagar, men det kan inte vara ett skäl att ge henne mer.
 
Går de ut? Min katt får olika mycket mat beroende på hur mycket hon är ute. Dels rör hon sig mer, dels äter hon egna jaktbyten. På vintern är hon en frusen soffpotatis.

Håller de vikten? Min är ett matvrak som blir fet om jag inte ransonerar maten. Givetvis är hon oenig om portionernas storlek och klagar, men det kan inte vara ett skäl att ge henne mer.
Ja, de går ut och kommer hem med jaktbyten ibland men jag vet inte om de verkligen äter några byten.

Jag har dessvärre inte koll på deras vikt nu. Den som skriker mest var i alla fall i rundaste laget i vintras. Men hon missar ofta måltider då hon är ute och inte kommer när jag ropar vid matdags. Jag ger så klart extra mat sen när hon kommer, men det kan ju liksom bli nästan ett dygn senare.
 
Bra för dig vi testade mjau olika sorter våra katter tittar på oss och säger att det inte är kattmat.
Förr har den ena katten vägrat Mjau och den andra har ätit det med viss tvekan och inblandning av Latz för att göra det smakligare. Nu äter båda med god aptit utan att jag kryddat med Latz.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Samma här 😅
Purina Gourmet perle duo är det enda som duger här. Kantarell äter bara det, inget torrfoder, tjejerna dör hellre än äter något klet 😆
Vi gav först whiskas men hittade latz som de vräker i sig. Torrfoder har de fri tillgång på och äter av.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 904
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 094
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
917
Senast: escodobe
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp