Bukefalos 28 år!

Hur är det nu med kaniner...

Har börjat fundera på att skaffa kanin igen, har en fin bur som bara står till ingen nytta...

Men undrar lite; tanken är att den ska vara inomhus på vintern och sedan ute på sommaren, men bör man egentligen ha 2 kanske? Den kommer ju ha sällskap inomhus dårå, men hur är det ute? Vill dom ha en kompis eller är det mest en själv som känner så? Vad jag minns är kaniner inte riktigt flockdjur, eller hur är det?

Känns enkelt och bra med en liten dvärgvädur t ex, men jag vill ju såklart inte att den ska behöva vara ensam om det inte är schysst!

(Ang prefixet vet jag att kaniner inte är gnagare. ;))
Man rekommenderar att inte hålla kaniner ensamma, så skaffa två. Jag hade inte sålt till någon som hade för avsikt att bara ha en kanin. :)
 
Man rekommenderar att inte hålla kaniner ensamma, så skaffa två. Jag hade inte sålt till någon som hade för avsikt att bara ha en kanin. :)

Skaffade ju en polare till honom efter kastreringen, men det visade sig att det inte alls var någon tjejkompis så det vart ju lite dålig stämning där. Som tur är var uppfödaren gullig och tog tillbaka kaninen, så nu är jag på jakt efter en kompis igen. :p
 
Skaffade ju en polare till honom efter kastreringen, men det visade sig att det inte alls var någon tjejkompis så det vart ju lite dålig stämning där. Som tur är var uppfödaren gullig och tog tillbaka kaninen, så nu är jag på jakt efter en kompis igen. :p
Ibland går det ju inte. :) Då är det ju inte så mycket att göra. Kan vara svårt att få ihop vuxna kaniner men det brukar gå med lite tålamod och gott om utrymme. En del kaniner funkar det aldrig med dock, då får man acceptera det.
 
Ibland går det ju inte. :) Då är det ju inte så mycket att göra. Kan vara svårt att få ihop vuxna kaniner men det brukar gå med lite tålamod och gott om utrymme. En del kaniner funkar det aldrig med dock, då får man acceptera det.

Precis, men jag tänker att chanserna ökar om nästa faktiskt blir en tjej och inte en hane. :)
 

Liknande trådar

Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 189
Senast: Stinaelin
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 018
Senast: tanten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 083
Senast: Amha
·
Anläggning Finns säker gamla trådar kring detta men ville ändå ha lite input. Jag har min häst hemma på egen gård, ihop med en annan häst som...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Solis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp