Bukefalos 28 år!

Hur är läget? Del XXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast det gick ju bra med det här djuret, det blev lite av en nära-naturen-upplevelse bara :up:
Jag kraschade rätt in i sidan på en älg med cykel när jag låg i lumpen. :o
23,00 och höstkväll och så spara på flåset = avstängd dynamo på kronans stridscykel. Älgen såg nog mig och ställde sig ivägen misstänker jag för hon flyttade sig inte utan bara nosade på mig. Älgarna på den ön är inte speciellt stora efter generationers inavel och inte ett dugg rädda för människor heller, vissa betedde sig lite som kossor. :D
 
Eh ja kan bara hålla med. Lagar mat gör jag aldrig (eller imorse micrade jag gröt och råkade hälla på tacco-krydda så att ehmm men det kan nog knappast kvalificera som matlagning) , städar gör jag i panik typ om jag ska få besök :p

Jag har en tonåring hemma då jag måste laga mat. Gör typ storkok så det räcker för 2 dagar plus matlådor åt mig varje gång jag lagar mat.

Gjorde då även idag :D

Nu har jag även dammsugit, skurat, rengjort spisen, städat toaletten och diskmaskinen är tömd och påfyllning igen.

Lite roligt att jag hatar att städa hemma eftersom jag jobbar som lokalvårdare :angel:
 
Jag jobbade över 1 timme idag. Helt frivilligt och gratis bara för att hjälpa en äldre dam att sätta upp gardiner i alla fönster som jag putsat.

Glad att jag kunde ta mig den tiden och göra det åt henne eftersom hon fyller 90 om bara några dagar :love:

Jag vill bli lika pigg och alert som hon är när jag blir gammal :heart
 
Pojkvännen tittar på Alien så här sitter jag i mörkret och har tråkigt. Vill sy men då måste jag tända lampan i tv rummet..
 
Sitter och deppar framför teven trots en bra träning på medryttarhästen. Har en sådan där period där det känns som att ingen vill umgås med en eller hitta på saker och man själv tröttnat på att ta initiativet. Ja ja, går väl över förhoppningsvis. :yuck:
 
Jag höll på att CYKLA på en grävling på en cykelbana i Gbg för nåt år sen. Fullkomligt livsfarliga även utan asiatisk småbil i hög fart, dom saknar ju helt trafikvett O_o
Jag körde över en i min ungdom och hade en opem manta av första modellen och när han kom under bakaxeln trodde jag hela bilen skulle hoppa av vägen var som att köra på en betongsugga .Har skjutit några som varit inne i ladan och levt rövare bland betfor och havrekross men dom va hårdskjutna med hagel
 
Stallet är fixat och hästarna är inne . Nu eldar man i kaminen och slängt in en tvätt i tvättmaskinen

Funderar på hur folk gör för att hinna med att rida ute efter jobbet innan de blir allt för mörkt ute
 
Har hämtat ut mina insomningspiller blir intressant och se om dom fungerar eller om det var samma sockerpiller jag fick på sophia första kvällen .Känner mig förvånansvärt pigg för att sovit nada inatt men känns som jag druckit ett helt gäng starköl i huvudet !Försökte ta en tupplur då jag kom hem då jag är sjukskriven 50% men det gick inte alls .Känns som kroppen går på högvarv
 
Fy fan i helvetes djävlar skit! :banghead: :arghh: :arghh: :arghh:

Tror aldrig ja varit så frustrerad på en ridlektion innan. Jag VET hur jag ska göra, men hästen är så skänkeldöv att det bara blir pannkaka av allt. Tydligen brukar de rida den hästen med sporrar, jag hade glömt mina hemma och hästen lyssnade väldigt dåligt på det jag försökte be dom om.

Kände mig urusel, även om det egentligen inte var mitt fel att hästen är skänkeldöv. Var så frustrerad att tårarna inte var långt borta och jag tyckte inte att jag kunde rida.

På slutet gav jag upp och bara fokuserade att försöka rida rakt på fyrkanten istället. Vet inte om hästen gick i en ärlig form eller om den bara krökte på huvudet. Jag känner inte skillnaden än och speciellt inte på olika hästar, kan nog känna det på min egna häst, men svårt att veta med andra hästar..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 288
Senast: Snurrfian
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 866
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 714
Senast: kma
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 958
Senast: Saeta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp