hur få tillbaka häst

Sv: hur få tillbaka häst

Grattis!
Hoppas innerligt att resten av proceduren kommer att gå smärtfritt för din och hästens del!
Åter igen, grattis!
 
Sv: hur få tillbaka häst

Grattis!

Underbart att det löste sig.:bump:

Jag drar tillbaka de trådar jag lagt ut....

Lycka till nu!
 
Sv: hur få tillbaka häst

Congrats! :bow:

har en stallplats ledig här nere i jönköping ifall om att du skulle behöva.. för här nere letar ingen.. :p "i de djupaste skogarna i småland..":bump:

ge henne en morot från mej! grattis än en gång!

~vickan
 
Sv: hur få tillbaka häst

Grattis!
Skönt att hästen var i gott skick.
Nyfiken fråga: Hur fungerar det med pengarna som hon till sist betalade...de som gick till till rättegången menar jag. Blir de "kvar där" eller måste du betala tillbaka dem? Jag menar det ska du ju inte behöva eftersom det är hennes fel att det ens blev en rättegång...

//M
 
Sv: hur få tillbaka häst

minternet skrev:
Grattis!
Skönt att hästen var i gott skick.
Nyfiken fråga: Hur fungerar det med pengarna som hon till sist betalade...de som gick till till rättegången menar jag. Blir de "kvar där" eller måste du betala tillbaka dem? Jag menar det ska du ju inte behöva eftersom det är hennes fel att det ens blev en rättegång...

//M

Domen sa att jag skulle betala tillbaka de pengarna till henne, men domen sa även att hon ska betala mina rättegångskostnader som dessutom överstiger summan hon betalat. Så hon är fortfarande skyldig min advokat pengar !
 
Sv: hur få tillbaka häst

Vilken lättnad att hon var välhållen:bow: . Lycka till i framtiden med pållan och hopps att idioten ger sig.
 
Sv: hur få tillbaka häst

Härligt att du hittat/fått tillbaka hästen nu! :bump: Hoppas alla rättsliga procedurer löser sig och att tjejen får det hon förtjänar!

Lycka till i framtiden
 
Sv: hur få tillbaka häst

:banana: :bump: GRATTIS GRATTIS GRATTIS :bump: :banana:

Vad superhärligt att höra att du fått hem henne!!!!!!!!
Lycka till fortsättningsvis!!!!!!!!
 
Sv: hur få tillbaka häst

*hugger knappen*

Jätteskönt att du hittat hästen! Stort Grattis! Hoppas allt stillar sig nu!:banana:
 
Sv: hur få tillbaka häst

apocalypsen skrev:
*KL*
Har det skett någon vidare utveckling eller har de helt enkelt gett upp?

Nej nej, här ges inte upp inte...
Men hon har (vad jag vet) inte vart runt hemma å letat efter hästen iaf !

Saken väntar nu på hovrättsförhandlingar då ju tingsrätten enl min motpart hade fel i sin bedömning ... Men men de e ju hennes pengar som hon får göra vad hon vill med ! (hon betalar allt ur egen ficka då hon inte har nån hemförsäkring, men hur hon fått pengar helt plötsligt vet jag inte)

Under tiden så rids hästen och mår väldigt bra :)
 
Sv: hur få tillbaka häst

Fast skulle hon få rätt i hovrätten ( gud förbude) så kan DU bli skyldig att betala inte bara rättegångkostnaderna i hovrätten utan även de i tingsrätten. Så att säga att det är hennes pengar.. och tro att det inte berör dig ..så enkelt är det tyvärr inte.
 
Sv: hur få tillbaka häst

hingstsugen skrev:
Fast skulle hon få rätt i hovrätten ( gud förbude) så kan DU bli skyldig att betala inte bara rättegångkostnaderna i hovrätten utan även de i tingsrätten. Så att säga att det är hennes pengar.. och tro att det inte berör dig ..så enkelt är det tyvärr inte.

*ler*
Jo jag vet men som du säger "gud förbjude" så hoppas jag ju självklart på ett likadant domslut i hovrätten då motparten (vad jag vet) inte har några "nyheter" att komma med som på något sätt kan förändra utgången. Men annars e de ju mina pengar som går åt :crazy:
 
Sv: hur få tillbaka häst

Verkligen... vilken pers att läsa igenom den här tråden. Man sitter som på nålar :). Tänk om detta skulle hända en själv, man skulle ju bli helt galen. Hoppas att allt går vägen nu för dig:
O Grattis såklart :)
 
Sv: hur få tillbaka häst

Åhh, vad skönt att du äntligen fått tillbax din lilla pålla!! GRATTIS o stor eloge till den anonyma bukefalist som tipsade dig :bump:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 382
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 466
Senast: solrose00
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 954
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp