hur få tillbaka häst

Sv: hur få tillbaka häst

Vilken tur att det gick bra. Grattis

En fråga bara, kontaktade du polisen eller advokaten innan du hämtade hästen??

Har man otur kan det slå tillbaka på en precis som det nämdes tidigare. Att du kan åka dit.

Jag är glad för din skulle och hoppas allt går vägen. Håll oss underrättade.

Här hos mig finns också tallplats till allt är över om hon börjar strula igen.

Grattis
 
Sv: hur få tillbaka häst

Jag har varit och gosat och pussats med din häst idag :) Vilken go tjej hon är :love: Så snäll o gosig, vi stod säkert en kvart och pussades, kramades, kliade och jag fick håret vackert topperat :angel: :love: Kompisen tog kort med sin kamera, vet inte hur man får över dem till datorn dock...

Väldigt fin häst!!! :)
 
Sv: hur få tillbaka häst

*lånar*

Men hur går det egentligen...?
Är allt lugnt? Är allt nedlagt?
nyfiken...

// M
 
Sv: hur få tillbaka häst

Jo hon e världens kelgris...
Hennes mamma och halvbror e ju likadana :)

Syns senare idag :)
 
Sv: hur få tillbaka häst

minternet skrev:
*lånar*

Men hur går det egentligen...?
Är allt lugnt? Är allt nedlagt?
nyfiken...

// M

Jadu de undrar jag me...
Har inte hört ett ljud på två-tre veckor nu.
Ärendet är ju överklagat till Hovrätten. (den ankom tingsrätten den 7/3, som sen den 21/3 skulle skicka den vidare till hovrätten) Har inte sett överklagandet än. Har inte pratat med min advokat sen innan dess, men hon hör väl av sej om dt händer nåt jag behöver veta. Om inte annat så borde jag ju få en kopia av överklagan snart. Jag är minst lika nyfiken som ni andra !
 
Sv: hur få tillbaka häst

Hoppas det löser sig nu!
Haha, nu när vi vet vilka vi är, så kan jag ju säga " på återseende" ;)
Jobbigt med folk som heter samma saker :rofl:

Ha det! :)
 
Sv: hur få tillbaka häst

Fortsätt att kämpa ge inte upp. Vi gjorde det. Tyvärr. Ge oss alla. en beskrivning av hur hästen ser ut och vad den heter.Gärna en bild. Vi kommer alla att hjälpa dej att hitta den.Jag bor i västerbotten och kommer att kontakta allt hästfolk som jag känner. VI SKA HITTA DIN HÄST. VI ALLA.på buke mfl.
 
Sv: hur få tillbaka häst

pila skrev:
Fortsätt att kämpa ge inte upp. Vi gjorde det. Tyvärr. Ge oss alla. en beskrivning av hur hästen ser ut och vad den heter.Gärna en bild. Vi kommer alla att hjälpa dej att hitta den.Jag bor i västerbotten och kommer att kontakta allt hästfolk som jag känner. VI SKA HITTA DIN HÄST. VI ALLA.på buke mfl.

Tips till dig som är ny: Läs hela tråden :idea: Hästen är redan återfunnen och återbördad till sin rätta ägare.
 
Sv: hur få tillbaka häst

Bara dyker in, dammar av lite och kollar läget?:angel:
Hur går det med överklagandet, hur mår hästen och hur går det för den? *:bump: otåligt nyfiken:bump: *
 
Sv: hur få tillbaka häst

apocalypsen skrev:
Bara dyker in, dammar av lite och kollar läget?:angel:
Hur går det med överklagandet, hur mår hästen och hur går det för den? *:bump: otåligt nyfiken:bump: *

*törs inte ropa hej* MEN fick ett samtal från advokaten i fredags där hon meddela att min motpart har godtagit min "förlikning" och att överklagan till hovrätten var helt blank, dvs om de inte skickat in komplettering till hovrätten senast den 19/4 så förföll överklagan och tingsrättens dom anses gällande (och vi vet inte om de inkommit nån komplettering).
Förlikningen består i det att mot att de godtar tingsrättens dom så behöver min motpart inte betala resterande skuld till mej ( 15149 kr + de kostnader som tillkommit efter tingsrätten) men än är inte nåt liknande avtal underskrivet. Så som sagt törs inte ropa hej än...

Hästen stormtrivs, har redan hunnit med en tävling (2 x 110, 2 x 120) med 2 plac, en i 110 och en i 120. Hon har även hunnit hoppa vatten (som gick hur bra som helst :) ) och ska tävla i Västerås nästa helg :) (hon rids av en junior som ev ska få vara med i sitt lag på allsvenskan, visserligen bara en liten chans då de har massvis med bra ryttare i den klubben).

Så så snart jag får det underskrivna förlikningsavtalet så skriver jag naturligtvis det :) Så ni kan fira med mej :love: :bump: :D
 
Sv: hur få tillbaka häst

Det gör vi gärna... Buketräff i Västerås nästa helg då om så skulle vara fallet:angel: :idea: :)
 
Sv: hur få tillbaka häst

:banana: :bump: Sådärja... :bump: :banana:
Nu har jag fått förlikningspappret påskrivet...

Nu är hela affären löst. Troligen en "förlust" från min sida på ca 10 000 kr (självrisk till försäkringsbolag + omkostnader ( X antal kronor för mej i missade arbetsdagar och bensinkostnader mm... )) samt att jag ju inte vet spec mkt om vad hästen gjorde under ett helt år...

MEN för min motpart som inte kunde få fram 55 000 kr blev det å andra sidan en BETYDLIGT dyrare resa.
55 000 (som h*n ju sent (FÖRSENT) betalade) + uppstallning för hästen ett år (då h*n gömde hästen från mej) + advokatkostnader (vid tingsrätt ca 110 000 kr) + advokat efter tingsrätten fram till nu.... Dvs minst 200 000 kr...

Hade h*n bara varit det minsta smart hade h*n ju godtagit att h*n inte fick köpa hästen efter allt strul (iom att h*n inte kunde betala) och inte gått back en krona i stort sett.

Men det är ju numera inte mina problem... Nu kan jag fritt ha ut hästen till försäljning igen :) (kanske inte på studs, men jo hästen ska fortfarande säljas. Hästen är alldeles för bra för att jag ska kunna behålla henne.)

Detta ska jag fira genom att numera vara trogen hästägare/skötare på tävlingarna :love:

:bow: Och som sagt TACK IGEN till ALLA för det var verkligen många som hjälpte till så jag kunde hitta min häst !!! :bow:
(även om det bara var ett tips som ledde rätt, begränsades möjligheterna för h*n att flytta runt hästen eftersom så många höll sina ögon och öron öppna !!!)
:bow: :bow: :bow:
 
Sv: hur få tillbaka häst

GRATTIS!!! (Eller vad man nu säger) :banana: :bump: :banana: :bump:

Gud vad skönt för dig att allt löst sig nu!
 
Sv: hur få tillbaka häst

Jättegrattis! Skönt att höra att allt löst sig. Kram till dig och hästen.:banana: :bump:
 
Sv: hur få tillbaka häst

Man undrar ju hur människan är "funtad" i huvudet, hur hon kunde tro att hon skulle få behålla hästen genom att stjäla den och gömma den... men det finns ju folk till allt, helt enkelt!

Grattis, skönt att det löst sig! :banana:
 
Sv: hur få tillbaka häst

Bara att gratulera:banana: ...skönt för dig att det är över och att du inte fick nåt otrevligt bakslag.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 379
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 462
Senast: solrose00
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hönstråden II
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp