Hur får man nya vänner som vuxen?

Martini

Trådstartare
Jag har flyttat 30 mil för att leva min dröm.
Allt är egentligen toppen, förutom att jag saknar vänner.
Mina gamla vänner lämnade jag tillsammans med mitt gamla liv.
Jag kom fram till att det inte var några riktiga vänner ändå.
Jag har barn, så jag skulle kunna träffa nya människor genom deras skolor och aktiviteter, men jag vill inte ha någon att bara dricka kaffe med.
Jag vill ha riktiga vänner. Jag känner inte att det ger mig något annars.
Hur sjutton gör man?
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Buketräffar! :D
Det finns en bukefalist i varje håla, typ :p

Annars, har du några egna intressen som du kan engagera dig lite lagom i?
Jag har fått alla mina vänner genom buke samt en stor förening som vi nu håller på att bilda, innan detta var jag också väldigt, väldigt ensam...
En annan effektiv metod är "hundtricket" om du har en hund att tillgå :D
 
Senast ändrad:
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Man är öppen, utåtriktad, man pratar och är glad.

Som jag är av naturen och jag träffar folk vart jag än är. Vårdcentralen, affären, väntrum, stranden, promenad, osv. Vid två tillfällen har jag blivit utbjuden på dejt i väntrummet hos veterinären :p.

Men ärligt så tar folk kontakt även om jag helst av nån anledning skulle vilja vara ifred.

Har ett naturligt sätt att vara, ganska laidback och har inte svårt att prata.
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Buketräffar! :D
Det finns en bukefalist i varje håla, typ :p

Annars, har du några egna intressen som du kan engagera dig lite lagom i?
Jag har fått alla mina vänner genom buke samt en stor förening som vi nu håller på att bilda, innan detta var jag också väldigt, väldigt ensam...
En annan effektiv metod är "hundtricket" om du har en hund att tillgå :D

Det är ju helt fantastiskt att du träffat alla dina vänner genom Buke!!!!!!:)
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Man är öppen, utåtriktad, man pratar och är glad.

Som jag är av naturen och jag träffar folk vart jag än är. Vårdcentralen, affären, väntrum, stranden, promenad, osv. Vid två tillfällen har jag blivit utbjuden på dejt i väntrummet hos veterinären :p.

Men ärligt så tar folk kontakt även om jag helst av nån anledning skulle vilja vara ifred.

Har ett naturligt sätt att vara, ganska laidback och har inte svårt att prata.

Är mycket social och öppen, men jag vill inte ha ytliga relationer med vem som helst, utan riktiga vänner. Har de personer du träffat lett till djupa vänskapsrelationer?
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Jag sprang på en tjej när jag var i min hemort som undrade vilken platform tåget till Nässjö gick. Vi pratade och skulle med samma tåg och hon hade sådär 30 mil för en jobbintervju så vi pratade i en halvtimme på tåget tills jag klev av. Kanontrevlig tjej!

I alla fall en månad senare ser jag att tjejen söker lägenhet på den lokala ortens hemsida så jag drog iväg ett mail och erbjöd mig att dra ut henne på en pizzakväll när hon flyttat dit. Och så blev det :D Och många många kvällar efter det!
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Men man måste ju börja nån stans! Det som börjar ytligt utvecklar sig med tiden till något djupare när man upptäcker varandras sidor, vilket kan ta nått år :) är man öppen och social funkar det mesta, var inte rädd att prova nått nytt!
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Är mycket social och öppen, men jag vill inte ha ytliga relationer med vem som helst, utan riktiga vänner.
Det där känner jag igen. Så är det för mig också, trots att jag inte flyttat så långt som du. Jag har gott om bekanta, men saknar den där äkta vänskapen, någon jag kan lita på till 100%.
Jag tror att det i mitt fall kan bero på att jag blivit väldigt sviken av en person jag trodde var min vän. Efter det har jag svårt att släppa någon innanför murarna och då är det ju inte så konstigt att jag står ensam heller.
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Hundtricket tror jag på!
Har träffat så fantastiskt trevliga människor genom min brukshundklubb och vi träffas regelbundet, med och utan hundar.

Om du inte har hund så finns det säkert någon annan hobby som kan fungera.
Engagera dig i föreningsliv. De flesta föreningar behöver engagerade människor.
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Är mycket social och öppen, men jag vill inte ha ytliga relationer med vem som helst, utan riktiga vänner. Har de personer du träffat lett till djupa vänskapsrelationer?

Japp :) Jag har fyra bästa vänner. Tre har jag träffat helt random. Via hästar iofs, men då oberoende av varandra. Nu känner vi alla varandra och kommer kanon överens :D

Sen så har resten stannat som ytliga bekanta. För jag vill ha det så. Alla passar inte mig som närmare vän.
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Är mycket social och öppen, men jag vill inte ha ytliga relationer med vem som helst, utan riktiga vänner.

Man måste ju börja någonstans.
En ytlig bekantskap kan leda till en djup vänskap, men då måste man först ge den där ytliga bekantskapen en chans!

Det kanske börjar med kaffe och slutar någon annan stans, det kan du inte veta innan.

Jag tänker att det kan vara bra att vara öppen med att man är ny och att man inte känner så många på orten.
Skapa kontaktnät via personer du träffar via barnen, gå med i någon rolig förening, gå en kurs eller vad som helst som tar dig ut bland folk.
Hur sysselsätter du dig? Vänner via jobb/skola?
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Jag förstår vad du menar... Jag har flyttat hit, 80 mil.
Kände inte en kotte, men har lärt känna lite folk ytligt så där. Har idag en riktigt, riktigt god vän. Men "hålet" fylls tyvärr inte av denna enda vännen.
Jag har 80 mil till mina "gamla" vänner som jag mer och mer "tappar". Och familjen är ju också 80 mil bort...

Man ska ha lite tur, tror jag. Och som alla skriver, allting börjar väl som ytliga bekantskaper...
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Är mycket social och öppen, men jag vill inte ha ytliga relationer med vem som helst, utan riktiga vänner. Har de personer du träffat lett till djupa vänskapsrelationer?

Riktig vänskap är ju något som växer fram. Det är ju ytterst sällan man träffar någon som man klickar till 100 med direkt.

Jag har flyttat runt en del i mitt liv och har många av mina närmaste vänner långt bort idag. Men det spelar ingen roll tycker jag. Vi kan umgås via telefon o dator (Skype är fantastiskt).

Nu har ju jag turen att ha ett intresse där det är mycket vanligt att umgås över alla gränser. Har jänkiebil :love:

Sen har jag träffat många nya vänner genom Buke, vänner som jag ALDRIG skulle träffat om det inte varit för en Buketräff. :bow:
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Såklart man måste börja någonstans som ni skriver :)
Men ibland känner man liksom att den här personen inte kommer att ge mer.
Tyvärr känner jag så rätt ofta.
Jag kanske har för höga krav.
Men för mig så är det så viktigt att en relation ger mig något mer än blablabla :D
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Såklart man måste börja någonstans som ni skriver :)
Men ibland känner man liksom att den här personen inte kommer att ge mer.
Tyvärr känner jag så rätt ofta.
Jag kanske har för höga krav.
Men för mig så är det så viktigt att en relation ger mig något mer än blablabla :D

Ge det lite tid, jag behöver ialla fall växa in i relationer, en av dem som är mina närmsta vänner idag var någon som jag visserligen tyckte var trevlig men inte hade så mycket gemensamt med, idag är det någon som jag kan prata bort flera timmar med, nöta och blöta problem med och bevara varandras hemligheter.
Sen har jag en annan vän som det klickade med på en gång, men det är nog första gången som jag verkligen har gjort det med någon. Det är som en borttappad tvilling, men som sagt det är inget som jag förväntar mig av att träffas första gången.
Jag har själv oxå byggt upp mina relationer under åren, första åren här kände jag mig rätt ensam, idag har jag ett stort kontaktnät, många bekanta och en hel del nära vänner.
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

I know :) är precis likadan.

Ibland kan det vara skönt med blablabla oxå, beroende på vilket humör man är på och vilka människor man umgås med.Ibland är det helt värdelöst.

Sen finns det guldkorn som är mer än andra, även om det av olika orsaker "inte går" att låta det växa fram en djupare vänskap, kanske pga avstånd, eller annat.

Jag har tex några manliga vänner med svartsjuka partners, så det får bli ganska så hemlig vänskap, där partnern inte vet när vi pratar eller ses. Känns hur löjligt som helst, men vill dom träffa mig, är det inte mina bekymmer hur dom löser sin situation. Vi gör inget mer än tar en fika och uppdaterar oss i livet.
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Jo, visst kan det vara skönt att ha den typen av vänner oxå!
Men på sätt och vis så är de ändå dina vänner då, inte bara grannfrun lixom :D
Hade en sån underbar vän....vi kunde prata om allt, vi hade samma intressen....saknar verkligen henne. Men hon tyckte inte om min man. De var för lika varandra tror jag. Två starka människor som alltid hamnade i heta diskussioner. Hon sa att hon kunde umgås med mig men inte med honom. Då kände jag att det inte fungerade längre. Hon är nog den enda som jag egentligen saknar på riktigt. Det gör ju liksom att jag letar efter en likadan relation med andra. Vilket blir väldigt svårt att hitta. Usch, nu blev jag sentimental!:D
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Jo jag känner också ibland att en del jag träffar jag inte det minsta utbyte av. Vad sägs om en stalker som ringde minst 10 ggr om dagen och svarade man inte var man tvungen att berätta vart man var när väl personen fått tag i en.

Vart i landet bor du? Finns säkert en och annan bukefalist i närheten!
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

*KL*

Jag är lite i samma sits som- behöver, och vill ha, lite nya kompisar att umgås med. Var i landet bor du?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 887
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 678
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
485
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
893
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp