Hur får man nya vänner som vuxen?

Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Varför kan du inte umgås med de som är äldre? Jag har underbara vänner som är 20 år äldre än mig och även de som är 10 år yngre. Åldern spelar ingen roll tycker jag, man kan ha utbyte av att umgås med personer i olika åldrar :)
 
Sv: Hur får man nya vänner som vuxen?

Känner igen mig!!

Eller ok, jag är nog mest bara lat och allmänt misstänksam...

Umgås inte med några egentligen utanför föreningsgemenskap och jobb. Kan sakna det, mycket!

Fått några inbjudningar och brukar då pallra mig iväg, och har jätteskoj! Dock blir det inte mer av det. Jag är nog dålig på det här med vänskap (levde 20 år mer eller mindre isolerad) och vet inte riktigt HUR jag ska umgås spontant, har dessutom svårt att förstå att folk verkligen skulle kunna VULJA umgås med mig...

Varför vet jag inte, jobbmässigt är det aldrig problem, men privat så blir det ...konstigt???

Har underbara människor omkring, men får liksom inte till det:crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 887
Senast: lilstar
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 679
Senast: Grazing
·
  • Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
485
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
893
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp