Bukefalos 28 år!

Hur förklarar man för sambon att man köpt..

Zizzy

Trådstartare
En maskot!! :love::love:


Husse kommer strypa mig i kväll när han kommer hem.. :o
Men jag kunde inte låta bli. :angel:

Jag kom hem sent igår, smög in med henne och hade henne på övervåningen inatt. Han åkte hemifrån tidigt och efter han åkte, hämtade jag ner henne till nerevåningen där Zizzy och bebbarna är, det har gått jätte bra. Hon busar gärnet och är hur trevlig som helst! :love:
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..

Jag sitter precis och funderar på samma sak, jag har hittat en uppfödare av brittiskt korthår med chinchillafärg. Och kattungar ska hon ha i höst efter de i mitt tycke sötaste honan hon har.

Vi har redan tre katter och en stor hund...

Men husses katt är en chinchillaperser så jag tror iaf att nytillskottet skulle falla honom i smaken. Till skillnad från din "maskot" som skulle fått honom att pipa högt av förskräckelse vid ett överraskande möte i strumplådan... :rofl: No offense! :D

Coolt med en nakenfis! Vill gärna se gruppfoto!
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..

Haha, Han har sagt ett fler tal gånger att jag absolut inte får komma hemsläpandes med en naken katt. :D
För han tycker dom är fula. (läs läskiga. hehe)

Och jag har kikat mycket på Devons, så muttrar han att vi ska minsann inte ha en nakenkatt och jag får snälllt varje gång förklara att Devons minsann har päls. :D
Fick tom släpa med honom till Reykur och visa att de minsann har päls!!:p

Så nu sitter jag och föröker komma på vad jag ska säga när han kommer hem ikväll, just nu är han på Jägersro och ska tävla med en av pållarna. Så jag har några timmar på mig. :D

Ska se om jag kan få bild senare på allihopa, de har inte riktigt slappnat av än, går runt varandra, murrar och kollar upp varann.
De har fått MJAU tetra och är mätta och goa i magen allihopa så de har lugnat ner sig lite, smyger på varandra. :D
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..

Säg att det är en (tidig/sen) födelsedagspresent, ge honom en stor kram och en puss och vänta sen ivrigt och tydligt in det där plikttrogna "tack":et. Voilá, du är i hamn! ;) Man kan ju inte returnera en present och bli arg för att man får "paket", eller hur...!? :D

Jag ger mig 17 på att han blir jätteförtjust och fascinerad när den första chocken lagt sig.
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..

Haha, så roligt :D
Jag har alltid tyckt att det är bäst att överraska människor när det är något de motsätter sig. Det finns liksom ingen utväg när katten är köpt eller tatueringen intatuerad eller håret avklippt osv osv ;)

Men det viktiga när det gäller djur är att djuret kommer att få det bra, vilket jag inte tror är något problem i ditt fall. Jag gjorde en liknande sak nyligen - ringde och pratade med en uppfödare av Devon rex och råkade göra det utan att prata med min sambo :angel:
Sedan skulle vi ju bara förbi och kolla på kattungarna där, inget annat.... och hoppsan så 'råkade' han också falla för Devon Rex :love:

Ibland vet människor inte alltid om vad som är bäst för de själva och då får man hjälpa dem ;)
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..

Säg att det är en (tidig/sen) födelsedagspresent, ge honom en stor kram och en puss och vänta sen ivrigt och tydligt in det där plikttrogna "tack":et. Voilá, du är i hamn! ;) Man kan ju inte returnera en present och bli arg för att man får "paket", eller hur...!? :D

Jag ger mig 17 på att han blir jätteförtjust och fascinerad när den första chocken lagt sig.

*funderar* Han fyller år i februari.
Så det får bannimej bli en tidig julklapp. :D
Ska se om jag hittar något rött band som jag kan knyta runt halsen som en rosett. :D

Jodå, han kanske ger med sig, haha eller så får han blunda. :D
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..

Haha, så roligt
Jag har alltid tyckt att det är bäst att överraska människor när det är något de motsätter sig. Det finns liksom ingen utväg när katten är köpt eller tatueringen intatuerad eller håret avklippt osv osv

Men det viktiga när det gäller djur är att djuret kommer att få det bra, vilket jag inte tror är något problem i ditt fall. Jag gjorde en liknande sak nyligen - ringde och pratade med en uppfödare av Devon rex och råkade göra det utan att prata med min sambo :angel:
Sedan skulle vi ju bara förbi och kolla på kattungarna där, inget annat.... och hoppsan så 'råkade' han också falla för Devon Rex :love:

Ibland vet människor inte alltid om vad som är bäst för de själva och då får man hjälpa dem ;)

Jo givetvis måste man se till att djuret får en bra tillvaro, vilket hon garanterat kommer få här. Alla mina djur är snarare för bortskämda. :o
Ska hämta stamtavlan i bilen och anmäla henne till utställning i oktober och hoppas vi kommer med.

Haha sista meningen är ju underbar!
Han motsatte sig bengal med, och nu är han förtjust i dem alla.
Trots att han är katt allergiker. :D
Sen motsatte han sig Ocikatt, men han är störtförtjust i Roffe (som han inte riktigt vill erkänna, men man märker det rätt lätt när de delar på middagen. :grin:)

Haha han motsatte sig till och med när vi skulle skaffa vår första jycke, en PB tik som jag ville ha.
Vems är hunden nu? Inte min iallafall. :grin:
Så jag fick köpa en hund till. och en till. :angel:
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..

Hahahahaha Jaaaa. :rofl::bow::bow:

AHA! Ska jag skriva en ut en lapp och sätta på ytterdörren,

" Varning!!
Nakenchock!!"

Och själv vara naken när han kommer hem. :angel:

Då lär han väl inte ens notera kattstackarn... :angel: På det viset kan du hålla den hemlig några dagar till.

Men sätt upp en sån lapp, det var en skitkul idé....! :D Se till att dörrn är låst bara så inte brevbärarn knallar in med några förhoppningar.
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..

Då lär han väl inte ens notera kattstackarn... :angel: På det viset kan du hålla den hemlig några dagar till.
:rofl::rofl::bow:
Men sätt upp en sån lapp, det var en skitkul idé....! :D Se till att dörrn är låst bara så inte brevbärarn knallar in med några förhoppningar.

Tja, jag kan ju be honom ringa när han har lämnat pållen i stallet. :D
Men den dåliga ursäkten att jag kan börja med kvällsmaten då. :angel:

Bara inte grannarna får för sig att komma och dricka öl i kväll. :D
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..

Ja! :D Man bearbetar dem långsamt. Det börjar med en katt, sedan bara en till - för sällskap såklart. Den tredje katten är alltid lite svårare att motivera, men då kan man ju hävda att det är en raskatt/ny ras och att det är bra. Mitt nästa steg är en ny art, en hund :idea:. Men det blir om några år, när vi inte bor i lägenhet mitt i sthlm city.... Så tills dess så räcker det mer än väl med våra katter, det är så underbart att ha djur. Varken jag eller min sambo är uppväxta med djur. Vi skaffade första katten i höstas och det har vi aldrig ångrat.

Spännande med nakenkatt måste jag säga, inte helt i min smak men jag har märkt att man ändrar tycke hela tiden :).
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..

Jag är faktiskt imponerad över att du lyckades smuggla in henne, helt klart en fördel med villa - att det finns mer utrymme att gömma överraskningar ;)

En lägenhet är ju onekligen mer begränsad. Lyckas du gömma henne en natt till så kan han ju inte klaga. Du kan alltid säga 'Hon märks ju knappt, du har inte upptäckt henne på två dygn!'

Det gäller att hitta de bra argumenten om man har en sambo som motsätter sig alla ens påhitt ;)
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..


Jösses. Tänk att kliva in trött efter en heldag och möta en sån där helt oväntat i hallfönstret som blänger på en och roterar med parabollöronen... Jag skulle nog skrika ganska högt tror jag... :o Felåt... :p

Sen skulle det ta fem minuter minst innan jag ser att det faktiskt är en katt.
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..

Ja! :D Man bearbetar dem långsamt. Det börjar med en katt, sedan bara en till - för sällskap såklart. Den tredje katten är alltid lite svårare att motivera, men då kan man ju hävda att det är en raskatt/ny ras och att det är bra. Mitt nästa steg är en ny art, en hund :idea:. Men det blir om några år, när vi inte bor i lägenhet mitt i sthlm city.... Så tills dess så räcker det mer än väl med våra katter, det är så underbart att ha djur. Varken jag eller min sambo är uppväxta med djur. Vi skaffade första katten i höstas och det har vi aldrig ångrat.

Spännande med nakenkatt måste jag säga, inte helt i min smak men jag har märkt att man ändrar tycke hela tiden :).

Haha jag har redan fem katter och den sjätte är snart leveransklar. :o
(den vet han om!)

Nakenkatter föll inte mig i smaken heller tidigare, men efter ha varit på utställningar och få klappa och gosa med dito, så har jag smält toltalt. Älskar Sphynxens utseende, precis som Devon rex!
Så en Devon måste det bli innan jag säger totalt stopp själv!:o:D
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..

Sambon kommer hem om ca en timme fick jag veta nyss.. :D
Tja, ska bara skriva ut en lappen, duscha och se allmänt söt ut. :angel:
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..

:rofl:

ser fram emot att höra sambons reaktion :angel:

den var rätt söt ditt "monster". Min far kallar devon rex för aliens (var kattvakt åt en en gång..) vet inte vad han skulle kalla sphynx :p
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..

Tycker han inte om överraskningen finns alltid plats för en till katt här. Jag får ändå alltid frågan om den är "en såndär naken en" (crx), så då kan jag visa den där istället. :D
 
Sv: Hur förklarar man för sambon att man köpt..

:rofl::rofl:´Vi får väl se, jag har ju hittils alltid fått min vilja igenom så. :angel:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 902
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
165
· Visningar
20 465
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 289
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 783
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp