Bukefalos 28 år!

Hur förklarar man sin längtan efter barn?

Sv: Hur förklarar man sin längtan efter barn?

Förändringarna ett barn gör tycker jag är en fullgod orsak till att inte skaffa barn, man vill helt enkelt inte ha just de förändringarna.!

Så tänker jag också, det handlar om just DE förändringarna som barn innebär inte att man inte vill/klarar förändringar i sitt liv! Jag har ett kul jobb, med bra lön och vill resa mycket, jobba i spännande projekt och tusen saker till. Livet och världen har tillräckligt mycket intressanta saker att bjuda på att jag kan leva ett varierat och förändringsbart liv många livslängder om. Hade jag dubbla liv kan jag mycket väl tänka mig att lägga ett antal år på barn, men nu finns det så mycket annat i livet jag hellre lägger min tid på. Det betyder inte att jag inte tycker om barn, eller att jag inte vill ha förändring. I mitt fall betyder det endast att jag prioriterar andra saker framför barn, och att jag insett att livet trots allt är rätt kort.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 028
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 455
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 172
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 314
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp