Hur förvarar ni era räkningar?

Jag sätter räkningarna i en pärm under fliken obetalda räkningar. När de är betalda flyttas de till pärmen "Betalda räkningar". Där ligger de kvar tills pärmen är full. Då slänger jag de äldsta räkningarna.

Så allt som allt krävs det två pärmar.
 
En fråga (utan värdering åt nått håll i sig ):

Ni som sparar era fakturor (och nu tänker jag mest på "vanliga" fakturor som el, bredband, VA osv), varför gör ni det :)?

Minst ett par gånger om året har jag tråkiga skäl att göra sammanställningar (privat) och då är det lättare att gå tillbaka i egna handlingar heller än beställa och betala från frakturautställaren.
 
De pappersräkningar som kommer hamnar på hög i ett öppet fack i tv-bänken, efter betalning slängs dom. Brukar skriva "bet" på dom om jag inte går och slänger dom på en gång, så vet jag vilka som ska slängas när jag väl kommer på det igen :) Fakturor med varor som har garanti sparas i en "viktigt" pärm. Den går jag igenom lite då och då och rensar på gammalt.
Edit: Då jag handlar en del på faktura via Klarna, så har jag laddat ner appen, och sen dess är det mycket lättare att komma ihåg dom räkningarna än när dom bara kom till mailen. Förr kunde det hända att jag glömde av dom trots dom fick ligga som olästa :o Men nu blir dom betalda i tid :up:
 
Har en korg för räkningar vid datorn, så när de dyker upp hamnar de där. Sedan brukar ja sätta mig runt den 20:e och skicka in de som kommer på papper. Nu är som väl. de vi har kommer via efaktura.
 
Jag har en servetthållare där jag ställer räkningar, rabattkuponger och annan aktuell post. Sen slängs den när det är betalt och klart!
Typ sånhär:
img_0983.jpg
 
Vi har en låda i köket där alla räkningar läggs. Vid lönedags går den igenom och betalas, Fakturor från husrenovering mm sparas i separat pärm, efakturor har jag sparat separat på mailen.

Slänger efter hand de räkningar som betalas.

Sambon sparar alla räkningar och ligger på hög i en kartong som jag tvingat honom flytta ner i källaren :)
 
Jag och sambon har varsin box i vår bokhylla med var och ens "viktiga papper" i, plus bankdosa etc som måste hållas reda på. Där lägger jag månadens räkningar (de som fortfarande kommer i brevform) och ev andra brev överst och när jag ska betala räkningar tar jag fram hela boxen och går igenom alla brev och betalar det som finns. River sönder och slänger när det är betalt.
 
Jag betalar direkt när jag får dem. Får inte så många, de mesta sköts via autogiro och e-faktura, och glömmer gärna bort räkningar som blivit liggande.

Har en pärm där jag högst godtyckligt sätter in vissa av de betalda medan andra "oviktiga" slängs. Jag vet helt enkelt inte riktigt hur man gör och löser det med att höfta lite och "så gjorde mamma och pappa" :o
 
Lägger dem i en låda på en skänk i köket. När vi betalat räkningarna så sätter vi in dem i en pärm. Finns tre lådor i skänken vi har mittenlådan för gemensamma viktiga papper och sen varsin låda för viktiga egna papper.
 

Liknande trådar

Samhälle Ponera att någonting händer så att betalsystem, bankernas system och möjligheter att ta ut kontanter ligger nere en längre period, minst...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 225
Senast: Snubbelfot
·
Juridik & Ekonomi Tog tag i att rensa ur ett köksskåp där en hel hylla är fylld med sparade gamla betalda räkningar, tråkiga/ev känsliga papper från ett...
Svar
11
· Visningar
1 675
Senast: Mineur
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 514
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp