Bukefalos 28 år!

hur gammal??

G

gozzan

hej..
jag undrar en sak..
man får ju tävla ponny efter man är 18 men får man då tävla den hur länge som hälst..asså typ när man är 25 och man är inte för lång eller väger för mycket får man tävla den ponnyn då oxxå..lr hur länge får man tävla ponny??
//tack på förhand för svar.. :banana:
 
Sv: hur gammal??

gozzan skrev:
hej..
jag undrar en sak..
man får ju tävla ponny efter man är 18 men får man då tävla den hur länge som hälst..asså typ när man är 25 och man är inte för lång eller väger för mycket får man tävla den ponnyn då oxxå..lr hur länge får man tävla ponny??
//tack på förhand för svar.. :banana:

hmm...tror inte att det finns några sådana åldersgränser...utan du får tävla ponnyn så länge du vill...förutsatt att du tävlar bland stora hästar, men det antar jag väl att du visste... :D så tror jag att det är iaf... :smirk:
 
Sv: hur gammal??

Spelar ingen roll hur gammal du är när du tävlar stor häst(senior)
 
Sv: hur gammal??

Har läst nånstanns att man får tävla ungponnyer även om man är senior. Om ekipaget inte ser opropotioneligt ut.
 
Sv: hur gammal??

Man får rida ponny till de året man har fyllt 18, men om man rider ungponny får man la tävla hur länge man vill eftersom det är i utbildningssyfte ? :angel:
 
Sv: hur gammal??

thugish_415 skrev:
Man får rida ponny till de året man har fyllt 18, men om man rider ungponny får man la tävla hur länge man vill eftersom det är i utbildningssyfte ? :angel:

och efter man fyllt 18 kan man tävla sin ponny bland stora hästar. Ungponny tror jag man får rida hur länge man vill...ja, tills den inte är någon ungponny längre förståss... ;)
 
Sv: hur gammal??

RADERAT!!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: hur gammal??

Är absolut inte säker, men tror att det är något såhär:
Då får lov att tävla med din ponny efter att du fyllt 18 år om du skaffar hästlicens till ponnyn, alltså du måste byta licens. Om ponnyn har hästlicens får den ej tävla i ponny klasser om inte det sker ett ägarbyte,vet itne om uthyrning på foder räknas också. Du får alltså ställa upp med din ponny i hästklasser. Och så ska det ju självklart se proportioneligt (stavning? :confused: ) ut!
 
Sv: hur gammal??

gozzan skrev:
hej..
jag undrar en sak..
man får ju tävla ponny efter man är 18 men får man då tävla den hur länge som hälst..asså typ när man är 25 och man är inte för lång eller väger för mycket får man tävla den ponnyn då oxxå..lr hur länge får man tävla ponny??
//tack på förhand för svar.. :banana:

När man har fyllt 18 år får man inte längre tävla ponny. Då är det bara stor häst som gäller. Men man får börja tävla stor häst när man vill. tex vid 13 år.
 
Sv: hur gammal??

Quick-step skrev:
När man har fyllt 18 år får man inte längre tävla ponny. Då är det bara stor häst som gäller. Men man får börja tävla stor häst när man vill. tex vid 13 år.

man får in tävla i ponnyklasserna nej, men kan fortsätta tävla sin ponny bland stora hästar.
 
Sv: hur gammal??

Mmm om du registrerar din ponny som storhäst går det bra, men då får du dock bara tävla bland storhästra,
 
Sv: hur gammal??

hej!

precis som de flesta andra tror jag inte det blir några problem, förutsatt att du pratar om dressyr och hoppning, i fälttävlan måste hästen vara äver 1,48 för att få starta hästklass...
 
Sv: hur gammal??

*kl*

Men hur funkar detta då, jag har en ponny på foder som jag kommer att tävla storhästklasser med och då lösa storhästlicens. Men när ägaren tar tillbaka hästen kan då hennes dotter tävla ponnyklasser med samma häst?
 
Sv: hur gammal??

jag har hört att det ska komma nån ny regel att man får tävla med hästar som är över 7 år i ungponnyklasser om man är över 18 år..Nån som vet om detta stämmer?
 
Sv: hur gammal??

det är inga problem om det ä ETT STADIGVARANDE ryttarbyte,däremot kan det hända att det kanske måste gå en viss til emallan..äh,ring förbundet och fråga istället :)
 
Sv: hur gammal??

Du får tävla ponny tills du är 90 om du vill, ja längre också iofs, skulle nog bli ett :devil: liv bland dom som tävlar körning annars... Jag själv är 24 och tävlar fjording ihop med stora hästar.
 
Sv: hur gammal??

*kl*

Men hur funkar detta då, jag har en ponny på foder som jag kommer att tävla storhästklasser med och då lösa storhästlicens. Men när ägaren tar tillbaka hästen kan då hennes dotter tävla ponnyklasser med samma häst?

Nej, bara om det skett ett ägarbyte emellan. Jag och hon som äger hästen jag rider har samma problem, det är en fjording och han tävlas som ponny i körning (eftersom dom bara går på måttet på hästen) och som häst i ridning (eftersom dom går på min ålder) och vi måste lösa speciell licens hos svenska ridsportsförbundet. Tycker dom borde ta och se över dom där reglerna nån gång...
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 971
Senast: hhere
·
Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: warg
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 454
Senast: LiviaFilippa
·
Övr. Hund Hej! Jag har anmält min 2,5 åriga tik till BPH i oktober. Jag undrar om det är någon här som har gjort BPH med en reaktiv hund...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 078
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp