Bukefalos 28 år!

Hur går de för era 06.or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går de för era 06.or

*kl*
bara mat och lite lätt arbete på lina bara för att hålla igång hjärnan på killen min, varvat med promenader.

fortfarande så himla tunn och kantig :(

men bjuder på en bild i alla fall
26351652.jpg


Härligt att se era löshoppas och bli ridna, jag njuter..
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Han ser väl fin ut!? Var väl han som kastrerades nyligen?

Min är kantig han med. Mer svårfött halvblod än min har jag aldrig träffat!:confused:
 
Sv: Hur går de för era 06.or

KL
Idag fick Jack skor runt om, han skötte sej jätte bra. (första skoningen)
I morgon ska jag rida återkommer med lite bilder då.:D

Det blev ingen ridning, vi löshoppade i stället, tyvärr så blev det inga bilder under hoppningen, men här kommer några på honom efteråt i hans nya täcke:love: (lite suddiga bilder)
http://jeanettez.blogg.se/images/2009/dsc02918_30349506.jpg
http://jeanettez.blogg.se/images/2009/dsc02919_30350024.jpg

Om en månad blir han min igen, då ska vi börja träna för en instruktör.
Han sköter sej så bra, nu ska konditionen och styrkan tränas upp
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Jag har sett tråden :laugh:

Tanken är att jag ska visa själv. Får se om mina nerver håller....har en backup om jag skulle känna att det inte funkar...men för min del är jag inte orolig för löshoppningen eller visningen vid hand utan det är ridningen jag är lite nervös över. Nu har det visserligen gått riktigt bra de sista gångerna o förhoppningsvis fortsätter det likadant så då ska det inte va några problem.
Rider för tränare ca 1 gång/vecka.

Visst är det bra nån nån annan visar..nerverna å det personliga blandas ju inte in på samma sätt då.

Visst är det ett bra mål att ha! Men visst, jag håller med dig man vill att hästen ska visas från sin bästa sida. Resultaten hänger ju ändå kvar hela livet sen!

Har inte några bra bilder på min lilla när hon är upställd som är nya men en från i somras, första gången med sadel. Sen blev det två från körningen nu i år så de är iaf ganska färska! Hon har trots sin litenhet växt o grovnat en del sen i somras :p

080615005.jpg

Anora034.jpg

090214040.jpg
 
Sv: Hur går de för era 06.or

*kl*

Fackellilja
e.Topaasch (e.Jazz-Zeoliet) u.Forsythia (36) ue.Don Primero (e.Donnerhall-Pik Bube)- Tip Top (e.Master)
Egen uppfödning, ren dressyrstam. Väldigt social och mjuk häst, 160 i dagsläget men växer fortfarande en hel del. Som föl såg hon ut att kunna bli drygt 170, men får se om hon når den höjden.
Fick som föl 49p med 898 på gången (värd en 9 på galoppen egentligen :love: som hon inte visade fullt ut den dagen), rörde sig naturligt i uppförsbacke. Troligen den bästa avkomma vi har fött upp.

Tyvärr kommer hon aldrig bli ridbar :cry: (hon skulle förhopningsvis blivit min påläggskalv annars), pga att hon skadades allvarligt som föl på fölbesiktningen och hon bla fick kotcesambenet i ena framkotan krossat... Lyckligtvis ska hon hålla för avel enligt veterinärerna, så hon ska betäckas för första gången iår och sen fortsätta som avelssto resten av livet. Just nu agerar hon Nanny till två små 08:'or =).

Bilerna är fårn i vintras och i höstas
4-8jan09036.jpg

Kopia2av4-8jan09021-1.jpg

4-8jan09046.jpg

DebutOlympuskameran27okt035.jpg

DebutOlympuskameran27okt038.jpg


Som föl
SM020.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hur går de för era 06.or

*kl*

hejsan alla i tråden! vad fina era treåringar är! och vad långt alla kommit.
jag hoppas på att kunna hänga på lite då jag precis köpt ett sto född 06. ca 165 cm och supertrevlig.
jag räknar med att få henne levererad inom 2 v och ser verkligen fram emot det!
hon är enbart longerad så treårstest känns långt borta, men vi får väl se hur det går. om hon har lätt för sig och det flyter på kan det ju gå vägen.
planen är sedan att betäcka henne i juni och sedan sikta på kvalitets och championaten istället.
länk till de bilder jag har: http://caballo.zoomin.se/P1772844
 
Senast ändrad:
Sv: Hur går de för era 06.or

kl

Så här ser min lillplutt ut nu, allmänt lurvig och ovårdad men ganska fin iallafall. Vi har fortfarande inte gjort så mycket eftersom det varit så förpillat halt. Dessutom har jag varit utan bil så vi har inte börjat löshoppa än. Tack och lov finns det en treårstest i juli så om jag inte anser att han är klar att visa i Maj så har jag någon månad extra på mig.

HPIM1576.jpg
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Tack!:laugh:
Hon är e For Feeling - Acapulco Gold - Jumper.
Stoets första föl så jag har inget å jämföra med sen tidigare men har en 08 u samma sto och e Hip Hop. Dock väldigt olika.
Hon är ca 158 idag o blir nog inte så mycket större men passerar hon bara 160så är jag nöjd, den yngre systern ser ut att bli större ivf.

Ja, det är kul med körningen. Riktigt trevligt sätt att motionera dem. Hoppas att hon ska kunna gå i par så småningom med systern, om allt går som det ska!

Är det nån mer som ska ner til Flyinge sista helgen i mars på deras kurs: Förberedelse inför 3 års testet? Vi ska ner. Va på löshoppningskurs där i höstas så det ska bli kul o komma tillbaka o få lite ny feedback!

Fina alla 3 åringarna är!!:love:
 
Sv: Hur går de för era 06.or

Tusen inlägg, så nu är det dags för tråd II i ordningen för 2006-orna.

/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 254
Senast: Migo
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 551
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 003
Senast: sorbifolia
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp