Bukefalos 28 år!

Hur går det för era 03or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur går det för era 03or

Jo, det kan man tycka. Nu är de enda valackerna stallägarens och det är hans förslag.
 
Sv: Hur går det för era 03or

Vi kanske inte kan komma i Mars ändå, boxarna var tydligen redan slut!!! :cry:

Står på kölista nu och hoppas på massor med strykningar :devil:
 
Sv: Hur går det för era 03or

what?!
Är boxarna redan slut på färsta ?
Jösses att folk redan börjat anmäla !!!

Man kanske måste börja titta på vilka tävlingar man ska snart...
 
Sv: Hur går det för era 03or

Vad jag har hört så var boxarna på klubben slut efter 6 timmar... Helt galet! Finns det inte ens boxar kvar på stallen utanför klubben?! :eek:
Jag vill ju att ni båda ska komma!!
 
Sv: Hur går det för era 03or

Nä, slut överallt!

Kön på boxarna utanför var tydligen lite kortare så jag sa att jag gärna kunde stå utanför om jag fick.

Ska ringa ridklubben och travet imorron och höra om de har några boxar.
 
Sv: Hur går det för era 03or

Japp helt sjukt! Jag tyckte jag ringde tidigt...

Förra året ringde jag samma dag som anmälan gick ut, då fick jag den sista boxen på klubben.
Hon som jag pratade med hoppades att de skulle få in några boxar till på klubben.
 
Sv: Hur går det för era 03or

Jag kommer nog bara starta en dag, blir första tävlingen för säsongen tror jag o då räcker de med en dag.
frågan är om man ska rida 1 eller 110...
den som lever får se :p
 
Sv: Hur går det för era 03or

Eller båda, om du får beslutsångest ;) Skämt åsido, jag vet inte alls hur mkt han orkar med "lillen". Huvudsaken är att du kommer nånting iaf! :D
 
Sv: Hur går det för era 03or

Ja visst skulle jag kunna rida båda oxå men de beror lite på hur stora startfält de är o hut långväntat de blir om de inte finns uppstallning o sådär.
Ska kanske iväg på en pay N jump om 2 veckor.
 
Sv: Hur går det för era 03or

Liten uppdatering från oss!
Wepzan är minst sagt piggelin alltså.. I torsdags var hon med på första träningen efter vilan, och det var full rulle! Massa bus blev det, men det är sånt man får ta.. Tränaren bara stog och skrattade åt henne, det är bara att låta henne hållas sålänge hon vill det, lilla prinsesshästen!
Igår fick hon galoppa på rakbanan två gånger, och det gick om möjligt ännu vildare till;)

Nu vill jag ha tävlingssäsong :D
 
Sv: Hur går det för era 03or

klubbtävling i hoppning idag, trots många minusgrader och snöstorm.

Wella bus fick gå 90 cm och 1 m.

Vi fick 4 fel i 90n, liten ryttarmiss kan man säga...:p
Från 1an till 2an var det 19 m = ingen distans alls (skulle ha varit 17,5 m), så det var antingen framåt på 4 glp språng eller bakåt på 5 glp språng. Jag började backa och sen red jag framåt, litet hjärnsläpp kan vi kalla det... Vilket ledde till att Wella fick klättra kan man säga så vi fick med oss en bom.

I 1 m var piloten med lite bättre och vi nollade :laugh:
 
Sv: Hur går det för era 03or

Nu har Nea kommit hem, boxvila i 2 veckor, till den 25 feb. då vi ska tillbaka på återbesök och ta nya beslut. Hon är sjukt uttråkad:(
 
Sv: Hur går det för era 03or

Har jag missat nåt?! Kommit hem?
Förstår att hon är uttråkad om hon har boxvila :( Det är inte roligt alls, men huvudsaken är att hon blir bra igen!
 
Sv: Hur går det för era 03or

Hon fick en spark på hasen av ett nytt sto, den penicillinkuren var över på söndagen, på tisdagen fick hon en spark på bakknät av samma sto. Tyvärr blev det ett stort trauma, men ingen risk för bestående men. Hon var bra på onsdage, på torsdagen blockhalt med 38,7 i temp. Stod på Ultuna torsdag till tisdag. Beräknad konvaleces 6 månader... Funderar på att seminera, vet. tyckte det var en bra idé, den 25 hör vi vad de tror om hennes tillfrisknad. Jag hoppas ju på att börja rida ASAP, men självklart får hon den tid hon behöver.
 
Sv: Hur går det för era 03or

Nej vad tråkigt :( Jag håller tummarna för att det blir positivt besked på återbesöket!
 
Sv: Hur går det för era 03or

Jag har fått box till tävlingarna i mars så nu kommer vi till Sundsvall :D :bump:
 
Sv: Hur går det för era 03or

Vi håller tummarna att hon ska bli bra och ridbar fort! :)
 
Sv: Hur går det för era 03or

Vad roligt! Vad startar du?

Jag rider bara lördag och anmäler till 1 och 110 så får vi se om jag startar båda. Beror på väder och dagsform.
Funderar på att rida både lördag o söndag på kungsnäs helgen efter..eller när de nu var.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 702
Senast: AlmostEasy
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det var fredag kväll. Klockan hade blivit halv sju och hon var äntligen på väg hem från jobbet. Hon var bara 18 år, men hade lyckats få...
Svar
0
· Visningar
740
Senast: cassiopeja
·
Småbarn Jag känner mig lite förvirrad och arg just nu. Jag har en dotter på 3 år, som har 3 kusiner (2 år, 8 år och 11 år) (de är mina...
2
Svar
37
· Visningar
4 480
Senast: mino
·
Dressyr Jag valde att lägga tråden under dressyr eftersom det är meningen att det ska bli en dressyrhäst av den här unga damen, om hon lugnar...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp